@remmie, voor meerdaagse tochten zou mijn voorkeur uitgaan naar een ski van rond de 90mm. Is breed genoeg voor float in poeder (en dat kom je minder vaak tegen dan je denkt op een lange tour), smal genoeg voor controle op moeilijker terrein, en loopt ook nog eens prima. Een belangrijk nadeel van een echt brede ski is dat je bij hem het klimmen veel moeilijker horizontaal in wand / het spoor houdt. Dat is, zeker bij een langere klim, echt onplezierig.
Voor meerdaagse toeren gebruik ik zelf een set Black Crow Orbs (freebird) 90mm, met daarop Dynafit Speed Radicals.
De Beast binding is een mooi ding, maar heeft een belangrijke beperking: hij heeft geen "platte" tourmodus. Je staat altijd op de stijg hulp (stand 1, of stand 2). Dat is onplezierig bij het toeren van lange vlakke stukken, zoals op een gletsjer. Voor meerdaagse tours minder geschikt, imho.
(Heb zelf wel net een setje met Beasts besteld, voor de korte tours op diepe dagen. Volkl 1 + Beast 14. Voornaamste reden was dat de beast nu overal in de uitverkoop is, en goedkoper is dan een normale Radical of Speed Radical )
Schoenen: belangrijkste is dat ze goed zitten, en voldoende bewegingsvrijheid hebben in toerstand. Ik ben erg tevreden met de Salomon MTN Lab.