eye-opener

• tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 6 november 2016 · 08:17
    https://www.avalanche.ca/cherry-bowl/#/intro

de moeite waard om te lezen/bekijken!
    Let the mountains have it's day or two following a big storm
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 7 november 2016 · 15:15
    Mooi weergegeven idd.
    Heb er een beetje random doorheen geklikt. In het enige filmpje dat ik keek vond ik vooral leuk om te zien hoe leden van de groep over hun eigen rol dachten versus hoe de rest ze zag.
    " het bleek dat iedereen mij als de leider zag, terwijl ik mezelf als een gewoon lid van de groep zag".
    en "ik heb wel veel ervaring, maar ik maak eigenlijk nooit de beslissingen"
    Zit ongetwijfeld nog meer waardevols in. Kijken dus.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 8 november 2016 · 16:53
    Dit is erg goed gemaakt en informatief! Thanks!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 november 2016 · 17:23
    Vind het een erg goede site en case en manier van vertellen. Ook veel rondklikken: achter verschillende fotos en links zitten opnieuw kleine video'tjes met achtergrond informatie.

Ik was ook erg onder de indruk van de reddingsactie. Raakt een beetje aan de discussie die wij hadden tijdens het pieperzoeken omgeving Utrecht: wat is het protocol met meerdere slachtoffers? (@Poedertijn @Willem2K @willemien @Markindealpen )In dit geval heeft wat ik dan maar even de leider noem van de tweede groep de drie slachtoffers gezocht en de anderen hebben gesondeerd en gegraven. Zo maak ik althans op uit zijn opmerking dat hij bij het tweede slachtoffer de laagste plek van zijn uitkruising heeft gemarkeerd met zijn handschoen en meteen verder ging omdat hij een derde signaal kreeg, en vervolgens zelf is begonnen met scheppen toen hij die gevonden had.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 8 november 2016 · 21:17
    Mijn hemel zeg. Dat je daar dan staat met je pieper en drie buddies + je eigen rugzak onder de sneeuw... Dan ga je wel kapot van binnen.

Hoe hun taakverdeling nou precies verlopen is haal ik er (na de eerste keer kijken) niet zo snel uit. Maar hoewel misschien niet volgens protocol kan ik me in dit geval voorstellen dat ze na het uitgraven van die eerste blauwe hand andere prioriteiten zijn gaan stellen. *brr*
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 8 november 2016 · 22:30
    @Dutchess Met vier man kan de 'zoeker' inderdaad door terwijl de andere drie in een V'tje gaan scheppen. Tot zover 'volgens protocol'. Maar je ziet al dat er zó veel variabelen zijn dat je ook moet kunnen afwijken. Bijv. als de sneeuw niet al te hard is en het scheppen snel gaat, de slachtoffers niet te diep liggen etc. Hoe dan ook; de redders hebben het heeeel goed gedaan; drie man redden is een topprestatie.

Ik vind sowieso de multimediale aanpak van een grote berg informatie erg gaaf. Aansluitend op de schuldvraag van de gletsjerspleet-dode, elders op het forum, en de rol van de media... meer van dit soort artikelen met randinformatie in de Nederlandse media!
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Ors
    Advanced
    Ors op 16 november 2016 · 09:29
    Heftig verhaal zeg! Ik ben eerlijk gezegd nogal onder de indruk van de primaire reactie van "de zoeker". Zodra hij de lawine hoort / ziet afgaan skiet hij op de eerste de beste boom af en klampt zich eraan vast. Mocht ik ooit in zo'n situatie terecht komen (hoop het echt, echt, echt van niet) dan hoop ik dat ik dezelfde alertheid heb om in een splitsecond hetzelfde te doen.
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro