Eerste keer season kick-off!!

• KrisL
    Beginner
    KrisL op 21 oktober 2016 · 08:20
    Ik ben op zoek naar iemand die mij wat tips kan geven over wat mee te nemen/ regelen voor de kick-off 2016/ 2017. Vanzelfsprekend heb ik board, bindingen, kleding en schoenen...maar wellicht nog nodig;

- pieper
    - sonde
    - abs rugzak
    - schep

Snowboard op de piste gaat mij prima af maar wil nu toch echt een stap verder vandaar dat ik mijzelf opgegeven heb. Ook de reis erheen moet natuurlijk geregeld worden. Zelf woon ik in Utrecht en wellicht dat er nog meer mensen vertrekken vanuit die richting naar de uiteindelijke bestemming... winter is definitly coming!!
    winter is definitely coming!
  • Haas
    Expert
    Haas op 21 oktober 2016 · 08:50
    Echt een goed idee om schep, pieper en sonde mee te nemen. (En dit is nog een understatement!) Schep pieper en sonde: De drie, éénheid. Waarmee je vanaf nu altijd onderweg bent, als je niet alleen op de pistes wil carven. Daarnaast neem ik zelf altijd een goede set kennis mee. Check hiervoor de WePowder safety academy.
    Veel plezier alvast!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 21 oktober 2016 · 09:19
    @Kris74

Lijkt me dat 3 eenheid een verplichting is. Lijkt me ook dat zonder een 3 eenheid off piste gaan, je dat niet eens moet willen.

Ik zou t volgende nog meenemen

- Klein ehbo setje + nooddekentje /bivizak
    - Thermosfles met thee is ook wel fijn
    - turbo muslierepen en gelletjes ( tip doe de gelletjes in je binnenzak en niet zoals ik in een buitenzak dan heb je ijsjes)
    - Je zou evt een klimgordel kunnen mee nemen als je die hebt.
    Mochten ze besluiten om een stukje over een gletjser willen gaan. Mocht je er geen hebben en er moet er toch een mee. Heb ik evt nog eentje voor je.

Ik ga er vanuit eigenlijk dat we binnenkort een materiaallijst krijgen. Teminste lijkt mij handig, voordat ik daar zo meteen ook sta en genoeg shit mee heb om de Mout Everest te beklimmen hehe.
    @Haas, daarom ook die 65ltr tas 😉
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • MTV
    Beginner
    MTV op 21 oktober 2016 · 09:46
    @Kris74

Afgelopen kick offs kon je bij Epique een drie eenheid huren. Neem anders even contact met ze op. Maar ik kan je verzekeren dat het leuk en verslavend is. De drie eenheid wil je uiteindelijk toch zelf hebben😉. Kijk anders bijvoorbeeld eens hier of er wat bij zit: https://www.bergzeit.nl/pieps-beacon/?_artperpage=100....
  • Mars
    Tourist
    Mars op 21 oktober 2016 · 19:12
    @Kris74

Je zou dit topic http://wepowder.nl/forum/topic/80993 eens kunnen doornemen en het genoemde uitdunnen omdat het geen huttentocht of hoogalpine zal worden.

Je kunt ook contact opnemen met @@MichieldRuijter of @Erik-Epique-HQ van Epique. Zij kunnen je er zeker mee helpen.
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 22 oktober 2016 · 13:58
    Bedankt voor de tips en het aanbod voor de klimgordel. Ik ga gelijk in ieder geval mijn kennis bijspijkeren! Module 1 heb ik binnen en ik zal Epique ook even benaderen..
    winter is definitely coming!
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 22 oktober 2016 · 17:06
    Ha @kris74

Alle deelnemers krijgen komende week een materiaalgids en paklijst toegestuurd.
    3 eenheid is een standaard uitrusting voor off-piste avonturen. Je kunt deze huren voor €10 per dag.
    Wel van te voren aangeven want er is maar beperkte beschikbaarheid. Zelf kopen .. daar zou ik nog even mee wachten. Eerst maar eens oefenen en met andere praten over ervaringen etc.

Succes met voorbereiden.
    Gr,Michiel
    @MichieldRuijter

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro