The misguided glorification of avalanches

• MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 13 december 2016 路 06:39
    Misschien al gedeeld, maar hier een zeer interessant en actueel artikel:
    http://snowboardmag.com/stories/the-misguided-glorification-of-avalanc...

En ook meteen maar dit filmpje erbij, voor de nodige nance 馃槂
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 13 december 2016 路 07:06
    Het onterecht verheerlijken van lawines in films is zeker een goed punt, al had ik bij het zien van de Fourth Phase juist het gevoel dat ze nu wel eerlijk lieten zien hoe ernstig een lawine-ongeluk is. In 茅茅n van zijn vorige films vond ik het "lawines zijn cool" gehalte veel te groot. Natuurlijk hadden ze in de Fourth Phase nog meer educatieve aspecten erin kunnen stoppen.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 13 december 2016 路 07:14
    Aldus Travis: "One of the mistakes was, you know, we're kind of pushing it within 24 hours of new snow"
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 13 december 2016 路 10:29
    Goed stuk. Eerder in de film rijdt hij ook tot 3 keer weer uit een lawine en vond ik het echt niet cool hoe er mee omgegaan werd, in de zin van kijk mij eens als een baas uit een lawine rijden. Ook bij de lawine van hierboven was de zelfverheerlijking niet uit de lucht (vond ik). Ja, je zag hoe heftig het was, maar meer als bewijs dat ze echt wel heel gnarly bezig zijn. Daarom wel goed dat bovenstaand filmpje er achteraan komt.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Buk
    Beginner
    Buk op 14 december 2016 路 15:55
    Ter aanvulling: Know before you go en het "five step" program verder toegelicht.
    Het geeft een goed inzicht hoe er op dat continent mee omgegaan wordt.
    Er zijn ook veel gelijkenissen met Europa.

http://kbyg.org/ met daarop de volgende introductiefilm

Ter aanvulling: knowledge is powder, snowmobile

*Spoiler alert*
    Helemaal na 4:15 wordt t verhaal na een slechte droom wat interessanter. Er is namelijk een "avelange forecaster" in de winkel.
    Buk

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro