Skischoenen in binnen of buitenland aankopen

• bvvb
    Tourist
    bvvb op 15 december 2016 · 09:15
    Dag iedereen,

Ik ga nieuwe skischoenen aanschaffen. Nu vraag ik me af wat het voordeligst zou zijn: ze hier kopen of in een skigebied.

Groetjes
  • Havana
    Beginner
    Havana op 15 december 2016 · 09:57
    Hier is vrijwel altijd goedkoper. En ook makkelijker i.v.m. eventuele garantieafhandeling. Bijkomend voordeel is dat je een Nederlandse ondernemer steunt in plaats van een Fransoos of Oostenrijker.

Ik raad je aan verder te kijken dan prijs. Goed advies mag wat kosten en bootfitting is ook een vak apart.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 15 december 2016 · 10:02
    Wat @Havana zegt. Het is namelijk erg fijn, helemaal bij skischoenen, als je de service hebt om nog even terug te gaan en een paar dingen aan te passen. Dit kan bij de betere winkels/bootfitters in Nederland als je ze daar koopt.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • bvvb
    Tourist
    bvvb op 15 december 2016 · 13:07
    Hartelijk dank Havana en Tim 😃
  • pieter-emmers
    Beginner
    pieter-emmers op 15 december 2016 · 17:38
    Zat vorig jaar met hetzelfde dilemma.. Toen gekozen om in Sankt Anton zelf schoenen te kopen en zo nodig direct te laten "fitten". Omdat het seizoen pas begonnen was betaalde ik dus de hoofdprijs. Heb ze 3 dagen na elkaar binnen gedaan om ze aan te passen maar ondertussen toch al blaren. Ging ervan uit dat dit normaal was.. Einde van het verhaal moet ik ze hier thuis toch nog laten aanpassen voor er pijnloos mee te kunnen skiën 😉.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 15 december 2016 · 18:58
    Wij gaan komende maand ff 2 dagen eerder op vakantie en langs Chamonix. Slofjes kopen en fitten bij Sole Bootshop. Zal wel niet het goedkoopste zijn maar wel fitten, skiën, fitten, skiën, fitten, klaar. Dan door naar 3V om de slofjes uit te nutten. Na onze ervaring van vorig jaar geef ik ze het volledige vertrouwen.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • bvvb
    Tourist
    bvvb op 16 december 2016 · 11:00
    Dat was ook waar ik voor vreesde. Ik denk dat ik op zoek ga in eigen land 😃 Bedankt voor de reacties allemaal
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 16 december 2016 · 16:30
    MK
    Tukker(ik)
  • Buk
    Beginner
    Buk op 17 december 2016 · 21:33
    Nog even een tip:
    Pas aan het einde van de dag 16:00 bv dan zijn je benen meer opgezwollen ;P
    Ga voor de schoen die het beste zit, laat dit leidend zijn.

Ben erg goed geholpen door dutchbootfitter na aankoop schoenen bij een skishop.
    Als ik nu zou kiezen dan zou ik naar een van de speciaal zaken gaan en daar de skischoenen passen.
    Sommige zaken maken de schoen perfect (bootfitten) ook als er net nog een puntje te verbeteren valt na een week skiën.
    Tevens zijn de zooltjes ook vaak een ding. Ik heb bijvoorbeeld na aanraden fitter een groene van superfeet mijn vader heeft een custom made zooltje. Wat ik wel lachen vond is dat die podoloog aangaf dat mijn voet in een bepaalde vorm beter zou ondersteund worden i.p.v. voet in mal en hij is speciaal voor jou gemaakt.

Trouwens er is hier op wepowder genoeg te vinden over schoenen kopen.
    Buk
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 17 december 2016 · 23:29
    @Buk het zal best kunnen dat om 16 uur je benen het dikste zijn maar je skischoenen doe je om 8:00 uur aan en vanaf die tijd wil je de beste pasvorm. Aangeschalde schoenen zorgen dat vocht in je benen niet naar je voeten vloeit tenzij ze te groot zijn. Zoals bij schoenen gekocht om 16 uur.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Buk
    Beginner
    Buk op 18 december 2016 · 14:40
    Dacht dat er nog een topic over was... en voila!

Waar moet je op letten bij het kopen van een skischoen:
    http://wepowder.nl/forum/topic/184140
    Buk
  • bvvb
    Tourist
    bvvb op 18 december 2016 · 18:48
    Dacht dat er nog een topic over was... en voila!

Waar moet je op letten bij het kopen van een skischoen:
    http://wepowder.nl/forum/topic/184140

Buk op 18 dec 2016 14:40

Interessant! Waarschijnlijk ga ik volgende week nog eens tot bij een speciaalzaak.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro