Advies gevraagd....

• Oldskool
    Advanced
    Oldskool op 8 oktober 2016 · 17:44
    OK, kunnen jullie helpen, voordat de twijfel te groot wordt:

Wil tourskis aanschaffen die ook af en toe bij versere sneeuw op de piste gebruikt zullen worden.

Het gaat tussen de Volkl Nanuq en de Black Crows Orb Freebird....

Wie heeft raad?
    JW
  • laVache
    Beginner
    laVache op 8 oktober 2016 · 19:37
    Met minder dan 100 mm onder de voet ga je ze allebei prima kunnen skiën op de piste. Het grootste verschil tussen de twee is hun sidecut radius, zo'n 25m voor de Völkls, en 18m voor de Black Crows. In de BC's zit ook wat carbon, dus ze zijn hoogstwaarschijnlijk wat stijver.
    Het zijn volgens mij allebei zeer competente tourski's (n.b. dat ik op geen van de twee ski's heb gestaan), maar om te weten welke het meest geschikt zijn voor jou moet je toch nog wat meer info geven. Wat is je skistijl? Als je snel en agressief skiet wil je wellicht liever een grote radius. Ben je een lichtgewicht of eerder zwaargebouwd? In dat tweede geval wil je waarschijnlijk een stijvere ski. En in wat voor terrein ga je ze voornamelijk gebruiken?
  • Oldskool
    Advanced
    Oldskool op 8 oktober 2016 · 22:16
    Thanks voor de input laVache...
    De stijfheid is precies het punt, ik ski agressief en wil de stijfste ski van beide. De Nanuq heeft echter volgens mij ook carbonfiber....

Het meest kwijl ik nog bij de nieuwe, klassieke Orb van BC die net uit is, deze zijn versterkt met titanium........maarreh dit moet dus vooral mijn touring setup worden.
    JW
  • laVache
    Beginner
    laVache op 9 oktober 2016 · 23:30
    Oei, ik vind niet veel bevestiging over die koolstof in de nanuq's op internet, heb je toevallig een url van de site waar je dat hebt gevonden?
    Zoals ik al zei zijn het allebei heel degelijke ski's, maar als je de stijfste ski wilt ga je volgens mij inderdaad best voor de BC's. Handig dat die sowieso al je voorkeur hadden 😃
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 10 oktober 2016 · 19:47
    die Orb heeft 0 rocker.
    just to know
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 10 oktober 2016 · 20:25
    De Orb heeft weinig float, tips die ook flink duiken. Als allmountain ski prima, maar ook niet de lichtste, dus voor toeren niet optimaal denk ik.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Oldskool
    Advanced
    Oldskool op 11 oktober 2016 · 21:24
    Met de klassieke Orb, bedoel ik dus niet de Freebird hè....!
    😉
    JW
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 11 oktober 2016 · 22:17
    Nee, ik ook niet. De gewone Orb. Afgelopen jaar een dag meegenomen in Méribel toen het flink sneeuwde
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 12 oktober 2016 · 08:00
    dit is volgens mij typisch Orb Freebird terrein

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro