Nieuwe NL snowboardfilm: Fernweh

Nieuwe NL snowboardfilm: Fernweh

Yes, er komt een nieuwe Nederlandse snowboardfilm aan: Fernweh. Een film die ontstaan is als passie voor de sneeuw, geschoten door Roy Mosterd. In eerste instantie was het de bedoeling om een week met Rens de Wild samen te gaan schieten. Omdat de fotoshoots het jaar ervoor zo goed bevallen waren, besloten ze dat het tijd was voor wat nieuws. Maar ze hadden geen idee wat het plan was en wat het doel zou zijn. De eerste dag gingen ze op pad. Erik Daalder, Lowie de Waerdt, Rens de Wild, Maarten van Komen en Roy. Roy kende aan het begin van de dag alleen Rens, maar aan het einde van de dag had hij er drie vrienden bij. Poeder verbindt. Na een week zat het filmen er helaas alweer op.

Daar begon de Fernweh…

Eenmaal thuis speelde de “Fernweh” al snel op. Het verlangen naar sneeuw, bergen en vrienden was te groot. Ze moesten dit die winter nog een keer doen. En dat gebeurde. Fernweh gaat over jongens met passie voor de bergen, vriendschap, avontuur en elke dag weer genieten. Het is een no-budget film, geschoten met één camera, geen dure apparatuur, geen extreme tricks, geen helicopters die helicopters filmen, maar snowboarden in de puurste vorm. Pure stoke!

Fernweh op het Freeride Film Festival

Uiteraard is Fernweh te zien op het Freeride Film Festival op vrijdag 4 november in Tuschinski in Amsterdam. Hier koop je je kaarten en hier kun je een overzicht van alle films zie die tot nu toe zijn aangekondigd.

Alle muziek in de film is van de Nederlandse band: Jack and the Weatherman.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
tsc72149Auteur7 oktober 2016 · 14:30

Daammn,en ik dacht dat ik in een depressie zat terwijl het alleen maar FERNWEH is!!Blijkbaar is er dan toch nog hoop.
Dit is hoe de films moeten zijn ipv al die overdreven actie’s.Op de duur zou je al beginnen denken dat je niet kan boarden als je die beelden tegenwoordig ziet.

Let the mountains have it's day or two following a big storm
Toerist
T_omm80Auteur7 oktober 2016 · 15:21

Toch leuk om je schooldocent (“meneer Daalder”) eens van een andere kant te zien!
Wat een baas, en ziet er gaaf uit!

Gevorderd
VinnieAuteur7 oktober 2016 · 20:18

Lekker! Goed bandje ook!

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Expert
BSSKI.chAuteur7 oktober 2016 · 21:22

OH wat een feest mannen!! Ik kijk uit naar de hele film!

Expert
costijnAuteur8 oktober 2016 · 11:36

te gek!

Gevorderd
PoedertijnAuteur8 oktober 2016 · 13:37

Ga ik zeker kijken! :-D

My drug is white powder. Deep, white powder.
Gevorderd
NielsAuteur8 oktober 2016 · 23:53

Veelbelovend nice!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!