SAVE LA GRAVE!

• bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 7 november 2016 · 16:27
    crowdfunding om la Grave authentiek te (be)houden:

https://www.indiegogo.com/projects/signal-de-la-grave-environment#/...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 november 2016 · 16:57
    Dus als ik het goed begrijp willen ze 45k ophalen om te kunnen reageren op een tender waarvan ze nu al weten dat niet aan alle eisen voldaan kan worden? Weet iemand hoe dat werkt in Frankrijk / dit soort situaties? Heeft dit plan überhaupt enige kans van slagen?

Als ik goed begrijp heeft de gemeenteraad of een vergelijkbaar lokaal orgaan nog wel een stem in de aanbesteding, dus ik kan me voorstellen dat die hier evt. nog wel positief tegenover staan. Maar als ik het zo lees twijfel ik toch een beetje aan het nut van deze actie. (Hoewel ik het op zich zeker een sympathiek initiatief vindt!)

Zijn er mensen die dichter op het vuur zitten die hier iets over willen/kunnen zeggen?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Joost05320
    Advanced
    Joost05320 op 8 november 2016 · 07:51
    laat me even reageren want ik zit mee achter dit project.
    Inderdaad wij hebben niet volledig voldaan aan de volledige tender, maar hebben de andere partijen niet hetzelfde gedaan? Die tender was waanzin! Als we niet hadden ingeschreven kunnen we daarna niet mee aan tafel zitten. zo simpel is het.
    In de volgende faze worden projecten gekozen waarvan de gemeente denkt dat ze interessant zijn (technisch, financieel, ecologisch etc)
    De reden van deze campagne is dan ook dubbel:
    Ten eerste: geld ophalen om ons project verder te financieren OK dit is misschien een druppel op een hete plaat maar vergeet niet dat zo een project aangaan kosten met zich meebrengt (advocaten, accountants, consultants etc). Daarnaast hebben wij een groep investeerders (veel Belgen trouwens) die bereid zijn later mee in te stappen. En misschien slaat het project op Indiegogo zo aan en gaat het viraal dat ineens alles gefinancierd wordt (we mogen toch dromen ni waar)
    Ten tweede: public awareness creeren! Wij willen laten zien dat de er een gemeenschap is die wenst dat La Grave zo blijft! Let's keep it wild!
    Het zou toch enorm spijtig zijn om niks te doen en daarna hier op het forum te zitten jammeren dat het gedaan is...nu hebben we nog een kans om iets te doen en onze stem te laten horen.
    Wij zijn ook het enige "locale" project met een iets bredere visie, niet enkel de lift. Wij willen het dorp verder ontwikkelen bvb Chazelet het kleine skigebiedje boven La Grave (een goedbewaard geheim op een powder day wanneer iedereen op de lift zit te skieen en aan te schuiven) Zie bvb onze perks die zijn allemaal van locale bedrijven. Een groot deel van de crowdfunding gaat dan ook direct terug naar de gemeenschap! En als we niet verkozen worden, blijft het opgehaalde geld in onze VZW die als doel heeft La Grave op een duurzame manier te ontwikkelen. Wij zullen dan andere VZW's, die financiele hulp nodig hebben, helpen. Of waarom niet in een ander project stappen die ook onze waarden ook draagt.
    Wat heb je te verliezen? 10€ maar je geeft het een kans om iets moois te behouden en te ontwikkelen.
    Thxs
    Joost
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 8 november 2016 · 08:05
    Hoi Joost, wilde wel zo'n T-shirt sponsoren maar zag geen mogelijkheid een maat op te geven???
  • Niels
    Advanced
    Niels op 8 november 2016 · 08:07
    Goed verhaal Joost, I am in! Succes & fingers crossed!!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 8 november 2016 · 09:23
    Bedankt voor je uitgebreide reactie @Joost05320!
    Ik heb inmiddels mijn steentje bijgedragen 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Patrick1973
    Beginner
    Patrick1973 op 8 november 2016 · 09:25
    Dag Joost, is er geweten of er andere partijen een voorstel hebben ingediend ?
    Als grotere spelers zich melden, moet dit geweten zijn omdat dit bijna niet onopgemerkt kan gebeuren.
    Dit soort investeringen plannen doen grote spelers niet tussen 'de soep en de pataten'.

Wat wilt de burgemeester bereiken ? ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij een aansluiting zocht met een nabij gelegen gebied ? Impact van zo'n link kan negatief uitvallen
  • Joost05320
    Advanced
    Joost05320 op 8 november 2016 · 09:43
    Ja de grote gebieden zitten er tussen, die willen hun gletchser gebied uitbreiden waarschijnlijk hun toekomst verzekeren. Ik weet niet wat de burgemeester wil die kan dat ook niet openbaar zeggen
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 8 november 2016 · 10:20
    Geweldig Initiatief Joost, hulde en success er mee!
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 8 november 2016 · 13:35
    Net een t shirt besteld.
    Kom op wepowderaars. dit gebied is toch voor ons allemaal speciaal?
    Allemaal een t shirt bestellen en het doel is gehaald.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 november 2016 · 16:19
    @joost05320 Eerder noemde je een bedrag van 1mln via private equity. waarom niet via crowdfunding op zoek naar 1000 mensen die allemaal 1000 euro inleggen en als tegenprestatie krijg je jaarlijks een gratis dagpas. levert meer rendement op voor de investeerders dan bij de bank en is een erg goedkope manier om eigen vermogen binnen te halen plus je betrekt ook op lange termijn een groep mensen, die waarschijnlijk ook meer kunnen betekenen dan alleen geld?
    Toerisski
  • Joost05320
    Advanced
    Joost05320 op 8 november 2016 · 19:17
    hallo
    dat kan ook maar om een equity nu op te zetten is het te vroeg
    step by step
    dan ivm de maten van de T-shirts Indiegogo heeft daar geen aurmoatische oplossing voor maar wij krijgen een lijst van iedereen die iets besteld heeft en we zullen jullie dan contacteren
    ik vraag ff aan mijn vrienden die zich daar mee bezig houden wanneer dat dan begint
    bedankt voor de vele reacties en tot snel
    snow is coming!! so Ski you later
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 8 november 2016 · 19:36
    .
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 8 november 2016 · 19:54
    Ok, geregeld!
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 8 november 2016 · 22:57
    Hallo Joost. Ik heb wel vaker op een perk van indiegogo mee gedaan en dan wordt ook altijd Later(meestal productie fase) naar kleur maat e.d. Gevraagd. Dus dat komt vast goed.
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 9 november 2016 · 13:07
    T shirt besteld > keep la Grave wild !!
  • Joost05320
    Advanced
    Joost05320 op 10 november 2016 · 05:29
    thxs!
  • Bros
    Advanced
    Bros op 10 november 2016 · 08:42
    Ik doe mee! Delen op facebook
    Bros
  • Josephine
    Tourist
    Josephine op 13 november 2016 · 10:04
    Geweldig initiatief voor een bijzonder gebied, duim omhoog voor Joost en alle mensen achter de schermen die hier heel veel werk aan hebben. Zo zonde als dit op zou gaan in een van de grote omliggende gebieden en de commercie die veel moois opslokt jaar na jaar en berg na berg. Ik steun het project op elke mogelijke manier.
    Succes Joost en co ....
    josephine
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 13 november 2016 · 22:41
    Ondanks dat ik de kans van slagen niet erg hoog inschat, moeten we ons als freeriders toch even laten horen. Met name het duurzaamheidspuntje zal wellicht de andere partijen dwingen tot het geven van bepaalde zekerheden. Als wintersportgebieden niet eens het goede voorbeeld kunnen geven dan is het m.i. helemaal verloren.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 november 2016 · 08:50
    T-shirt besteld. Dit initiatief verdient mijn steun. Ook op wepowder.com en wepowder.fr laat wepowder zijn geluid horen en hebben we dit artikel in het Engels en Frans gepubliceerd: http://wepowder.nl/forum/topic/232249

Kom op, doe mee!
    May the powder be with you.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 14 november 2016 · 08:53
    T-shirt besteld vorige week. Moeten er straks een hoop van te zien zijn in de Alpen😃

Een initiatief dat wel enige steun verdient!!!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 november 2016 · 08:56
    Done, misschien moet ik dat T-shirt toch maar op gaan halen komend weekend.
    splitfest.nl
  • kanski
    Elite
    kanski op 1 december 2016 · 12:25
    Joe back on track...

Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro