Al vanaf de eerste minuut dat Morris sneeuw aankondigde stond ik alweer te trappelen. De lawinepieper van nieuwe batterijen voorzien en de toerspullen gereed. Bij mij in de Franse Hautes Alpes zijn er nog geen liften open en dus moest ik mijn bochten gaan verdienen. Precies zoals gemeld klaarde het vandaag op. De col is inmiddels gesloten, maar met onze winterbanden kwamen we een heel eind.
Eenmaal hoog genoeg gingen de vellen onder de ski's en kon ik voor de tweede keer dit seizoen first tracks rijden in mijn eigen regio. Eerst nog een piepercheck en eenmaal boven de helm op voor de afdaling. Het is nog allemaal vroeg in het seizoen. De beekjes zijn nog niet allemaal bevroren en de rotsen liggen soms heel dicht onder het oppervlakte. Daarnaast had Morris me al gewaarschwud voor de regen tot grotere hoogte en de invloed van de wind die in de nacht van zondag naar maandag zou gaan waaien. Desondanks heb ik een paar hele mooie kommen vol met poeder gevonden. Het was een mooie dag. Kun je nog niet zelf gaan, investeer de komende weken dan in je Safety Skills!
Het is SNOWvember op wePowder. Een maand waarin snow safety centraal staat. Op wePowder vertellen we je namelijk niet alleen waar je de poeder kunt vinden, maar leggen we je ook uit hoe je dit kunt na vertellen. Onder het motto: een goede freerider is een oude freerider geven we je deze hele maand maar liefst 30% korting als je nu start met de Safety Academy. Voor nog geen 42 euro krijg je dan toeging tot het online leerplatform en sturen we je ook nog eens het Safety boek op. Je kunt direct hier starten (het eerste hoofdstuk is gratis). Gebruik bovenstaande code en je krijgt direct je 30% korting.