Waar iin de ALpen heliboarden

• patrick
    Beginner
    patrick op 8 september 2016 · 18:46
    Omdat ons Eta nog niet in orde is om naar canada te gaan vroeg ik mij af waar je in de Alpen t beste kunt gaan om te heliboarden...
    Wie kan mij wat info geven?

dank u

patrick
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 8 september 2016 · 19:00
    Nergens.

Heliskien in de alpen is onnodig.

Je hebt nog genoeg tijd om fit te worden zodat je in de winter soepel omhoog loopt.

Voor het geld dat je met deze tip bespaart kun je mij een biertje kopen.

You're welcome
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 september 2016 · 20:51
    Iedereen moet natuurlijk lekker doen wat hij niet laten kan, maar heli in de Alpen heeft niet zo veel toegevoegde waarde. In BC en Alaska zijn de lodges waar je vandaan vliegt ook echt diep in de backcountry, en heb je het terrein voor jezelf. Vaak meerdere dagen.
    In de Alpen vlieg je meestal één drop per dag, gewoon vanuit een resort of dorp. Dus met een skilift kom je vaak net zo hoog. En de toppen waar ze je mogen droppen zijn maar heel beperkt en niet zo ver van het skigebied, dus best kans dat er al een tourskier of andere heli is geweest. Denk bijvoorbeeld aan Verbier, Zermatt.

In St. Moritz gaat zelfs een heli naar de top van het skigebied, letterlijk.

Als je dichter bij huis zou willen heliskien zou ik eerder Kamchatka of Rusland eens gaan kijken.
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 september 2016 · 21:04
    @patrick, @bertjebertje heeft een punt dat heliski en -boarden in de Alpen helemaal niet nodig is. Veel van de toppen die worden aangedaan door een heli in de Alpen zijn ook goed zelf te bereiken met een korte, maar vaak wat langere hike. Het terrein wat je bereikt met een heli in de Alpen wijkt niet af van datgene wat je aantreft net buiten een gemiddeld skigebied. Het is zonde van het geld dat je uitgeeft. Wat dat betreft is Canada veel mooier, logischer en het geld waard. De plekken die je in Canada aandoet zijn in de winter bijna niet bereikbaar.

Onderstaand per land de mogelijkheden
    * In Frankrijk is heliski verboden in de zin dat een helikopter geen mensen mag afdroppen op een top. Wel worden in een aantal gebieden (Espace Killy en Aloe d'Huez) groepen mensen die afdalen in een verlaten vallei daar tegen betaling opgepikt door een heli.
    * In Zwitserland zijn er gereguleerde drop off punten die worden aangeboden door verschillende helmpartijen
    * In Oostenrijk kan er gevlogen worden in de buurt van de Arlberg
    * In Italië wordt er veel gevlogen rond de Monte Rosa, Sestriere en Livigno.

Maat wat ik al zei... spaar je euro's en geniet van de hike ernaar toe.
    May the powder be with you.
  • patrick
    Beginner
    patrick op 8 september 2016 · 21:33
    bedankt voor de uitleg....
    maar ik hoop nog altijd om naar canada te gaan heliboarden als we eta in orde krijgen...

slukes
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 september 2016 · 21:38
    @patrick wat is het probleem met je ETA?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 8 september 2016 · 21:54
    Sorry @meteomorris ik wou op quote klikken. Kennelijk toch te dicht bij het duimpje geklikt

@patrick wat is het probleem met je ETA? meteomorris op 8 sep 2016 21:38

Zal dit probleem zijn: http://wepowder.nl/forum/topic/227856
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 9 september 2016 · 15:18
    Het is dan geen Alpen, maar je kan dacht ik wel heliboarden in Zweden/Noorwegen, ik dacht dat er in Andorra ook mogelijkheden zijn.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 9 september 2016 · 15:55
    Het is dan geen Alpen, maar je kan dacht ik wel heliboarden in Zweden/Noorwegen, ik dacht dat er in Andorra ook mogelijkheden zijn. Marijnt op 9 sep 2016 15:18

In Noorwegen is het verboden.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • patrick
    Beginner
    patrick op 9 september 2016 · 17:06
    @meteomorris.... t is een lang verhaal maar zal het kort proberen te houden 😃 , we zijn intussen van mei mee bezig .Vriend van mij had aangegeven dat hij op zijn 18 ( 23 jaar geleden) een strafblad had. Dus moest hij een kopie van het strafblad doorsturen. Hij vraagt dan in brussel en kopie van zijn strafbdlad aan. Hij krijgt die na een week thuis aan, maar op da strafblad staat dat hij een blanco strafblad heeft...Dus opnieuw een aanvraag gedaan voor een ETA en aangeduid dat hij er toch geen had... maar da strafblad was in het nederlands, dus vraagt hij een nieuwe aan in het frans (omdat ze alles in het engels of frans willen ) en wat blijkt???? Op de franse versie staat wel op dat hem een strafblad heeft... intussen was zijn aanvraag geweigerd... maar zijn intussen in" beroep " kunnen gaan, hebben de 2 strafbladen opgestuurd met heel den uitleg van wat er allemaal gebeurt is...Dus nu nog maximum 2 weken wachten op antwoord....
    Maar op de website waar je de ETA moet aanvragen kan je ook nergens uitleg voor iets geven...nergens een e-mail adres ofzo... hadden ook al naar ambassade gebeld voor hulp maar ze konden ons ook niet mee helpen... dat is dus ongeveer het hele verhaal...We zijn in 2010 al voor 2 weken gaan heli-boarden in canada en toen zijn we zo binnen geraakt....
    Het is dus afwachten nu ...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 september 2016 · 18:13
    @patrick succes!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro