Hartslagmeter (borstband) in combinatie met pieper? Best niet?

• jover
    Beginner
    jover op 20 december 2016 · 19:55
    Hey,
    Ik was aan het denken om mijn hartslagmeter (Polar M400 + borstband) eens te gebruiken bij het skiën. Ik ben benieuwd naar de resultaten van een dagje skiën. Zou dit voor storingen kunnen zorgen bij mijn pieper in geval van nood? Want dan doe ik het uiteraard niet.
    Ik heb gelezen dat je smartphone voor storingen kan zorgen, daarom stop ik hem altijd in mijn skibroek, zo ver mogelijk van mijn pieper vandaan. Hoe doen jullie dat trouwens (smartphone)? Zetten jullie hem af?
  • Havana
    Beginner
    Havana op 20 december 2016 · 20:12
    Welk protocol gebruikt je hartslagmeter? WIND, ongecodeerd of BTLE?
  • jover
    Beginner
    jover op 20 december 2016 · 20:38
    Ik heb het proberen op te zoeken in de handleiding, maar vind er niets van terug, het is een polar H7. Het enige dat ik weet is dat het via bluetooth gaat 😃. Sorry, ik ken er niet zoveel van, protocol zegt me dan ook helemaal niets 😉.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 20 december 2016 · 20:52
    beter niet natuurlijk. Houd 'm voor de gein maar eens naast je pieper tijdens het zoeken.

20 cm hoorde ik toevallig vandaag als minimale afstand. Ik probeer zelf wat meer aan te houden. Zeker bij t zoeken, daar is de storing het grootst.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 december 2016 · 07:42
    Pieper in je broekzak. Misschien niet geheel volgens de norm maar dan creeer je wel afstand tussen band en pieper.
    Toerisski
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 december 2016 · 11:04
    Wat betreft smartphones en piepers: Ik zet mijn (android) telefoon altijd op superenergiespaarstand. Dan kan je er alleen nog maar mee bellen en sms'en, internet gebruikt ie dan niet meer. En dan gaat-ie in het lenzenvakje van mijn rugzak.

Als je kiekjes wil maken maar niet hoeft te bellen kan je je telefoon ook op vliegmodus zetten. dan zendt en ontvangt het ding niets en de batteriij houdt het ook langer uit.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro