Super condities in Canada en grote delen USA

Super condities in Canada en grote delen USA

Het is droog in de Alpen. Onder de 2000 meter is zo goed als geen poeder te vinden en voor de betere tree runs kun je er niet terecht. Nee, voor poeder en runs door de bomen kun je de komende week (of moet ik zeggen weken) het beste richting Canada en de gebieden in het noordwesten van de USA. Bovenstaand filmpje is van een paar dagen terug uit Revelstoke, Canada.

Het sneeuwdek is de afgekopen weken flink gegroeid. In Canada ligt tussen de bomen op veel plekken al een sneeuwdek van 1 tot 1,5 meter dik en boven de boomgrens wordt het al snel nog veel dikker. Treeruns zijn dus heel goed mogelijk.

Dikte sneeuwdek Noord Amerika
Dikte sneeuwdek Noord Amerika

Nog meer sneeuw

Eind deze week wordt er nog meer sneeuw voorspeld met wederom het zwaartepunt voor het noordwesten. Het blijft koud en er zit veek sneeuw in de voorspelling. Ook voor volgende week toveren de weergoden sneeuw op de kaarten.

Sneeuwval komende 6 dagen
Sneeuwval komende 6 dagen

Op trip naar Canada?

In 2003 maakte ik mijn eerste trip naar Canada en de USA en daarna ben ik er ieder seizoen op bezoek geweest. De off-piste cultuur is er fantastisch en de natuur hallucinerend mooi. Na al die jaren ben ik er inmiddels ook achter dat je niet naar Canada gaat voor de skigebieden. Ze zijn tof hoor, maar in de regel is na een dump alles er al voor 11 uur in de ochtend afgekrast. En dan bedoel ik ook echt alles.

Naar Canada ga ik voor iets dan in Europa voor mij bijna geen toegevoegde waarde heeft, namelijk heliski. Wij tellen alweer af richting januari voor de helitrip in Canada wetende dat de condities er nu al perfect zijn. Eindeloze poeder, ver van de bewoonde wereld en nergens een skilift of piste te zien. Een droom in een hectische wereld waarbij je tijdens zo’n helitrip meer poeder rijdt dan tijdens vele weken in de Alpen. De trip van januari 2017 zit al lang vol, maar in januari 2018 gaan we weer. Dinsdag 6 december organiseren we samen met CMH Benelux een info avond in Down Under te Nieuwegein. Vanaf 19.30 uur staat er een hapje en een drankje klaar. Alle vragen rondom deze fantatische ervaring kunnen worden beantwoord. Wil jij met gelijkgestemde genieten van de Canadese poeder…? Ben er morgen dan bij.

TIP: lees hier meer over de DROOMtrip van 2018 in een eigen private lodge in Canada… Ben jij erbij?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
FreeArnoAuteur5 december 2016 · 13:59

Hahaha de stoke van die kerel in dat filmpje moooooi !!

Dromen zijn er om te realiseren
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!