Volkl Mantra 177, 2014/2015; met binding Marker Duke EPF16 toerbinding

• EgBert
    Beginner
    EgBert op 12 november 2016 路 13:43
    Genoeg over geschreven en bekend. 100 mm onder de voet. Twee seizoenen flink op geskied. Gebruikerssporen op topsheet. Vorig seizoen nog volledige beurt gehad: tunen, waxen, slijpen en repareren.

Ik doe de set na 2 seizoenen weg omdat ik de set-up om te toeren gewoonweg te zwaar vind. Tocht van 2-3 uur gaat prima, maar het kan gewoon lichter. Voor de echt diepe dagen pak ik toch m'n Line Mr Pollard Opus. Deze wil ik graag aanvullen met een ski die in het compromis naar de lichtere kant gaat.

Maar zoals bekend geweldige allroundski voor piste /offpiste gebruik. Ski vraagt goede skitechniek. Heerlijk stijve ski, hoe harder je skiet hoe beter hij luistert, fantastische kantengrip. Nadeel van de ski is de grotere bochtenradius, waardoor hij niet echt een speels karakter heeft.
    Daardoor vind ik m minder geschikt voor het rijden tussen bomen. Prachtige set voor de skier die zowel op de piste als daar buiten rijdt. Ik heb m zelf gekocht als beginnend offpisterijder.
    Stijgvellen (Colltex), ook 2 seizoenen gebruikt,worden met de ski meegeleverd.

Prijs voor de hele set E400,-
    Binding evt ook los te koop. (minder aantrekkelijk, omdat mijn vellen dan beetje overbodig worden :/)
    Ik zal waarschijnlijk in dat geval de ski voorzien van alpinebinding en houden voor erbij.

De foto's zijn gemaakt toen ze nieuw waren. Even nog geen tijd gehad om nieuwe te maken. Volgen waarschijnlijk later...

Mijn interesse gaat uit naar de Mythic 97 van Dynastar met een Marker Kingpin.
    Maar sta uiteraard open voor ervaringen en andere suggesties in deze richting 馃槈
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 12 november 2016 路 14:39
    @EgBert Mythic 97 van Dynastar met een Marker Kingpin ... 馃槂 die bezit ik sinds vorig seizoen, en ben er ZEER content mee!!! LET OP, als je op deze setup ook lichtere tourschoenen wilt gebruiken, dat er veel schoenen afvallen de schoen moet nl. voldoen aan de DIN ISO norm 9523.

Marker heeft voor de Dynafit TLT6 een adapter (http://marker.net/products/accessories/kingpin-din-adapter.html...) De nieuwe Arc'teryx boot past dus niet helaas, een boot die nl. heerlijk zit. (http://www.arcteryx.com/Article.aspx?country=nl&language=en&ar...)
    xs2arjan
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 12 november 2016 路 17:29
    Dankjewel voor je reactie @xs2arjan.! Gaaf dat je zo enthousiast bent over de Mythic.
    Mag ik weten hoe zwaar je (ongeveer 馃榾)bent?
    Voor wat betreft de schoen heb ik de volgende schoen in t vizier: https://www.snowcountry.nl/scott-superguide-carbon-gtx.html...
    Zal je advies ter harte nemen en checken...
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 12 november 2016 路 19:26
    @EgBert heb jij soms in mijn gearkast gekeken ofzo.......???

Zelf ben ik 186cm ca 74 kg en heb de Mythic in 187 dacht kan ook 186 zijn de langste in ieder geval. De kingpin 13 heb ik erop gezet.
    xs2arjan
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 13 november 2016 路 13:21
    Misschien dezelfde interesse?? Heerlijk om te vellen naar boven, maar zo min mogelijk inleveren in de afdaling?LOL 馃榾
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 13 november 2016 路 14:51
    @EgBert hou rekening bij het monteren van de kingping dat een tourschoen ca 1cm korter is qua bsl dan een AT schoen. Ik ski met beidde schoenen de kingping en met een toerschoen moet de achterbak wel die cm naar voren kunnen!

Suc6 met je aankopen 馃槈
    xs2arjan
  • marcderoos4159
    Beginner
    marcderoos4159 op 13 november 2016 路 18:46
    Beste EgBert,
    Wellicht heb ik interesse, voor welke zoolmaat zijn de bindingen geschikt?
    Hoe is de staat van de skies nu (beschadigingen aan belag, staat van de stijgvellen)

groet,
    Marc
  • jostevens
    jostevens op 13 november 2016 路 19:53
  • jostevens
    jostevens op 13 november 2016 路 19:54
    Heerlijke ski
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 13 november 2016 路 21:17
    @marcderoos4159, bindingen zijn maat L, binnenzoollengte van 305 tot 365 mm dacht ik. Mijn schoenmaat is maat 43/44. Staat van de vellen is prima, kan nog zeker tijd mee.
    Belag heeft onder de voet bij beide ski twee krassen in de lengte. Een nog geen mm diep, andere misschien net 1 mm.

Bij deze nog wat actuele foto's..
    Weet niet waar je woont, maar langskomen geeft meeste duidelijkheid. Ik woon net onder Zwolle.

Ik krijg de indruk dat de eigenaren van de Mythic in ieder geval erg tevreden zijn. Ben er ook wel voor 90% uit, maar hoop eigenlijk op wat input vanuit invalshoek die ik vergeten was 馃槈

@xs2arjan. geldt dat ook voor de K2 Pinnacle 130?

@jostevens ... plaatje! ook met de bindingen..馃榾
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 13 november 2016 路 22:23
    @EgBert de K2 is een normale AT schoen ik heb de 110 ervan met bsl 326mm maar mijn kingpin kan dus ook naar 316 ( achterbak 1cm vooruit) als je je kingpin met achterbak op de helft vd rails monteerd op maat voor je K2 schoenen past er ook ooit een toerschoen op!
    xs2arjan
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 19 november 2016 路 10:13
    Upje...!
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 27 december 2016 路 14:58
    UP
  • joostrink1983
    joostrink1983 op 8 januari 2017 路 17:00
    Hoi Egbert,

Al verkocht? ik ben geinteresseerd, mail me eventueel op joostrink@gmail.com

Groeten,
    Joost
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 28 augustus 2018 路 17:04
    Hoi allemaal,

Even een UPJE omdat ik nog steeds de lichtere toerset wil, maar tijd niet op het forum geweest ben en ge茂nteresseerden te weinig aandacht gegeven heb...
    Mea Culpa!
    Set mag weg voor 鈧375,-
    Vellen zijn in uitstekende staat, ski en bindingen zijn gebruikt maar in prima conditie!
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 19 december 2018 路 10:10
    UPJE!
    Mag weg tegen elk aannemelijk bod...
  • gerritvangiessen
    gerritvangiessen op 19 december 2018 路 10:19
    Dus ze zijn nog steeds beschikbaar
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 19 december 2018 路 12:58
    Sure

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro