Marker Duke of Tour

• Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 4 november 2016 · 10:02
    Bergzeit heeft een goede deal momenteel met 20% extra korting boven op de aanbiedingen die ze nu al hebben (zie advertentie rechts). Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om tour bindingen te kopen. Nu gebruik ik nog BCA trekkers voor korte hikes maar ik vind dit toch gedoe om mee te slepen.

Nu twijfel ik tussen Marker Dukes en Marker Tour. De tour is 500gr lichter maar de Duke lijkt steviger. De standhoogte is voor beide bindingen hetzelfde.

Ik ben benieuwd of iemand weet of er verschil zit in het verlies van flex (door het tussen stuk). Ik denk dat je bij beide bindingen flex verliest tov een tech of alpine binding.

Ik ben 85kg. Kan een aardig potje skien maar geen hoge cliff drops ofzo.

Ik zou eigenlijk wel Kingpin's willen maar dit lukt nu niet met de schoen die ik nu heb (en nog even mee moet).
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 4 november 2016 · 10:25
    Voor sommige schoenen, zijn de zooltjes verwisselbaar voor tech inserts, wellicht is dat een optie, dan kun je toch je schoenen houden + kingpins aanschaffen.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 4 november 2016 · 10:43
    Voor sommige schoenen, zijn de zooltjes verwisselbaar voor tech inserts, wellicht is dat een optie martijnuiterwijk

Dat heb ik inderdaad ook gehoord en heb al even lopen speuren of dat voor mijn schoenen ook het geval is maar dat is mij nog niet duidelijk. Ik zal het navragen bij de shop waar ik ze gekocht heb.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 4 november 2016 · 10:48
    welke schoenen heb je?
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 4 november 2016 · 11:14
    @martijnuiterwijk Fischer Ranger 12. Maar op https://www.levelninesports.com/fischer-ranger-12-vacuum-ski-boots#pro... lees ik nu dat er tech inserts voor deze schoen zijn.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 4 november 2016 · 13:26
    Waar lees je dat?
    Ik zie wel bij 'ski tech' bij de beschrijving van verwisselbare zolen, maar daar wordt de ski technician of te wel winkel personeel bedoelt en niet dat de zolen verwisselbaar zijn met zolen voor tech inserts, maar misschien heb ik er overheen gelezen.
    Toerisski
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 4 november 2016 · 13:46
    @sanno dat is een type fout van me. Ik bedoelde dat er *geen* tech inserts zijn voor deze schoen. 😞

Bij het tabblad "Product Questions" vraagt iemand

Are there tech binding soles for this boot ?

Waarop het antwoord dan is:

There are no tech binding sole options for this boot unfortunately.

Waarbij er bij dat antwoord veelvuldig op duimpje naar beneden is gedrukt 😉
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 4 november 2016 · 14:26
    De Kingpins zijn inderdaad erg fijne bindingen (heb ze zelf ook) maar als je moet kiezen tussen de Duke en de Tour F12 zou ik zonder enige twijfel de Tour F12 nemen. Ik heb beide bindingen in het verleden gehad. Zo lang je geen cliffs pakt, voldoet de Tour F12 uitstekend en waarom zou je dan een zwaardere binding als de Duke nemen?
  • 49
    Advanced
    49 op 4 november 2016 · 20:41
    Ik had de tour en heb de kingpin. Op en neer ging met de Tour best lekker hoor, maar de Kingpin vind ik echt een andere league, zoveel fijner! Aan de andere kant: uiteindelijk kan je geld maar één keer uitgeven, als je dan moet kiezen tussen boots en de bergen in gaan ...
    montagna bianca, ti amo
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 4 november 2016 · 21:25
    Bedankt voor de reacties!

Dat de Kingpin 'm is snap ik. Maarrr mijn Fischers zijn ook top en kunnen nog wel even mee. Die Kingpins komen daarna wel.

Als ik het zo hoor is de Tour voor nu dikke prima en sowieso beter dan wat ik nu heb. Helemaal voor het geld waar ze nu voor te koop zijn.

Iemand last van het gebrek aan flex of het feit dat je zo hoog staat?
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 4 november 2016 · 23:01
    Nope, totaal geen last van. Sterker nog, ik moest bij de Kingpin weer wennen dat ik lager sta. Ik heb de Tour F12 jaren gebruikt, zowel op de piste als daarbuiten en ook voor meerdaagse tours. Ik zou er wel rekening mee houden dat wanneer je ook langere tours wilt gaan doen, dat je dan goed naar het gewicht van de ski's kijkt zodat de totale set niet te zwaar wordt. Maar ja, dat is natuurlijk ook persoonlijk.
  • 49
    Advanced
    49 op 5 november 2016 · 09:06
    Wat voor mij de grootste beperkingen werden van de tours waren het gewicht van het frame dat je elke stap van de ski omhoog tilt en het minder grip hebben bij steilere klimmen op hardere sneeuw. De tours (+ zware freeride schoenen) maakten mij wel echt langzamer omhoog dan de kingpins met "freetouring" schoenen. Maar ik heb er toch prima dagtoertjes en steilere stijgen mee kunnen maken, ook gewoon 1000+hm. Bij het afdalen sturen de kingpins voor mij veel directer, dat vind ik nu wel fijner, maar ik heb ook met de tours tot in de steilste couloirs geen beperkingen ervaren.
    montagna bianca, ti amo
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 6 november 2016 · 20:42
    Bedankt voor alle tips! Dat de Tour onderdoet voor de Kingpin is mij duidelijk maar op dit moment moet ik het er maar mee doen 😃

Ik heb zojuist de Tour besteld en omdat ik een nieuwe probe nodig heb ook gelijk een mooie iProbe.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro