Ga mee met de wePowder Gothics helitrip met CMH!

Ga mee met de wePowder Gothics helitrip met CMH!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

Het is nog ver weg, maar dat maakt de voorpret alleen maar groter. Deze januari waren we met een grote groep wePowderaars naar de Cariboos (en dat was een topweek, bekijk hier, hier, hier en hier maar wat filmpjes en foto’s), maar voor 2018 hebben we iets op het programma staan dat minimaal net zo gaaf is. In januari 2018 wordt de Gothics lodge van CMH helemaal wePowder. Alle plekken in de lodge (dat zijn er 33) zijn alleen beschikbaar voor wePowder. Het belooft nu al een unieke week te worden met veel poeder, stoke en gezelligheid. Hier moet je dus bij zijn! De eerste tien plekken (en daarmee de eerste heli) zijn al geboekt!

The Gothics = VOL! Rotor Lodge nog een paar plekken!

UPDATE 8/5: De trip naar The Gothics zit helemaal vol. Maarrrrrr…er is een tweede wePowder helitrip en die gaat naar de Rotor Lodge van CMH. Hier zijn wij (als in Arjen en Morris) niet bij, maar je hebt wel een wePowder groep. Er is namelijk plek voor 11 man (precies één heli)! Wacht dus niet te lang!

  • Trip: 5 daagse CMH signature trip
  • Locatie: CMH K2 Rotor Lodge
  • Data: 21 januari – 26 januari 2018
  • Prijs: $ 6.611,25 CAD (twinroom) of $ 6.918,75 CAD (singleroom)

Hier vind je meer informatie over deze trip!

Vijf redenen waarom je met deze trip meewilt

  • De koers van de Canadese dollar is nog altijd zeer laag. Was het vorig seizoen al heel erg de moeite waard om naar Canada te gaan, dit jaar is de koers zelfs nog iets beter. Dat betekent dat een helitrip naar Canada goedkoper is dan ooit. En met de huidige ontwikkelingen in Noord-Amerika weet je nooit hoe lang die koers nog zo laag blijft.
  • Vernieuwde logde. De Gothics Lodge ligt ongeveer een uur rijden ten noorden van Revelstoke en is onlangs helemaal vernieuwd. Dat betekent dus de ultieme Canada beleving en uiteraard met jacuzzi in de buitenlucht!
  • Roadtrippen langs Banff, Kicking Horse en Revelstoke. Voorafgaand aan de trip kan je gaan skiën of boarden in de twee vetste gebieden van Canada: Kicking Horse en Revelstoke. Ook een bezoek aan het gezellige Banff staat op de planning. Uiteraard kan je ook direct in de shuttle van CMH te stappen die je direct naar de Gothics lodge brengt.
  • Dikke, dikke, dikke poeder. In 2013 waren wij een week in The Gothics en iedereen die daar bij was was het over één ding eens: dit was de mooiste en dikste week skiën en snowboarden ooit. Iedere dag vijftig centimeter koude verse poeder en een heli die voor de lodge stond te wachten. Wát een week! Hopelijk wordt The Gothics 2018 nóg beter!
  • Niet langer meer wachten. Excuses zijn er niet meer. Dit is dé trip. Met alleen maar wePowderaars in de lodge. Stoke. Gezelligheid. Dikke afdalingen. Jacuzzi’s in de sneeuw. Poeder. Nog meer poeder. En een heli voor de deur. En ook nog eens een roadtrip langs de dikste skigebieden vooraf. Het is simpel. Hier moet je bij zijn.

Wanneer?

In samenspraak met CMH Benelux hebben we de volgende week gekozen: zaterdag 13 januari 2018 tot en met donderdag 18 januari 2018.

Hoe ziet de reis eruit?

Er wordt vijf dagen poeder gereden in de Gothics lodge van CMH. Om er te komen zijn er twee opties:

Optie 1

  • Vrijdag 12 januari 2018: Vlucht op Calgary (overnachting in Calgary of in Banff)
  • Zaterdag 13 januari 2018: Met de shuttle van CMH naar de Gothics ('s middags safety programma)
  • Zondag 14 t/m donderdag 18 januari 2018: dikke poeder rijden!
  • Donderdag 18 januari 2018: 's middags vertrek naar Calgary, overnachting in Calgary of Banff
  • Vrijdag 19 januari 2018: Vlucht via Calgary naar Amsterdam

Optie 2

  • Woensdag 10 januari 2018: Vlucht op Calgary - Overnachting in Banff
  • Donderdag 11 januari 2018: Skiën/snowboarden in Lake Louise/Kicking Horse
  • Vrijdag 12 januari 2018: Skiën/snowboarden in Revelstoke
  • Zaterdag 13 januari 2018: 's Ochtends eventueel skiën/snowboarden in Revelstoke, vertrek naar de Gothics ('s middags safety programma)
  • Zondag 14 t/m donderdag 18 januari 2018: dikke poeder rijden!
  • Donderdag 18 januari 2018: 's middags vertrek naar Banff, overnachting in Banff
  • Vrijdag 19 januari 2018: Vlucht naar Amsterdam

Waar?

De Gothics Lodge ligt ongeveer een uur rijden ten noorden van Revelstoke. Het gebied van de Gothics is een van de grootste skigebieden met veel verschillende soorten afdalingen. Ook dit gebied staat bekend om het treeskiën en er zijn spectaculaire alpine afdalingen in combinatie met gletsjers. Je vindt hier maar liefst 239 afdalingen. Voor 33 wePowderaars. Wij hebben de beste afdalingen van ons leven hier gemaakt.

Wat nog meer?

De lodge is gewoon fantastisch. Klimmuur, game room, gym, massage, sauna en gewoon veel gezelligheid. Het mooiste is de jacuzzi die buiten staat en waar na een dag op de berg de grote verhalen gedeeld worden.

Vaak wordt ten onrechte gedacht dat je een absolute expert moet zijn om te heliskiën of -boarden. Dat is dus niet waar. Als je wat poederervaring hebt en je komt goed beneden, dan ben je ook goed genoeg om te heliskiën of -boarden. Wel is het slim om fysiek in goede conditie te zijn. Gewoon omdat je er dan het meeste voor jezelf uithaalt.

Wat is er ook alweer zo tof aan heliskiën/heliboarden?

In de categorie ‘beelden zeggen meer dan woorden’ hieronder een korte selectie van foto’s en video’s. Het is simpel: dit wil je gewoon een keer gedaan hebben!

![](http://cdn.wepowder.nl/weblog/1/18211-w800.jpg "") ![](http://cdn.wepowder.nl/weblog/1/18212-w800.jpg "") ![](http://cdn.wepowder.nl/weblog/1/18213-w800.jpg "")

Of lees hier het verhaal van Mike, en hier de verslagen van dit jaar.

Wat kost het?

Je denkt misschien ‘waarom heb ik dit nog niet eerder gedaan?‘. Nou, misschien vanwege de prijs. Vergeleken met een ‘normale’ trip is het uiteraard duurder. Is het waar voor je geld? Ja, tot de laatste cent. Totale kosten CMH: CAD 7748,00 op basis van twee personen per kamer (eigenlijk een single room met een gedeelde badkamer) en CAD 8577.00 op basis van een éénpersoonskamer (hier heb je dus een privé badkamer). Da’s met de huidige koers dus vanaf zo’n € 5.262,00. Je reserveert je plaats door minimaal 20% aan te betalen. De rest van het bedrag moet zo’n 16 weken voor de trip betaald zijn.

Inclusief

  • 21.780 meter vertical (dat is 71.456 feet) te verspreiden over 4,5 dag. Bij CMH gaat het niet om de tijd die je in de heli zit, maar om het aantal vertical dat je skiet. Ski je meer vertical, dan betaal je $ 145 (CAD) per 1000 hoogtemeters.
  • Alle maaltijden (ontbijt, lunch op de berg, diner en de heerlijke après-ski snacks). Denk aan broodjes zalm die worden ingevlogen naar de remote locatie in de bergen waar we aan het rijden zijn
  • Alle non-alcoholische drankjes die je nuttigt. Dus ook alle non-alcoholische drankjes in het hotel
  • Gebruik van drie-eenheid en de nieuwste K2 en Atomic ski’s of snowboards van Burton. Iedereen krijgt een uitgebreide safety training voordat je überhaupt de heli in gaat!
  • Verblijf in een twin-room in de Gothics Lodge. Mèt outdoor hottub!

Exclusief

  • De vlucht van Amsterdam-Calgary of Amsterdam-Kamloops v.v… Wij hebben de afgelopen jaren nooit meer dan € 600,00 betaald voor een retourtje.
  • Benzine van de huurauto (splitten met de rest van de groep)
  • Overnachtingen, liftpassen, eten etc tijdens het roadtrip deel
  • Alle alcoholische versnaperingen
  • Eventuele extra meters als je over je hoogtemeters bij CMH heengaat

Contact

Wil je mee met deze droomreis? Neem dan contact op met Paul of de Groot (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 278 368 57) of Philippe Mullens (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 141 886 95) van CMH Benelux. Zij kunnen je alles vertellen over CMH en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een PM) als je meer informatie wilt hebben!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

meteomorris

Reacties

Beginner
MarsieRocksAuteur16 november 2016 · 15:04

Insane!!! Is even in de buidel tasten en kijken of dat er nog vanaf kan…

Toerist
DorylusAuteur18 november 2016 · 17:34

Stond hier deze ochtend geen reclame om je nieren te verkopen?
Dit is het enigste topic waar ik het jammer vind dat deze spam verwijderd is. :)

Expert
meteomorrisAuteur18 november 2016 · 17:36

@@Dorylus, LOL

powfinder.com
Gevorderd
xs2arjan.Auteur18 november 2016 · 17:47

Sjit nu kan ik dus misschien niet mee…

xs2arjan
Beginner
WestendorfAuteur22 december 2016 · 18:43

@@Qminator1987, wat denk je?

Gevorderd
dickAuteur23 december 2016 · 23:18

@@whistler heb je al geboekt?

--
Beginner
WhistlerAuteur24 december 2016 · 20:10

@@dick zou niets liever willen;-)
Zit van Jan 9 - 22 in LA en Vegas en daarnaast zijn deze $$$ tripjes thuis lastig te verkopen:-)

PA Combloux 2017 staat; ik kom je thuis ophalen als ie valt!

Geniet van je heli trip topper!!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur17 januari 2017 · 18:52

Even een update betreffende het aantal plekken dat nog vrij is op deze trip. De tweede heli is vol. Dat betekent dat er nog 11 plekken vrij zijn. Niet te lang meer wachten dus wanneer je mee wilt met deze waanzinnige trip!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
Marco SturingAuteur17 januari 2017 · 21:55

Voor iedereen die twijfelt het volgende advies: DOEN!!! Bij twijfel ALTIJD DOEN!!! Ik spreek uit ervaring. Ben net terug ;-). Het is de mooiste trip van mijn leven geweest. Wat maakt het dan zo onvergetelijk:

  1. De sneeuw. Er is altijd genoeg poeder voor iedereen. Er zijn mogelijkheden voor ieder niveau.\
  2. De omgeving is overweldigend. \
  3. De Lodges van CMH. Zo veel gastvrijheid en kwaliteit heb ik nog nooit meegemaakt. \
  4. De deelnemers. Allemaal gek van sneeuw. \
  5. Het eten. Het ontbijt, de lunch op de berg, het hapje bij thuiskomst en diner. Geweldig.\
  6. De mensen van WEPOWDER. Zij zorgen ervoor dat iedereen zich meteen thuis voelt.\
  7. De gidsen. Verantwoordelijkheid gecombineerd met humor.\
  8. De roadtrip. Canada is meer dan CMH. Dus maak gebruik van de mogelijkheid om iets langer te blijven.

Ik ben nu al jaloers op de mensen die gaan.

Toerist
AnoniemAuteur18 januari 2017 · 09:10

Heb een top trip gehad in de Cariboos Lodge! Via wepowder hele leuke en gezellige mensen leren kennen. En vooral je verkeerd met allemaal powder liefhebbers in het paradijs van de poeder!

Beginner
JW67Auteur18 januari 2017 · 20:56

Twijfel je nog? Niet doen.

Begin januari heb ik een geweldige week in de Cariboos gehad. Ja, het is veel geld maar als je bij CMH te gast bent geweest dan snap je maar al te goed waar je euro’s blijven. De lodge is geweldig, het eten fantastisch, de (Hollandse Wepowder)reisgenoten super en - last but not least - de sneeuw is onovertroffen.

Je zult op zeker geen spijt krijgen als je meegaat.

Gevorderd
BowenAuteur20 januari 2017 · 18:42

Dit jaar voor het eerst mee geweest naar Cariboos.
Voor mij is dit echt geweldig! Was een van me beste week boarden ooit! Wat een lol hebben we gehad!
Leuke groep, top locatie, alleen maar verse pow en wat een gebied!

Iedereen die mee was bedankt voor de gezelligheid!

Beginner
Dirk77Auteur24 januari 2017 · 21:20

Dit is echt de shit wat poederen betreft… Je rijdt in 1 week net zoveel poeder als in een heel seizoen in de Alpen (denk ik, ik ben nooit een heel seizoen in de Alpen geweest eigenlijk…;-p) Maar goed, kwaliteit en kwantiteit!

En naast het poederen is de rest eromheen ook top geregeld - dikke aanrader dus. Kleine letters: Dit is zoooooo verslavend…!

Beginner
DaafAuteur25 januari 2017 · 09:20

Voor mij was dit de vierde keer met CMH. 2x in januari geweest en 2x in maart. De week in de Cariboos was voor mij toch wel de beste week ooit! Dikke poeder, echte winterse kou, lodge in the middle of nowhere, goed gezelschap, kicken roadtrip. Alles kwam zo’n beetje samen.
Alles is tot in de puntjes geregeld en het enige wat je hoeft te doen is boarden en eten :).
Zoals @@Dirk77 al zei, dit is wel erg verslavend. Daarom vier ik volgend jaar mijn 1e lustrum bij CMH wink.
Mocht je nog twijfelen of dingen willen weten, dan kan je me altijd een Pb sturen. Ik heb maar 1 advies: DOEN!

Gevorderd
henwildieproAuteur26 januari 2017 · 11:33

Gezien de hoogtemeters heb ik vorige week in de alpen in 4 dagen meer poederhoogtemeters gepakt voor 1/10e van het geld…lijkt me super tof zon trip, maar prijs/kwaliteit. Tenzij je het om het helicopteren doet natuurlijk :)

Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
Expert
meteomorrisAuteur26 januari 2017 · 14:50

Gezien de hoogtemeters heb ik vorige week in de alpen in 4 dagen meer poederhoogtemeters gepakt voor 1/10e van het geld…lijkt me super tof zon trip, maar prijs/kwaliteit. Tenzij je het om het helicopteren doet natuurlijk :)

henwildie op 26 jan 2017 11:33

@@henwildie, LOL! Ik ben benieuwd op welke manier jij je hoogtemeters meet. Ik rijd nu al wat jaartjes rond in de Alpen, maar de dagen dat ik op een dag 7000 hoogtemeters top to bottom untracked powder reed zijn op 1 hand te tellen. Laat staan 4 dagen achter elkaar. Dus kom maar door met dat bewijs ;)

powfinder.com
Gevorderd
henwildieproAuteur26 januari 2017 · 16:19

15x met lift omhoog (800 meter)…en vervolgens 3/4 poeder afdalen. dan kom ik uit op 9000. Zie ik iets over het hoofd?

Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
Expert
meteomorrisAuteur26 januari 2017 · 16:57

@henweldie, Nice. Dat is best knap. 15 keer met een lift omhoog en dan iedere run untracked Powder vinden. Dat betekent dat je in een gemiddeld skigebied 2 keer per uur naar boven bent gegaan, direct weer afgedaald en dan 800 hoogtemeters geen spoor bent tegen gekomen. Ik ben benieuwd waar die lift staat? ;)

powfinder.com
Gevorderd
BowenAuteur26 januari 2017 · 17:55

Daarnaast speelt het terrein natuurlijk ook wel een factor in de kwaliteit van je ervaring!
Het lijkt mij ook vrij lastig om een mening te geven als je iets nog nooit gedaan hebt.
Mij is het in ieder geval nog nooit gelukt om op zoveel hoogtemeters first tracks te zetten op een dag en dat 4,5 dag achter elkaar. En ik ga ook zeker niet weer mee met deze trip omdat ik de helicopter zo leuk vindt. Dat is meer een middel om het doel te behalen!

Toerist
The_OAuteur26 januari 2017 · 18:21

Nog een andere optie is om in 40 dagen voor 1/97 van het geld gemiddeld 315 meter omhoog te skinnen en dan 5/4 poeder te scoren. Ieder zijn ding zeg maar… ;-)

And Also The Trees
Gevorderd
ArjenproadminAuteur13 april 2017 · 17:19

En we zitten zo goed als vol. Dat wordt weer gezellig volgend jaar!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
McKuipAuteur23 april 2017 · 21:08

Wat betekent ‘zo goed als’…? :) Er staat nog niks in de startpost… en waar hangt t vanaf? Voordat ik mn portemonnee en vriendin lief aan ga kijken.

Beginner
Marco SturingAuteur7 mei 2017 · 20:49

Voor de twijfelaars…

Gevorderd
ArjenproadminAuteur8 mei 2017 · 10:04

@@McKuip Sorry, had je post gemist. Ik begreep dat er inmiddels een reservelijst is.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
GaiusAuteur8 mei 2017 · 13:55

Mmmm en de ervaring van vorig jaar is dat er geen afzeggers zijn! Was zelf nog aan het bedenken of ik weer mee zou gaan, maar die beslissing is voor mij genomen. Gaan we het spaarvarken ergens anders op stukslaan.

Gevorderd
TeleMarijnAuteur9 mei 2017 · 19:41

Er wordt door CMH nog een vervolgtrip georganiseerd van 21-26 januari 2018 in de K2 Lodge (iets goedkoper). Ik ga er heen en er zijn nog meer wePowderaars met een optie. Dus als je nog wilt…

Gevorderd
ArjenproadminAuteur10 mei 2017 · 17:13

@@Telemarijn @@Gaius Klopt, dat is deze trip: http://cmhbenelux.com/events/wepowder-trip.aspx.html\

  • Trip: 5 daagse CMH signature trip\
  • Locatie: CMH K2 Rotor Lodge\
  • Data: 21 januari – 26 januari 2018\
  • Prijs: $ 6.611,25 CAD (twinroom) of $ 6.918,75 CAD (singleroom)
One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur13 mei 2017 · 08:26

Update: er zijn nog een paar plekken voor de trip naar de Rotor Lodge. Wacht dus niet te lang!!!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
eskimo1973proAuteur31 augustus 2017 · 18:51

Na lang aarzelen geboekt voor de trip van mijn leven!! Countdown begins.
Zijn er nog mensen op dit forum die geboekt hebben voor de Trip naar de K2 lodge en vooraf afreizen, korte roadtrip plannen en de kosten willen splitten?

Expert
meteomorrisAuteur1 september 2017 · 08:58

@@eskimo1973, cool. Dit najaar koppelen we iedereen aan elkaar zodat men de plannen op elkaar kan afstemmen.

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!