Nieuwe K2 PINNACLE 130 25,5 Mondo / Last 100 mm (Medium Volume)

• Hermes987
    Beginner
    Hermes987 op 21 november 2016 · 12:44
    De Pinnacle 130 is een echte allrounder voor zowel keihard shredden, als ook eerst de berg op hiken. Er bestaan tegenwoordige lichtere Touring schoenen, maar deze zijn mij vaak te flexy voor een stevige downhill. De K2 hebben echter een unieke Hiking Modus, waardoor de bot downhill even stijf is als een klassieke skibot zonder hike mode.

Deze heb ik vorige winter fin de saison gekocht bij Sportina te Erpe-Mere, en er is zelfs een extra Nordica plaat in gevezen door Marc om de bot nog stijver te maken. Ik heb ze enkel een uur indoor te Komen gedragen, en bleek toch dat ik uiteindelijk een maat groter moest gaan.

De LuxFit Tour Intuition liners zijn de beste op de markt, en zijn nog niet "afgebakken" rond mijn voetvorm, is dus nog 100 nieuw en in orginele staat.

De zool van de skischoen geeft je veel grip door het profiel, en is zowel compatibel voor de klassieke binding als ook reeds voor Marker KingPins.

Ik heb er EUR 550 voor betaald, bied ze te koop aan voor EUR 259, zijn nog spiksplinternieuw. Op te halen of verzenden van uit Brussel.

+ 32 499 24 07 81
    thomas_hermie@hotmail.com

MvG

Thomas

Thomas Hermie
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 21 november 2016 · 13:59

Ik heb ze enkel een uur indoor te Komen gedragen, en bleek toch dat ik uiteindelijk een maat groter moest gaan.
    De LuxFit Tour Intuition liners zijn de beste op de markt, en zijn nog niet "afgebakken" rond mijn voetvorm, is dus nog 100 nieuw en in orginele staat.

Ik kan natuurlijk niet in je schoenen kijken maar:
    Misschien moet je eerst je liners eens bakken voordat je besluit je schoenen te verkopen. Dit maakt namelijk het verschil tussen een goede krappe fit of een te krappe fit.... als je schoenen met nagelnieuwe liners goed zitten zijn ze meestal te groot in mijn ervaring.
    Shell fit ok? (1 a 1,5 vinger ruimte tussen schaal en voet zonder liner in de schoen) Dan niet een maat groter nemen.
    Of probeer het eens met een oud paar binnenschoenen. Klinkt alsof jij en je bootfitter er veel werk in hebben gestoken, zonde om dat na 1 uur skien af te schrijven.

(en wat is die nordica plaat die je er in hebt laten vrezen?)
  • Bros
    Advanced
    Bros op 21 november 2016 · 20:00
    Oei, dat is balen, ken het gevoel. Denk je de schoen te hebben gevonden....

Ik ga helemaal mee met @bertjebertje Misschien een troost: ik heb complexe voeten en moest met mijn niuewe schoenen 4 keer naar the bootfitter... Vooral als je een hele precieze schoen wil en voor freeride relatief stijf, is een (bijna te) krappe shell een must om het optimale eruit te halen. Een bootfitter kan altijd ruimte maken en frezen, maar een te grote schoen is hopeloos.

Maar goed, je wil de schoenen verkopen en misschien geen advies. Vind trouwens 550e voor een "fin saison" eerlijk gezegd wel fors, (maar denk dat 259 wel een nette prijs is hoor!).

Succes met fitten of de verkoop
    Bros
  • Hermes987
    Beginner
    Hermes987 op 24 november 2016 · 14:36
    Hey,

Wel, ik heb nu een paar Dalbello Lupo Carbon eventjes getest, en was er zo tevreden over dat ik ze gehouden heb ( kosten wel stukken van mensen:-/) en heb besloten de Pinnacles te verkopen nu ze nog in ongebruikte staat zijn.

Blijkt dat ik toch meer een "Dalbello voet" heb, Dalbellos zitten mij over het algemeen beter (i.e. smallere pasvorm, wel maat groter gaan dan bv K2) en het feit dat de Carbon Lupo's toch stukje lichter zijn hebben mij over de streep getrokken, daar ik dit seizoen ook meer zal touren.

Ik vond de Pinnacles ook eerst te soft flexen, een gekend probleem bij Pinnacles, zelfs bij de 130. Maar Nordica maakt zo shin plates die je in de voorkant van je shell laat vijzen en de flex een 10-15 stugger maakt (gedaan door Sportina). Kortom, de flex zit (nu) goed, het is een zalig liner, en eigenlijk een zeer goede schoen, enkel is de Dalbello Lupo Carbon naar mijn gevoel nog iets meer mijn ding, en is de Pinnacle ook geen schoen om uren mee te hiken.

Vandaar hoop ik dat iemand anders nog veel plezier aan deze schoen zal beleven...

Groeten,

Thomas
    Thomas Hermie
  • Hermes987
    Beginner
    Hermes987 op 5 december 2016 · 19:33
    ook btw een passend paar Salomon Guardian 16 te koop, 130 EUR maat small.
    Thomas Hermie

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro