skibinding afstellen

• mark75
    Beginner
    mark75 op 29 november 2016 · 11:20
    Is het verplicht voor de verzekering om een skibinding afstel rapport te hebben?
    Ht nivo van de skier is toch subjectief?
    Onequiver
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 29 november 2016 · 12:19
    Lijkt mij compleet belachelijk. Nog nooit van gehoord. De DIN-instellingen kunnen niet alleen per skier (gewicht, niveau, stijl) maar ook per gebied anders zijn (als je liever door je knie gaat dan op een gevaarlijke helling je ski verliest bijvoorbeeld). Oftewel; een verzekeraar heeft daar niets van te vinden.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 29 november 2016 · 12:26
    Vorig jaar enkele verzekeringen uit zitten pluizen. Niets over tegen gekomen.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 29 november 2016 · 14:43
    Volgens mij alleen als je schade wil verhalen op de verkoper/verhuurder, wanneer ze de ski's te zwaar hebben afgesteld voor je niveau. Onder voorbehoud dat je het rapport natuurlijk goed heb ingevuld 😉
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 29 november 2016 · 15:00
    Is het een verzekeringskwestie dan? Voor het afstellen van bindingen is het niveau niet helemaal subjectief...
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Renee63
    Beginner
    Renee63 op 29 november 2016 · 21:51
    Dan zal ik moeten kijken hoe ik mijn binding op mijn gewicht moet afstellen,
    Maar hoe is dan mijn vraag ??
    Atomic 412 racer binding
    Positive aditut,I think very positive in live
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 november 2016 · 07:30
    Redelijke website voor dinsettings.com oid. Als je er geen ervaring mee hebt, best even in shop na laten gaan of de ingestelde waarde overeenkomt met de daadwerkelijke waarde.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 november 2016 · 07:32
    Parameters zijn skiniveau/stijl, leeftijd en gewicht. Type binding heeft weinig invloed 😃
  • MTV
    Beginner
    MTV op 30 november 2016 · 12:27
    ... en lengte en zoollengte @evr66
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 30 november 2016 · 14:22
    ... en man/vrouw

EN het instellen van de DIN is dan nog bijna het makkelijkste. Je binding moet ook om de juiste zoollengte zijn afgesteld, om de veer op de goede spanning te krijgen. Dit doen heel veel mensen fout, of ze weten gewoon niet hoe het moet.

Anders zal de binding eerder of juist later loskomen dan je zou verwachten bij de ingestelde DIN waarde.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 november 2016 · 14:29
    ... en man/vrouw

EN het instellen van de DIN is dan nog bijna het makkelijkste. Je binding moet ook om de juiste zoollengte zijn afgesteld, om de veer op de goede spanning te krijgen. Dit doen heel veel mensen fout, of ze weten gewoon niet hoe het moet.

Anders zal de binding eerder of juist later loskomen dan je zou verwachten bij de ingestelde DIN waarde. Rogier op 30 nov 2016 14:22

Beetje binding heeft wel een indicator die aangeeft of de zoolengte goed staat. Vaak iets van een markering die tussen 2 uitersten moet staan. Dan ook (soms) nog een instelling aan de voorkant qua hoogte (huidige binding moest hier een speelruimte van 0.1 mm hebben bijvoorbeeld)

Al met al: zorg hier dat je weet wat je doet of laat het doen. Ga je naar een shop, dan kun je in ieder geval van tevoren bekijken wat voor jou de dinsetting ongeveer zou moeten zijn mbv zo'n website. Mocht men hier duidelijk van afwegen, wellicht de moeite om even naar de reden te vragen 😃
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 30 november 2016 · 16:48
    en de oude atomic 412 binding.... was niet de beste. de nieuwe ( salomon type met een atomic label ) zijn dan wel weer beter.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 november 2016 · 17:11
    Als t een oudere binding is, zeker even laten testen na het instellen i.v.m. verlopen waardes. Veren kunnen best na een aantal jaren wat slapper worden. Voor die paar centen, de eventuele ergernis niet waard.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 1 december 2016 · 21:05
    bedoel het anders, de oude atomic race 412 biding was best berucht door de pre release.
    deze dus
    https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2T-PIjNuNTc516M...

Door een flinke klomp harde sneeuw stapte je er gewoon uit, Ik had ze vaak op Din 10 of 11 staan, terwijl de zelfde ski met een salomon binding een paar treedjes lager 'volgens de norm' mocht staan. Dat heb ik met verschillende bindingen atomic bindingen gehad.
    vandaar ook dat de set in mijn verhuizingsopruiming gratis zijn, met de opmerking 'laten testen'
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Renee63
    Beginner
    Renee63 op 6 december 2016 · 21:14
    Hallo all,

Thx voor de info en zal er vast wat aan hebben om het af te stellen naar mijn gewicht,
    Ik heb voor een goed jaar terug een complete set gekocht met skischoenen er bij wat allemaal bij elkaar hoorde,

Vr Gr Renée
    Positive aditut,I think very positive in live

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro