Hestra heli/army juist met of zonder gtx

• atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 24 oktober 2016 · 14:19
    Zonder goretex kun je binnenhandschoen verwijderen om goed te drogen. Bij de gtx versie niet. Had eerder met gtx maar miste dat wel. Weet nou niet of die zonder gtx net zo goed waterdicht zijn. Iemand ervaring met de twee soorten?
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 oktober 2016 · 14:22
    @atlasemiel, ik heb ze allebei gehad. Ik ben fan van de GTX (heb ik nu nog steeds)
    May the powder be with you.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 24 oktober 2016 · 14:31
    Ook fan van de GTX

Gingen als skier 140 dagen mee.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Berber
    Expert
    Berber op 24 oktober 2016 · 14:49
    GTX ! Geniaal!!
  • Steef
    Advanced
    Steef op 24 oktober 2016 · 15:18
    Ik heb in 3 jaar tijd nooit natte tengels gehad met de normale versie in ieder geval. Maar misschien komt dat doordat ik altijd mn handen in de lucht hou als ik val of diepe poeder rij...

Misschien heb je hier nog iets aan: http://www.lastfrontierheli.com/news/1235/gear-review-hestra-army-leat...
    Every turn is a sign of weakness
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 24 oktober 2016 · 15:28
    Ik ben mij ook aan het oriënteren op nieuwe handschoenen, wanten om specifiek te zijn, maar vraag mij af hoe het zit met de slijtage van het leer van de Hestra's, is dit verwaarloosbaar of toch iets waar je rekening mee moet houden?
    Overigens ben ik zelf ook fan van Gore Tex, dus daar zou mijn voorkeur ook naar uit gaan! Wel vreemd trouwens dat de GTX-versie geen verwijderbare binnenhandschoen heeft... En hebben jullie daar nog de extra binnenhandschoen van merino wol bij genomen of niet nodig?
  • Davy2010
    Beginner
    Davy2010 op 24 oktober 2016 · 16:04
    GTX is superlekker. Nooit natte handen, alhoewel ik voor de warmere dagen graag mn 15 jaar oude Burton AK handschoenen (met binnenhandschoen) tevoorschijn haal. Dan zijn mn GTX handschoenen mij te warm...
  • Berber
    Expert
    Berber op 24 oktober 2016 · 17:16
    Slijtage van het leer is absoluut te verwaarlozen! Goed insmeren met de bijgeleverde wax en die dingen blijven perfect. Ik draag zelfs bij -30 geen extra binnenhandschoenen bij plusgraden zijn ze op een gegeven moment wel wat warm inderdaad.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 24 oktober 2016 · 17:36
    Hou ouder ze worden, hoe beter ze zitten inderdaad...... 😃 Goed invetten om ze waterdicht te houden.
    Helaas heb ik er bij -15 en kouder wel koude vingers in...... 😞 maar ik zal wel een watje zijn ofzo!

Heb de handschoen met gore tex.
    xs2arjan
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 24 oktober 2016 · 20:41
    Ja snowboarders zitten vaker met hun tengels in de sneeuw dan skiërs maar zag dat Steef ook boarder is en zonder GTX ook droog blijft. Hmmm..... Ik had MET GTX ook nog wel eens natte vingers maar dat waren vooral de ijsklonten die er invallen als je de elastiekjes gebruikt. Maar die uithaalbare inner lining is dan niet veel fijner?.......met drogen enzo?

O,ja. nu we toch bezig zijn 5 of 3 vingers? ik had altijd 5 maar ze zijn zo bulky dat je net zo goed een 3 vinger kan nemen en van de extra "want-effect" kan genieten.

cheers
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 oktober 2016 · 20:56
    @atlasemiel Boarder, regelmatig vingers in de sneeuw... ik heb de 'want' met 3 vingers. GTX.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 oktober 2016 · 21:32
    Bekijk het setje dat je wil kopen eens extra goed. Leer is een natuurproduct en zeker als je de goretex variant wil haal de binnenhandschoentjes er uit en draai de want binnenste buiten. Check het leer goed op natuurlijke of snijfoutjes. Dat worden plooien f zwakke plekken. Vindt je die niet en vet je ze goed in dan heb je echt onverwoestbare handschoenen/wanten.
    Ik heb zelf ze goretex wanten. Tot op heden de meest duurzame handbescherming die ik gevonden heb dat ademt en ook behoorlijk warm is.

Toch zijn ze niet onfeilbaar. Ik heb inmiddels een klein sneetje van een scherpe ski aan de binnenkant.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 24 oktober 2016 · 22:11
    Ik ben bang dat de staalkant van mijn snowboard in het leer gaat snijden op die momenten dat je het board draagt, dus dat weerhoudt mij enigszins om voor de Hestra te kiezen.
    GTX geniet bij mij de voorkeur, maar nadeel vind ik dat de binnenhandschoen dan niet eruit te halen is (correct me if I'm wrong). Dus valt er alleen aan de buitenkant de kwaliteit van het leer te controleren.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 oktober 2016 · 22:17
    @Marijnt ik ben een boarder. Mijn handschoenen slijten vooral door mijn handje in de sneeuw en minder door de staalkanten.
  • Berber
    Expert
    Berber op 24 oktober 2016 · 22:27
    GTX 3 vinger handschoen/want ... Best ever!! Goed smeren .. staalkantjes geen probleem!! Ik gebruik mijn handschoenen echt mega intensief. Dun geworden leer heb ik met stukjes leer weer versterkt en dichtgenaaid , bij een paar handschoenen die ik al zeker +10 jaar heb !! Nog altijd een perfecte handschoen. Inmiddels heb ik 4 paar in 15 jaar gekocht.. mijn 1e paar heb ik weggegooid omdat die echt 'op' waren, de andere 3 gebruik ik nog de a.s. 10 jaar.
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 24 oktober 2016 · 22:48
    Ik heb ook de 3 vinger handschoen. Zonder goretex. Al 5 jaar mijn favoriete handschoen. Tot op heden geen last van koude handen of natte vingers. Zodra het seizoen begint invetten en klaar om te gebruiken. Ook onder ijskoude omstandigheden blijven ze soepel. Ben ook heel blij met de zachte binnenhandschoen. Inmiddels een paar keer gewassen en nog steeds dezelfde pasvorm. Paar jaar geleden een sneetje in mijn linkerwijsvinger. Weet niet meer hoe dat gekomen is. Bij de kleermaker laten stikken en sindsdien weer zo goed als nieuw. Deze handschoenen kunnen echt wel tegen een stootje. Geen probleem bij het dragen van mijn snowboard. Als je het mij vraagt zijn dit de beste handschoenwanten die er zijn
    Live to ride, ride to live
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 25 oktober 2016 · 09:10
    Dank voor de reacties! Binnenkort maar een paar mooie wanten scoren ergens
  • Haas
    Expert
    Haas op 25 oktober 2016 · 11:02
    Na een seizoennetje of drie was het met mijn hestra's gedaan.
    De gaten vielen er in. Wel een heeeeele fijne handschoen hoor die army gtx (vijf vinger)
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • SirDancelot
    Advanced
    SirDancelot op 25 oktober 2016 · 11:07
    Bergzeit heeft tijdelijk 20% off met de kortingscode save20

De Hestra Army Leather Heli Ski 3-finger Zwart kost dan nog 'maar'€ 103,96...

Edit: link (zonder coupon)
    https://www.bergzeit.nl/hestra-army-leather-heli-ski-3-finger-schwarz-...
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 2 november 2016 · 17:46
    Cheers. Het wordt de gtx 3 vinger. Krijg overigens geen notificatie mail op dit topic hoewel ik dit wel had aangevinkt.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 november 2016 · 20:57
    Voordeel nog van de goretex variant is dat je nieuwe binnenhandschoenen kunt kopen. Zag ze van de week voor iets van 24 euro.
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 3 november 2016 · 18:14
    @SPAM, dat is nu juist de NIET GTX versie. Maar wel een voordeel idd van die versie. 😃
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 november 2016 · 18:29
    @SPAM, dat is nu juist de NIET GTX versie. Maar wel een voordeel idd van die versie. 😃 atlasemiel op 3 nov 2016 18:14
    P'cies! Bij Bever vorig jaar nieuwe binnenhandschoenen gekocht (met 10 % NKBV-korting ook nog). Superblij mee want het zijn topwanten en het leer is erg slijtvast en lekker soepel na jaren invetten en gebruik.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 3 november 2016 · 20:16
    Oeps foutje maar goed hersteld door de anderen

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro