Tips&trics Seizoen Canada 30+

• Kim_VR
    Kim_VR op 26 oktober 2016 · 18:34
    Hello peeps!

Wie kan mij helpen?

Mijn idee is om volgend winterseizoen(17/18) naar Canada te gaan om te boarden en daarbij te werken.
    Voor het Working&Holiday visum ben ik helaas te oud. Ik probeer nu mijn visum via de ambassade in Duitsland te regelen. Is dit voldoende om aan werk te komen in de skigebieden? Zijn er nog meer dingen die ik moet weten of waar ik aan moet denken? Heeft er iemand nog tips&trics?

Ik hoor het graag!
    Grz
    Kim
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 27 oktober 2016 · 10:48
    Hoi Kim,

Klinkt als een leuk plan!

Ik heb in een grijs verleden ook flink geinformeerd naar de mogelijkheden om als skileraar te werken in Canada en toen werd mij verteld dat ISIA (Landes in Oostenrijk) vereist is. Zonder working holiday visum en zonder ISIA wordt het denk ik lastig om als skileraar aan de slag te gaan. Wellicht zijn er mogelijkheden om als liftie te werken of iets in een bar of restaurant te doen maar of je daar een visum voor kunt krijgen, vraag ik me af.

Een alternatief is om te gaan werken in Vancouver of Calgary en in de vrije tijd naar Whistler of Lake Louise / Banff te gaan. Maar ook daar geldt dat specifieke skills (die ze in Canada tekort komen) vereist zijn...

Aan welk gebied en wat voor werk zit je te denken?

Groeten,
    Paul
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 27 oktober 2016 · 21:50
    @hotnotsgot en @the_o weten hier misschien wel iets van.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • The_O
    Tourist
    The_O op 29 oktober 2016 · 19:10
    Hoi @Kim_VR welke soort visum in Duitsland? ben je aan het regelen?
    And Also The Trees

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro