Is de herfst de mooiste periode in de bergen?

Is de herfst de mooiste periode in de bergen?

De herfst doet zijn intrede in de Alpen (of zoals hierboven in de Rocky Mountains) en dat zorgt beeldtechnisch misschien wel voor een van de mooiste periodes van het jaar. Van de sneeuwval van 18 september in de Alpen is hieronder niet veel meer te zien en voor verse sneeuw ben je nu aangewezen op de cams van Noorwegen.

Blauwe luchten, verkleurende alpenweides en hier en daar al wat wit. Onderstaande beelden van vandaag, 29 september 2016. De R zit alweer in de maand en de winterbanden kunnen binnenkort weer onder de auto. #winteriscoming Ik kan niet wachten. Jij wel?

Saas Fee
Saas Fee
Grossglockner
Grossglockner
Davos
Davos
Sölden
Sölden
Tignes
Tignes
Jungfrau
Jungfrau
Livigno
Livigno
Zermatt
Zermatt
Vars-Risoul
Vars-Risoul
Engadin
Engadin
Saas Fee
Saas Fee
meteomorris

Reacties

Beginner
GerritAAuteur29 september 2016 · 14:01

Geniet altijd erg van de hersft in Oostenrijk is namelijk lekker rustig en met beetje geluk kan je wat poeder vinden op de gletschers.
Is ook de periode waar de meeste Oostenrijkers die werken in toerisme even bijkomen van alle drukte en zich opmaken voor Kerst. Ook veel skiliften zijn in de maand oktober gesloten voor onderhoud.

And snow it is.....
Expert
ijsbeerAuteur29 september 2016 · 22:14

Jazeker. Minder druk, minder warm en elk mooi weekend in de bergen voelt als de laatste voordat de winter Echt komt :)

Gevorderd
GhiniAuteur30 september 2016 · 22:18

Ik ging half juli na Outdoor Friedrichshafen naar een vriendin in St. Moritz. Toen ik de Julier pas op reed begon het te sneeuwen, best hard. Het bleef nog voor ik boven was al liggen, naar beneden was geen feest op zomerbanden in een oude auto… Volgende dag lag de sneeuw er nog de hele dag en slechts enkele honderden meters boven de meren. De zon scheen, de lucht was blauw, rondom de meren leek het zomer maar de bergen waren wit. Echt heel gaaf!
Juli is natuurlijk geen herfst, maar moest het toch even delen…

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!