Snowsurf: DRY boards made in the Dutch lowlands

Door dr.Gear op 15 september 2016 · 8

Wow was het eerste wat dr. Gear stamelde toen hij de Nørdstau zag. Deze keer was het niet het weerbericht van Morris dat dr. Gear deed watertanden. Nee, deze keer was het een stukje hout dat met liefde was omgevormd tot een stukje speelgoed voor in de poeder. Nørdstau, alleen de naam al is goud.
Het doet dr. Gear denken aan die keer dat hij aan de bar van Valhalla in Disentis aan een paar Scandinavische freeriders het fenomeen Nordstau probeerde uit te leggen. Nørdstau... geniaal!

De Nørdstau is een board uit de schappen van DRY. Een merk ontsproten aan het brein van Mark van de Veek en Donald Harting. wePowderaars van het eerste uur die Dr. Gear nog wel eens onderpoederde in de diep ingesneeuwde bossen van de Piemonte.

Mark met de Nørdstau
Mark met de Nørdstau

Donald met de Nørdstau
Donald met de Nørdstau

Echt hollands vakmanschap kortom, maar getest tijdens de vele poedertrips in de Alpen. En denk nu niet dat de Nørdstau in een enkele schets is geboren. Daar is jaren van intensief testen aan vooraf gegaan. Iets wat Dr. Gear zijn vrouw overigens ook vaak als excuus oplepelde. Want voordat een nieuw produkt live gaat moet er eerst intensief getest worden. Bij Dr. Gear is helaas veel in de testfase blijven hangen, maar deze jongens is het gelukt. Chapeau!

Er is veel getest
Er is veel getest

De Nørdstau wordt het
De Nørdstau wordt het

4 november op het Freeride Film Festival

Mooie projecten verdienen een mooie plek en dus heeft Dr. Gear er zich hard voor gemaakt dat de jongens van DRY een plekje krijgen op het Freeride Film Festival zodat je zelf de Nørdstau in je handen kunt voelen. Maar Dr. Gear waarschuwt je alvast.. zien is kopen. Het is namelijk liefde op het eerste gezicht. De kaarten voor het FFF zijn alweer te koop (Heb je ze al?) en Dr. Gear heeft in zijn eigen huisbioscoop al wat moois voorbij zien komen wat er op 4 november in Tuschinski getoond wordt.

Tip. Lees ook deze artikelen over snowsurf op wepowder.

Reacties

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 15 september 2016 · 21:26
    Ik heb als dubbelplanker niet zo'n gevoel voor snowboards, maar dit ziet er toch wel uit als een flinke klapper 😋
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 15 september 2016 · 23:45
    Wat een lekker ding!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • costijn
    Expert
    costijn op 16 september 2016 · 01:00
    sweet!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 16 september 2016 · 20:30
    wow!
    May the powder be with you.
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 16 september 2016 · 21:58
    Ik was afgelopen winter één van de gelukkige testrijders. Wat heerlijke boards!!!
    Live to ride, ride to live
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 21 september 2016 · 18:05
    Ik was afgelopen winter één van de gelukkige testrijders. Wat heerlijke boards!!! SportGillie op 16 sep 2016 21:58

ja die testdag was supersweet! (en erg gzellie met SportGillie en Dutchess) 😃
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 september 2016 · 20:37
    +1 @tellie-G Ik doe het graag nog eens over. Ik bedoel.. de shapes voor volgend jaar moeten toch ook getest worden? Alles voor de snowboardkunde!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 21 september 2016 · 21:48
    +1 Topdag was dat!
    Ik ben Ivar en de jongens van DRY boards héél erg dankbaar voor de plank die ze vorig seizoen voor me gemaakt hebben.
    Als ik thuis iets te zeggen had, dan hing hij nu aan de muur in de living 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro