Boardbags!

• biggieboarder
    Tourist
    biggieboarder op 6 december 2016 路 12:15
    Bonjour mede sneeuw fanaten!

Ik ga dit seizoen voor het eerst met het vliegtuig richting mijn wintersport bestemming, wat natuurlijk ontzettende luxe is. Ik wil alleen proberen om mijn reis te volbrengen met 1 stuk ruim bagage (een tweede stuk kost 90 eu bij KLM). Om deze missie te volbrengen heb ik mijn oog laten vallen op de Burton Wheelie Gig Bag (ik ben namelijk toch toe aan een nieuwe boardbag).
    Heeft een van jullie ervaring met deze board bag en zo ja, past alle gear die je nodig hebt voor 1 week boarden hierin?

Alvast bedankt!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 december 2016 路 12:29
    Ik gebruik zelf de Burton Wheelie Locker. Daar reis ik nu al jaren mee en doet het nog steeds prima. Is meer dan groot genoeg om alles voor een week mee te nemen. Nadeel is dat de tas vrij zwaar is en je dus uiteindelijk nog steeds moet letten op het maximum gewicht dat mee mag.

Ik ken de Gig Bag niet, maar die lijkt me wat kleiner.
    May the powder be with you.
  • biggieboarder
    Tourist
    biggieboarder op 6 december 2016 路 12:59
    Ah oke, ja die Wheelie locker ziet er inderdaad flink groot en stevig uit, maar is daardoor ook een stuk duurder. Daarom was ik juist benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met de Gig Bag. Maar bedankt voor je reactie! 馃槂
  • Markie
    Advanced
    Markie op 6 december 2016 路 14:17
    Ik heb de 181cm gig bag al jaren in gebruik en daar past alles in voor iedere trip zolang je geen basecamp gaat opzetten. Robuust en stevige tas.
    Nadeel vind ik dat de wielen niet goed genoeg de grond raken maar mijn tas is langer dan mijn boards en dus doorbuigt. Koop je de tas op lengte van de boards zal dat geen probleem zijn.
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • biggieboarder
    Tourist
    biggieboarder op 6 december 2016 路 14:43
    Ik was van plan om gewoon voor de 166 versie te gaan dus dan zou ik daar geen last van moeten hebben inderdaad (heb een 160 board). Verder ben ik niet van plan om een base camp op te zetten dus dan moet ik het denk prima met de gig bag redden, thanks voor je reactie!
  • Haas
    Expert
    Haas op 7 december 2016 路 00:41
    Whatever u do... vlieg zowel op de heen als de terugweg straight van Nederland naar Canada. Geen tussenstops in de US. Daar kan gedonder van komen...
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Haas
    Expert
    Haas op 7 december 2016 路 00:44
    Ok eerlijk is eerlijk...
    Toen ik over Houston texas terugvloog had ik een board of 4 bij me waarvan de langste 201,3 cm lang was...
    Sir this aint ski equipment. This is cargo!!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • KrisV
    Beginner
    KrisV op 7 december 2016 路 04:03
    Ben zelf ook van plan om een nieuwe te kopen en mijn oog was op die van el-cheapo decathlon gevallen http://nl.decathlon.be/snowboardtas-wedze-easy2travel-id_8317192.html...
    Lijkt me een ruime en stevige zak en toch goedkoop. Of zijn er dinge die ik over get hoofd zie?
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 december 2016 路 09:05
    Ben zelf ook van plan om een nieuwe te kopen en mijn oog was op die van el-cheapo decathlon gevallen http://nl.decathlon.be/snowboardtas-wedze-easy2travel-id_8317192.html...
    Lijkt me een ruime en stevige zak en toch goedkoop. Of zijn er dinge die ik over get hoofd zie? KrisV op 7 dec 2016 04:03

Wedze is over het algemeen prima spul als ik de verhalen links en rechts mag geloven. Lijkt me een goeie tas voor het geld.

Ik heb zelf deze besteld: http://www.baumsport.nl/icetools-team-roller-165
    Kan wel wat foto's / indrukken posten als ie er is.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 december 2016 路 10:02

Ik heb zelf deze besteld: http://www.baumsport.nl/icetools-team-roller-165
    Kan wel wat foto's / indrukken posten als ie er is.
    Willem2k op 7 dec 2016 09:05

Dus. Tas is binnen, lijkt behoorlijk degelijk en is voor mij z茅ker groot genoeg. Ik heb er om te proberen al 4 boards en voor 2 personen boots/bindingen/stokken in gehad en dat was geen enkel probleem.

Flap voor tussen je boards en bandjes om de boel nog even extra vast te zetten.

Wieltjes moeten zich nog bewijzen, maar als er een beetje sneeuw ligt lijkt dit mij beter werken dan de hippe skate wieltjes die je ook wel eens tegenkomt op dit soort tassen.

Om een idee te geven van de maximale hoogte.

Deze (overjarige) tassen staan op verschillende plekken te koop voor <100 euro. Ik kende het merk niet, maar materiaal ed. ziet er op het eerste gezicht goed uit. Dus misschien een tip voor wie nog op zoek is naar iets dergelijks.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 10 december 2016 路 11:01
    @willem2k Tnx voor de korte review. Hoe ziet de zipper eruit of kun je misschien zeggen of het een heavy duty uitvoering is? Hoeveel weegt de tas?
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 december 2016 路 18:24
    @willem2k Tnx voor de korte review. Hoe ziet de zipper eruit of kun je misschien zeggen of het een heavy duty uitvoering is? Hoeveel weegt de tas? waingro op 10 dec 2016 11:01

Geen hele dikke rits maar er zitten ook nog twee straps met buckles buitenom, dus ik geloof op zich best dat ie dicht blijft.

Gewicht heb ik geen idee van, moet je ff googlen
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 11 december 2016 路 11:00
  • KrisV
    Beginner
    KrisV op 11 december 2016 路 16:04
    Geen ervaring met dit soort maat lijkt me wel een serieuze roomsaver als je hem niet gebruikt. Heb misschien wel de indruk dat hij niet zo stevig is als je hem wil gebruiken in het vliegtuig.
  • djmj
    Advanced
    djmj op 11 december 2016 路 16:51
    Iemand ervaring met de Douchebag? https://douchebags.com/ski-snowboard-bag-the-douchebag... jecoppieters4208 op 11 dec 2016 11:00

Ja, dure rommel, niet kopen!
    10 jaar een Burton wheelie gehad, heeft In die tijd tig keer de wereld rondgevlogen maar na 10 jaar waren de wielen wel echt versleten. Douchebag leek mooi, dus 1 gekocht. Zn eerste trans-Atlantische trip heeft ie niet overleefd: scheuren waar de skitips de stof raken. Nieuwe geclaimd bij KLM (en gekregen), tweede exemplaar had na 1 trip exact hetzelfde probleem. Lessen learned - In plaats van een derde heb ik nu maar een Dakine Double Concourse gekocht - meld nog wel goed die bevalt, maar Burton tassen zijn qua constructie in ieder geval top.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro