LIVE: Verse poeder in Sölden

Door Ilona_Tirol op 8 november 2016 · 0

Maandag 7 november was mijn eerste poederdag van winter 2016-2017. Vanuit Tirol zal ik deze winter regelmatig updates plaatsen. Vooral op wepowder.de omdat Duits nu eenmaal mijn moedertaal is, maar soms ook hier op wepowder.nl

Zondagmiddag arriveerde het door Morris beloofde koufront en begon het ook bij mij in het dal te sneeuwen. Het werd koud en wit zodat ik maandagochtend in een winterlijke stemming omhoog kon ricthting de gletsjer van Sölden. Ik was de afgelopen weken al drie keer omhoog geweest om een beeld te krijgen van de condities en vooral ook waar de actuele gletsjerspleten zich bevinden. Ga je Off-piste op een gletsjer dan neem je een groot risico. Overal bevinden zich spleten die met nieuwe sneeuwval aan het zicht worden onttrokken. Soms wordt zo'n spleet in de loop der winter helemaal opgevuld met sneeuw, maar vaak is het niet meer dan een sneeuwbrug die je soms wel, maar soms ook niet houdt. Russische roulette kortom en daar blijk if liever ver van weg.

Gletsjerspleet net naast de piste
Gletsjerspleet net naast de piste

SNOWvember: investeer in je safety skills

Het is SNOWvember op wePowder. Een maand waarin snow safety centraal staat. Op wePowder vertellen we je namelijk niet alleen waar je de poeder kunt vinden, maar leggen we je ook uit hoe je dit kunt na vertellen. Onder het motto: een goede freerider is een oude freerider geven we je deze hele maand maar liefst 30% korting als je nu start met de Safety Academy. Voor nog geen 42 euro krijg je dan toeging tot het online leerplatform en sturen we je ook nog eens het Safety boek op. Je kunt direct hier starten (het eerste hoofdstuk is gratis). Gebruik onderstaande code en je krijgt direct je 30% korting.

Eenmaal boven lag er minimaal 30 cm tot soms zelfs heupdiepe poeder. De dag begon met 10 graden onder nul en de sneeuw was van ongekende kwaliteit. Omdat de Pistenbullys niet overal tegelijk konden zijn konden we in de ochtend gewoon poeder rijden op de pistes. Aan de rand van de piste en tussen de sleeplift was het helemaal een feest.

Tussen de piste en de sleeplift
Tussen de piste en de sleeplift

Omdat ik de gletsjer enigszins ken weet ik waar ik zonder gletsjerspleten een spray kan trekken, maar hoewel de Adrenaline Kick groot was zei mijn verstand me nadat alle veilige opties verspoord waren geduld te hebben. De winter is nog lang en een ongeluk op een gletsjer zit in een klein hoekje.

Stoked
Stoked

Maandag was een fantastische eerste dag. Zelfs het weer speelde mee door te spelen met mist, zon en nog wat extra verse sneeuw. Het was magisch. Mocht je nog wat vragen hebben over de actuele condities, stel ze dan hier in het Engels of Duits. Ik deel ze graag met je.

In freudiger Erwartung auf PA#2

Cheers, Ilona

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro