Vraag: is er vraag naar theorie meets praktijk voor lichamelijke training bij skiers?

• Neorej
    Tourist
    Neorej op 20 november 2016 · 10:04
    Beste poederfanaten,

Hebben jullie interesse in een post waar ik het een en ander vertel omtrent sport fysiologie , sport wetenschap, blessure preventie uit sport fysiotherapeutisch oogpunt (hoe train ik optimaal als skier) ? Met wetenschappelijke onderbouwing natuurlijk .
    Atomic
  • helssen3353
    helssen3353 op 20 november 2016 · 12:29
    Ik ben daar wel in geïnteresseerd
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 20 november 2016 · 12:32
    En snowboarder? En dan vooral stance (bijvoorbeeld -15 / +15 in tegenstelling tot bv -5 / +20) in relatie tot de druk op (mijn kraakbeen probleem) knieën
    Dromen zijn er om te realiseren
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 20 november 2016 · 12:39
    Als snowboarder ook zeker geïnteresseerd!
    winter is definitely coming!
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 20 november 2016 · 15:53
    Interesse als skiër
  • Yasper
    Tourist
    Yasper op 20 november 2016 · 17:07
    In geïnteresseerd! En ook de vraag bij voorbereiding hoeveel weken van te voren is het beste om te beginnen met oefeningen/sporten.
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 21 november 2016 · 11:02
    Ok. Cool. Ik ga er even aan zitten.
    Eerst voor skiers, aangezien ik daar meer parate kennis heb. Later voor snowboarders.
    Atomic
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 november 2016 · 11:49
    Ben benieuwd. Nu begonnen met de pdf die Epique rondgestuurd heeft tbv de season kick-off 😃
  • freek
    Beginner
    freek op 21 november 2016 · 13:59
    En snowboarder? En dan vooral stance (bijvoorbeeld -15 / +15 in tegenstelling tot bv -5 / +20) in relatie tot de druk op (mijn kraakbeen probleem) knieën FreeArno op 20 nov 2016 12:32
    +1 !
    Hier ook slecht kraakbeen en bij t minste of geringste een selectie uit de volgende klachten.. en altijd na een val. Twijfel dan ook heel vaak aan de stance
    - Contusie MCL en popliteuspees
    - Bone bruise laterale compartiment met subtiele fissuur van het laterodorsale tibiaplateau
    - Diffuus botoedeem laterale femurcondyl en tibiaplateau
    - (Bakerse cyste)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro