Ga je mee? De wePowder Zuidalpen Roadtrip

Ga je mee? De wePowder Zuidalpen Roadtrip

De eerste sneeuw is alweer gevallen in de Zuidalpen en dus zijn we al aan het warmlopen voor de zogenaamde Zuidalpen Roadtrip. De eerste trip vond plaats op de grens van de Hautes Alpes en de Piemonte, terwijl ook al eens alles in de regio rond de Ortler af mochten krassen. Memorabele trips vanwege de combinatie van de zuidelijke ambiance, de goede gidsen en de eerste poeder van het seizoen. Ook dit jaar dus weer.

Eerste poederbochten van het seizoen
Eerste poederbochten van het seizoen

Martijn Schell en zijn gidsenteam hebben er zin in. En vooral geen gestress. Net voor de start van de kerstdrukte een paar dagen lang de parels van de zuidalpen bezoeken. Wie wil dat niet? Denk aan Pastis51, Retour d’Est, lariksen, Puy Saint Vincent, Serre Chevalier, de Piemonte en de Queyras. Een hele mooie regio met fantastisch terrein, waar je als gevolg van de lariksbomen en de vele alpenweides vaak al vroeg in het seizoen fantastische poeder kunt rijden.

Heerlijke lariksbossen
Heerlijke lariksbossen

Van vrijdag 16 tot en met zondag 18 december laten Martijn en zijn collega’s je het beste zien van de Zuidalpen. De Zuidalpen, maar dat is toch ver weg? Op het eerste gezicht wel. Want waar iedereen denkt aan de tijdrovende Col du Lauteret of route Napoleon is er een onbekend alternatief in de vorm van de Fréjus Tunnel. Jazeker, allemaal snelweg tot aan Sauze d’Oulx zodat je net zo snel in de zuidalpen kunt zijn als bijvoorbeeld in Obertauern. Vliegen op Turijn is natuurlijk ook een snelle optie om vervolgens gezamenlijk een auto te huren.

Inschrijven kan hier

Pas op! Dit weekend gaat alleen door bij goede sneeuwomstandigheden. Houd de website van Wepowder goed in de gaten!

Meer info

Prijs: €595,-

Inclusief:
. 3 dagen berggids
. 3 dagen hotel half-pension
. organisatiekosten

Exclusief:
. skiliftkaartjes
. lunch en drankjes

Groepsgrootte:
. 5 deelnemers per gids

meteomorris

Reacties

Gevorderd
pjnijssenAuteur14 november 2016 · 21:46

Ja, ik ga weer mee!

Gevorderd
RuudvWAuteur15 november 2016 · 10:08

Hier ook begint met een sneeuwdansje

Beginner
thijzerAuteur24 december 2016 · 14:41

Enkele beelden van de trip.
Een aantal mooie afdalingen gedaan zelfs 3 weken na de laatste sneeuwval.

Gevorderd
Haas™Auteur25 december 2016 · 00:16

Helaas dit jaar geen tijd, maar ik kan deze trip aan iedereen aanraden!!

Rex Monte - Amor Nix
Gevorderd
OsiruSAuteur26 december 2016 · 15:52

Helaas dit jaar geen tijd, maar ik kan deze trip aan iedereen aanraden!!

SneeuwHaas op 25 dec 2016 00:16

aan iedereen?
Ik twijfel nog een beetje aan mijn niveau.

Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!