Interesse in een lawinecursus speciaal voor splitboarders?

• dekker.willemmartijn3029
    Beginner
    dekker.willemmartijn3029 op 4 oktober 2016 · 14:32
    Iemand interesse in een lawinecursus speciaal voor splitboarders? Ik probeer dit jaar via de NKBV een 5 daagse cursus te organiseren om te leren tours te plannen en lawinegevaar in te schatten, speciaal voor splitboarders. Ik ben hiervoor op zoek naar 3 splitboarders met minimaal 1 week eerdere tour ervaring op splitboard. Streven is om ergens in de periode van half maart tot begin april 5 dagen op pad te gaan. Geïnteresseerd? mail mij even: dekker.willemmartijn@gmail.com.

Groeten, Martijn
  • robbert
    Advanced
    robbert op 4 oktober 2016 · 20:19
    Als ik vragen mag, Waarom speciaal voor splitboarders?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 4 oktober 2016 · 20:57
    @robbert logisch toch?! Niet iedereen is zo snel en handig als jij! 😉
  • robbert
    Advanced
    robbert op 4 oktober 2016 · 22:35
    @Erwin ah tja dat was ik even vergeten...........
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 oktober 2016 · 06:21
    😃
    splitfest.nl
    Beginner
    dekker.willemmartijn3029 op 5 oktober 2016 · 15:08
    Hoi Robbert,

De gedachte was splitboard-only, omdat we dan routes kunnen kiezen die voor splitboarders wat makkelijker zijn (minder vlakke stukken en minder ombouwen). Tour-skiers kunnen natuurlijk ook mee (minder vlakke stukken en minder ombouwen betekent voor hen natuurlijk ook meer poedertijd). Als skier moet je dan alleen wel rekening mee houden dat splitboarders 3 minuten extra nodig hebben om om te bouwen.
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 5 oktober 2016 · 15:41
    Dan moet je als splitboarder gewoon harder doorlopen, of de skier drinkt rustig een bakje thee. Ik als splitter ervaar nooit hele grote gaten, en je bent toch samen aan het touren?
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 5 oktober 2016 · 21:36
    @markindealpen, je mag er dan ook gerust bij zeggen dat die gaten zich toch achter je bevinden hoor 😉
  • jeroenj
    Advanced
    jeroenj op 9 oktober 2016 · 22:43
    Hi Martijn, klinkt goed....
    maar een kosten indicatie zou mij bij het thuisfront kunnen helpen.
    Ook al een gebied op het oog?
    Jeroen
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 10 oktober 2016 · 14:44
    Hey martijn als je nog instructeurs zoekt laat ff weten! 😃 G.
    (gravity) I fought the law but the law won...
    Beginner
    dekker.willemmartijn3029 op 11 oktober 2016 · 21:31
    Hoi Jeroen en Tellie-G,

Inmiddels nader contact gehad met de NKBV en de kosten lijken bij een kleinere groep aardig op te lopen omdat cursussen via de NKBV, zoals mij nu duidelijk is, altijd met 2 instructeurs gegeven moeten worden. Daarvoor was ik uitgegaan van 4 mensen op 1 gids. Als we 8 mensen bij elkaar krijgen dan is het goed te doen (en in dat geval zouden we een tweede instructeur nodig hebben.) Ik verwacht echter niet dat we 8 man bij elkaar krijgen.

Gelukkig heb ik inmiddels ook een erg mooi alternatief gevonden! Ik ben namelijk in gesprek met een snowboardgids die ook bij SSC cursussen geeft. Met hem zouden we waarschijnlijk een programma kunnen volgen dat overeenkomt met SSC Lawine I, met aanvullend kennis over tourplanning voor splitboard. Ik ben nog in gesprek over de exacte kosten, maar ik ga er vanuit dat we voor gids en accommodatie samen per persoon rond de 800 euro kwijt zijn. Daar komen dan natuurlijk nog eten/drinken, reiskosten, en evt. materiaalhuur bij. Is dit een acceptabel kostenplaatje Jeroen?

Over gebied en exacte data weet ik nog niet veel. Kunnen we in overleg met de gids bepalen denk ik.

Groeten,

Martijn
    Beginner
    dekker.willemmartijn3029 op 18 oktober 2016 · 18:26
    Hey Jeroen, heeft de kosten indicatie geholpen bij het thuisfront of ben je er nog niet uit?
    Groeten, Martijn
  • jeroenj
    Advanced
    jeroenj op 19 oktober 2016 · 11:27
    Hoi Martijn, ondertussen overlegd en kosten plaatje is prima hoor. Maar ondertussen zelf al wat geboekt. Dus een volgend jaar zeker interesse, maar dit jaar ben ik voorzien. Veel plezier daar. Jeroen
    Beginner
    dekker.willemmartijn3029 op 19 oktober 2016 · 19:14
    Hoi Jeroen,
    Jammer dat je niet dit jaar mee gaat. Heb jij bij SSC Lawine I al gevolgd? (of equivalent ergens anders). Ik zou volgend jaar een vervolg willen organiseren. Mocht je daar bij willen aanhaken, dan ben je uiteraard van harte welkom.
    Groeten, Martijn

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro