waar kan ik een tri glide buckle and adjuster kopen????

• DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 16 oktober 2016 · 21:02
    WTF wat is dat???

Nou zo een clipje http://www.makefast.com/acatalog/STAINLESS_STEEL_ADJUSTER_SLIDES.html...
    Het zit onder andere op klimgordels. (of heeft iemand een afgeschreven klimgordel met zo een clip voor mij?)

Voor een projectje om in mijn self made skibroek een bevestiging te maken voor mijn plofzak (ik heb een hekel aan die billenband).

Wie kan me helpen aan een adres in NL waar ik een setje kan aanschaffen, die ook afdoende trekkracht aan kan. Ik kom er zelf niet echt uit, behalve duikversies van 65 mm breed. Terwijl ik zoek naar een van rond de 30 mm.
    Vliegen doet geen pijn...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 16 oktober 2016 · 21:47
    Tof idee!
    Kan je helaas niet verder helpen met die buckle..
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 oktober 2016 · 22:07
    Waarom niet gewoon een karabiner met een stukje sling of reepsnoer? Is ook makkelijker vast te maken, die alu buckels rammelen zo als ze niet strak zitten.
    splitfest.nl
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 16 oktober 2016 · 23:50
    Ik snap je idee. Maar wat ik me dan afvraag is hoeveel (K)N komt er vrij op een billen/ballen band als je je plofzak trekt in een Lawine. En hoeveel KN treksterkte kan je selfmade skibroek aan? Een echte lawine lijkt me nu niet ideaal om dat te testen. Nu weet ik niet wat de treksterkte is van een bandje.

Maak je dan je airbag vast aan je riem? Vind dit op zich best interessant. Kun je je airbag dan ook nog gemakkelijk afdoen?
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 oktober 2016 · 00:19
    Ivar heeft altijd betere ideeën. En zo'n sling trek je stuk in de ordegrootte 20 [kN] (lijkt me slecht voor je billen/ballen).
    Maar ik ben onderin m'n naaikist zo'n rechthoekige metalen unit met 2 openingen tegengekomen die me toch niet paste in een oud projectje. Geen idee welk metaal precies, maar 't is een [mm] of 33 bij 25. Gekocht bij de locale naaizaak en 't kan zo opgestuurd/opgehaald worden als je wat wilt knutselen...
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 17 oktober 2016 · 08:00
    @emileHendrix, van de gedachte alleen al dat daar 20 tot 25 kN op komt. Auw auw auw :/
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 oktober 2016 · 09:57
    Nou, dat is de maximale treksterkte van zo'n sling. 'T is niet noodzakelijkerwijs het geval dat je dat soort belastingen te verduren krijgt. Ik zou eerder iets verwachtten in de ordegrootte van je eigen lichaamsgewicht. (Maar da's ook maar een gok)
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 17 oktober 2016 · 10:22
    Eigen lichaamsgewicht klinkt opzich wel logisch,

Google geeft aan dat de straps 3000N zijn bij een ortovox airbag

Voorklimval is meestal rond de 6-7 kN en dat is prima te doen.

Wat me in de auto te binnenschoot, is op moment dat als je een klimgordel aan hebt, de heupband met een carabiner aan de belayloop vast maken. A bij zit goed vast, B aan en uit doen is makkelijker, C Kans op pijn is wat minder.

Ik weet dat mammut een klimbroek heeft met een geïntegreerde klimgordel. Zou zoiets niet te maken zijn met een skibroek?
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 17 oktober 2016 · 13:38
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 17 oktober 2016 · 13:44
    @Rogier Dat wist ik niet !

Best een coole broek 😃
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 17 oktober 2016 · 19:40
    @emileHendrix en @ieism de carabiner werkt ook goed, maar vind ik minder mooi.
    Dit kan eventueel nog in combinatie met een D-ring die ik nog wel heb liggen.

Ik kan hem ook zo maken dat beide een optie zijn, en dan kan ik testen wat het beste werkt.
    emile, je hebt PM

@martijnuiterwijk aan de achterzijde van de BCA zit een kunststof bandverkleiner, dus zo veel kan die nu ook niet echt hebben.

En misschien wel liever koorknaap dan begraven 😃

@rogier, mooi broekje, maar aan de prijs.
    Mijn broek kost naast een hoop zweet en tijd 40 euro (leger dumpstore), en een oude donor broek voor rits materiaal.
    Vliegen doet geen pijn...
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 oktober 2016 · 20:36
    Zo'n (liefstfelgekleurd) harnasje met veel rinkelend metaal doet het wel beter in de apres-ski lijkt me. Maar ik ben benieuwd wat je er van bouwt 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro