Analyse van het lawine ongeluk in Obergurgl

• Mars
    Tourist
    Mars op 1 december 2016 · 20:11
    Met foto's en in het Nederlands vertaald:

Hier nog een overzichtsfoto waarop u de begraafplaatsen samen met de profiellocaties zien kunt. Alle sneeuw-profielen vind U hier. https://lawine.tirol.gv.at/schnee-lawineninfo/schneeprofile/...

De markeringen tonen aan de ene kant de profiellocaties samen met de hoogte, aan de andere kant de begraafplaatsen. De 4e door de lawine gegrepen persoon bevond zich orografisch rechts van de lawine en niet werd niet bedolven. De geel gemarkeerde profiellocatie vertegenwoordigt ook de locatie, waar de groep voor de lawine een profiel heeft gegraven.

Op basis van de helling neiging kaart, kan men zien, dat de lawine een grote afstand in relatief vlak terrein heeft afgelegd. De groene markeringen tonen de begraafplaatsen, de blauwe vlaggen de profiellocaties. De totaallengte van de lawine bedroeg ongeveer 1000m.
    Tgv. het lawine ongeluk is inmiddels een tweede persoon aan de verwondingen bezweken.
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 2 december 2016 · 09:58
    @Mars thanks voor het toevoegen van de foto's en het vertalen 😃.
  • PaulC
    Beginner
    PaulC op 2 december 2016 · 14:46
    @Mars, Ik weet niet of je het zelf hebt vertaald, maar als ik het even snel door Google Translate haal komt er nagenoeg hetzelfde uit. Wellicht beter om voor de volgende keer even naar de terminologie te kijken. Ik vind het nogal luguber overkomen. Tevens klopt ook het e.e.a niet qua zinsbouw. Bij zo´n tragedie zijn juist kloppende feiten; voor het begrijpen, evalueren en kennisnemen tot, erg belangrijk.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro