Sneeuw laten stuifen inOberstaufen

• mikakindt
    Beginner
    mikakindt op 15 augustus 2016 · 22:00
    Dag community,

Na een wat teleurstellende start maar uiteindelijk een leuk seizoen van 2015-2016 is nu weer de tijd aan gebroken om te gaan oriënteren, trainen en aankopen voor 2016-2017.
    Vorig jaar had ik rond deze tijd al geboekt met goede hoop op fijne sneeuw (wie niet). Helaas was een slechte seizoensstart nog te merken eind januari toen ik met twee vrienden in Sillian zat in zuidtirol. Het was goed te doen hoor, genieten van top pistes en voortreffelijk weer, maar helaas niet de poeder waar wij als startende freeriders op hoopte.

Nu gaan we het dit seizoen om een aantal redenen heel anders doen:
    Niet meer vtv boeken! Geen zuidalpen meer (te ver voor een tripje) en vooral vele malen goedkoper want mijn maatje is weer gaan studeren.

Dit vond ik een perfect moment om eens die WePowder gids er bij te pakken die ik vorig jaar bij Snowcountry toegestopt kreeg.

Na een korte zoektocht naar plaatsjes aan de noordalpen met als criteria rustig, niet te gek extreem, makkelijk bereikbaar en goedkoop, kwam ik uit bij Oberstaufen in Beieren.

Na even zoeken op het forum kwam ik een aantal leuke topics tegen over dit gebied van mensen die er geweest waren.
    http://wepowder.nl/forum/topic/185250
    http://wepowder.nl/forum/topic/225653

Nu ben ik heel benieuwd of er nog meer zijn die mij meer over dit gebied kunnen vertellen? Routes, do's en do not's, adviezen, SAFETY, en andere algemene tips en tricks zijn meer dan welkom.

Pistekaart (alleen interresant voor de gebieden er tussen en wanneer niet geprepareerd)

En hoogtekaart (zoek hochgrat)
    http://nl-nl.topographic-map.com/places/Oberstaufen-8287295/...

Bij voorbaat dank allen!
    Live to ride another day.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 16 augustus 2016 · 09:37
    @mikakindt

Niet meer vtv boeken! mikakindt op 15 aug 2016 22:00 verstandig, want is buiten het hoogseizoen niet nodig

Geen zuidalpen meer (te ver voor een tripje) mikakindt op 15 aug 2016 22:00 Dat staat een beetje haaks op je punt van hierboven. De sneeuw bepaalt waar je heen rijdt... 😉

en vooral vele malen goedkoper want mijn maatje is weer gaan studeren. mikakindt op 15 aug 2016 22:00 last minute tripjes zijn in de regel altijd wat duurder dan een vooral geboekte trip omdat je niet een 'pakket' kunt kopen. Daarentegen is poeder gegarandeerd.

Na een korte zoektocht naar plaatsjes aan de noordalpen met als criteria rustig, niet te gek extreem, makkelijk bereikbaar en goedkoop, kwam ik uit bij Oberstaufen in Beieren. mikakindt op 15 aug 2016 22:00
    Leuk gebied, mits er sneeuw valt. Gewoon op je shortlist zetten voor sneeuwval uit het noorden.

Tip: duik nog even deze lijst (http://wepowder.nl/playgrounds) in en je komt per sneeuwrichting (noord, noordwest, zuidwest, retour d'est en zuid) zeker tot wat extra gebieden.
    May the powder be with you.
  • mikakindt
    Beginner
    mikakindt op 22 augustus 2016 · 16:56
    Thanks Morris,

Dan nog eev vraag vooral voor Oberstaufen maar dan ook voor de overige gebieden in de Noordalpen, hoe zit het met weekendtoerisme vanuit o.a. Munchen?

Ik duik nog even de acedemy in 😃

Groeten
    Live to ride another day.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 augustus 2016 · 08:35

Dan nog eev vraag vooral voor Oberstaufen maar dan ook voor de overige gebieden in de Noordalpen, hoe zit het met weekendtoerisme vanuit o.a. Munchen?

Ik duik nog even de acedemy in 😃

Groeten mikakindt op 22 aug 2016 16:56

@mikakindt, het weekendtoerisme vanuit Munchen is wel een dingetje. Dat geldt sowieso voor de meeste gebieden aan de noordrand van de Alpen. Maar de kleine onbekende gebieden die wat verder van Munchen liggen (zoals Oberstaufen en het Tannheimertal) houden het gemiddeld iets rustiger. Ook omdat ze voor de gemiddelde pistekrasser onvoldoende interessant zijn.
    May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro