Salomon Guardian 16 / Atomic Tracker 16 binding

• VeeT
    Advanced
    VeeT op 24 oktober 2016 路 16:13
    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met de Salomon Guardian 16 en Atomic Tracker 16 bindingen.
    Mogelijk dat ik deze wil aanschaffen om te monteren op mijn Armada Norwalk. Mijn voornaamste doel is het freeriden, en dat mag best vlakbij de pistes als daar nog goede pof ligt. Het is niet mijn plan om dagen te touren maar ik wil wel zweten voor een goeie run.
    Zijn deze bindingen stabiel en degelijk genoeg voor een agressievere ski-stijl? (waarschijnlijk gebruik ik ze op Din 10-12). Is het gewicht van de bindingen nog een merkbaar probleem bij het afdalen? (stijgen geloof ik wel dat het zwaarder zal zijn dan met tech).
    Bedankt!
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 24 oktober 2016 路 18:37
    Wel ervaringen mee, dag of 30 mee geskied op Armada Bubba.

Agressieve skistijl zal geen probleem zijn, mensen springen er cliffs van 10m mee, weet niet wat je van plan bent op dat niveau馃槈

Wat ik fijn vond tov een duke of baron is dat je lager staat op de Guardian, vond het wat dat betreft meer een gewone skibinding.

Wat ik minder vond is dat de riser soms omsloeg in de hoogste stand waardoor je opeens weer vast stond in ski modus bij het toeren.
    Verder veel sneeuwschoonmaak werk voordat je ze dichtklikt qua sneeuw ivm het kliksysteem.

Bij oudere versies wil de schroef die het draaipunt bij toeren is van de voorbak wel eens losdraaien, daar goed opletten en wat locktite op smeren.

Verder ski ik tegenwoordig alles tech, maar dat lag niet perse aan deze bindingen, denk met een Norwalk een prima set.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 24 oktober 2016 路 23:09
    Vorige winter tijdens de kick-off voor de eerste keer getourd en dat met guardian bindingen. Na een tijdje werd ik er gek van dat, zoals Vinnie ook aanhaalt, de binding regelmatig dichtklapte.

@Veet, mag ik je topic even gebruiken 馃槈
    Ik ben namelijk ook op zoek naar freeride/tour bindingen, maar kan geen keuze maken. Tyrolia is ook nog een mogelijkheid.

@Vinnie, voor welke techbinding heb je gekozen en waarom? Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de kingpins (licht, laag, alpine achterbak).
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 25 oktober 2016 路 11:39
    Ben er erg tevreden mee! Bovenstaande problemen nog nooit gehad, zeker niet als er sneeuw tussenzit. Inderdaad veel schoonmaak werk om ze vast te krijgen.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 26 oktober 2016 路 14:40
    Hi @GuyF

ik heb nu een dag of 50 geskied op de G3 ION en moet zeggen dat ik er erg enthousiast over ben in vergelijking met andere techbindingen die ik geskied heb.

Positieve punten:
    Breder montage profiel, gevoel dat je er echt gas op kan geven (ook geskied op een ski van 188 met 132 onder de voet). De KLAK die je hoort op de voorbak als je inklikt helpt daarbij.

verder simpele crampon montage, handige raisers en niet de gekke ramp angle van de oudere dynafits.
    De bootstoppers om makkelijk in te klikken zijn ook fijn.

Minder fijn:
    Die bootstoppers zijn van plastic en kunnen breken.
    ik ski met inserts en er zijn geen andere remmen los te koop.

Wat ik ook fijn vond zijn:
    Dynafit Radical 2.0 is ook een fijne binding, maar wat minder beef dan de G3.
    Hoor ook goede verhalen over de kingpin.

Vipec was ik minder kapot van, plastic en de voorbak voelt wat raar.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Beasts zou ik nog wel een keer willen skien (zeker de 14 versie).
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • evan
    Advanced
    evan op 29 oktober 2016 路 12:05
    De Supertanker Ferrari's!
  • Mrtnvssr
    Advanced
    Mrtnvssr op 30 oktober 2016 路 13:58
    Ik heb de Salomon Guardian 16 bindingen nu 1 week gebruikt maar bevallen goed in het gebruik. Ik heb geen problemen met het vastklikken of veel schoonmaakwerk ondervonden. Helaas ging bij mij ook het schroefje aan de voorkant los waardoor een deel van de binding afbrak. Dit is door salomon snel en kostenloos vervangen. Aldus. Prima binding.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 30 oktober 2016 路 15:23
    Heb zelf geen ervaring met andere tech binding dan de Kingpin, maar de G3 zag er goed uit in de shop. LET op Kingpin vereist een boot volgens de DIN ISO norm 9523 waardoor vele tourschoenen niet compatible zijn (lees te weinig vlees/kunstof voor de achterbak)
    xs2arjan
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 3 november 2016 路 15:38
    Ik heb K2 pinnacles, dat mag geen probleem geven.

@Vinnie, merci voor de info, maar het zullen waarschijnlijk kingpins worden.
    Morgen eens passeren bij mijn skishop. Wel gevaarlijk om in het begin van het seizoen al dat nieuw materiaal te zien liggen 馃槈.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 3 november 2016 路 16:26
    Hi @GuyF de K2 pinnacles passen zeker!! (die heb in nl. ook 馃槈
    xs2arjan
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 14 november 2016 路 09:48
    Bedankt voor de reacties.
    Zou fijn zijn om de Guardians / Trackers 16 tweedehands te kopen om het een winter eens serieus te testen. Mocht iemand deze willen verkopen hoor ik het graag.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 14 november 2016 路 11:34
    Zou fijn zijn om de Guardians / Trackers 16 tweedehands te kopen om het een winter eens serieus te testen. Mocht iemand deze willen verkopen hoor ik het graag.
    VeeT op 14 nov 2016 09:48

Die heb ik voor je! Met een zag slap xl er aan vast, haha
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • PBB
    Beginner
    PBB op 15 november 2016 路 22:30
    VeeT op 14 nov 2016 09:48

Heb ik voor je!
    Ik heb de Line Opus met Atomic Tracker. Super set, maar wil weer wat anders.
    Laat maar weten als je ge茂nteresseerd bent. Alleen de binding (in perfecte staat) ook prima.
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 19 november 2016 路 18:33
    @PBB. Thanks. Ik heb al mooi dealtje kunnen maken. Ben benieuwd!
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 22 november 2016 路 22:09
    Merci voor de reacties, ik heb een keuze gemaakt
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 22 november 2016 路 22:12
  • PBB
    Beginner
    PBB op 24 november 2016 路 16:11
    Mooie combi! Weinig mis mee.. Enjoy!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro