4X4 huur Calgary.

• Guy.
    Advanced
    Guy. op 27 oktober 2016 · 21:06
    Heeft iemand een goed adresje om tegen een schappelijke prijs een 4x4 te huren in Calgary, liefst het vliegveld?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 28 oktober 2016 · 07:45
    @Guy. Naast een schappelijke prijs is in Noord Amerika het afdekken van de kleine lettertjes een must. Staar je niet enkel blind op de kale huurprijs, maar betrek daar ook zeker de kosten bij voor het verzekeren van de risico's bij ongeluk, total loss, parkeerschades etc...

Houd er ook rekening bij dat auto's in Calagary niet standaard over winterbanden beschikken, maar in de regel wel all season banden hebben (wat normaal gesproken voldoende is).
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 oktober 2016 · 08:01
    @Guy
    Ik gebruik in Nederland best vaak Snappcar en dat bevalt heel goed. Goedkoper dan een verhuurbedrijf, en vaak leukere auto's ook.
    Turo is de Amerikaanse variant, en kan als tourist schijnbaar ook?
    https://support.turo.com/hc/en-us/articles/203991110-What-if-I-have-a-...-

In Calgary hebben ze niet veel, maar deze bijvoorbeeld kan je ook naar het vliegveld laten brengen voor een paar tientjes extra.
    https://turo.com/rentals/trucks/ab/calgary/nissan-titan/179379?s=Xnmzm..._
    splitfest.nl
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 28 oktober 2016 · 09:03
    http://www.rentawreck.com/ 😀
    Alleen al vanwege de bedrijfsnaam vind ik dit briljant 😉
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 28 oktober 2016 · 13:18
    Thanks, ga het ff goed bekijken!
  • djmj
    Advanced
    djmj op 28 oktober 2016 · 13:26
    @Guy. Naast een schappelijke prijs is in Noord Amerika het afdekken van de kleine lettertjes een must. Staar je niet enkel blind op de kale huurprijs, maar betrek daar ook zeker de kosten bij voor het verzekeren van de risico's bij ongeluk, total loss, parkeerschades etc...
    post] meteomorris op 28 okt 2016 07:45[/post]

Klopt, echter het maakt nogal uit op welke site je boekt en wat je als nationaliteit aangeeft;
    Als je op bv. avis.com boekt, zijn bijna al die verzekeringen exclusief en komt er dus nog een flinke smak bij - boek je dezelfde auto op avis.nl dan zijn bijna alle verzekeringen echter al inclusief en ben je per saldo een stuk goedkoper uit (misschien iets met Europese regelgeving die dit verplicht ?!?)

Nog goedkoper gaat het via intermediairs - heb zelf goede ervaringen met www.billiger-mietwagen.de; daar staat ook duidelijk bij wat er qua verzekeringen afgedekt is
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 28 oktober 2016 · 13:31
    @djmj top
    May the powder be with you.
  • dick
    Advanced
    dick op 28 oktober 2016 · 20:36
    Ik heb toevallig net een Grand Cherokee gehuurd op calgary airport via Autoeurope (Thrifty). Met alle verzekeringen, volle tank en leeg inleveren en met 1 extra bestuurder. Ongeveer 450 eur voor 5 dagen.
    --
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 28 oktober 2016 · 21:45
    @Bobvaniterson ff volgen dit draadje 😉
    xs2arjan
  • woerdman
    Beginner
    woerdman op 29 oktober 2016 · 08:43
    Weliswaar Edmonton, maar ik ook een grand cherokee voor niet al te veel geld bij Avis
    Aanrader voor iedereen : Ik heb via icarinsurance een jaarlang alle extra dekkingen voor 100 euro. Hoef je alleen maar de kale huur te betalen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro