Ski regio kaart Tirol

• GerritA
    Advanced
    GerritA op 16 oktober 2010 · 10:04
    In tirol hebben ze een ski regio kaart voor de mensen die er wonen of werken. http://www.tirol-regio.at
    Iemand ervaring met deze kaart en hoe je er aan kan komen als je er niet werkt of woont. Heb in de planning een stacaravan in Ehrwald te huren voor de winter en dan is zo'n kaart wel erg handig (en cheap). :😃
    And snow it is.....
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 16 oktober 2010 · 17:01
    Naast het freizeitticket is er ook nog de Tiroler Snowcard en de Tirol Regio Card. Daarvan is enkel de Snowcard vrij te koop. Freizeitticket en Regio Card zijn enkel voor inwoners en werkenden in Tirol. 2 weken geleden heb ik zelf de Snowcard gekocht. Voor inwonders en werknemers in Tirol is er een gereduceerd tarief (gelukkig) en de controle hierop is toch behoorlijk strikt. Ofwel papier van de gemeente dat je hauptwohnsitz in Tirol is of je sociale verzekeringskaart als bewijsstuk voor werknemers. Je kan altijd proberen natuurlijk, maar naar mijn ervaring geef ik je weinig kans.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 16 oktober 2010 · 22:26

Naast het freizeitticket is er ook nog de Tiroler Snowcard en de Tirol Regio Card. Daarvan is enkel de Snowcard vrij te koop. Freizeitticket en Regio Card zijn enkel voor inwoners en werkenden in Tirol. 2 weken geleden heb ik zelf de Snowcard gekocht. Voor inwonders en werknemers in Tirol is er een gereduceerd tarief (gelukkig) en de controle hierop is toch behoorlijk strikt. Ofwel papier van de gemeente dat je hauptwohnsitz in Tirol is of je sociale verzekeringskaart als bewijsstuk voor werknemers. Je kan altijd proberen natuurlijk, maar naar mijn ervaring geef ik je weinig kans.

Les alpes dank je wel voor de info. Ik begrijp dat jij in Inssbruck zit en dus ook niet aan een regio card kan komen?
    Of werk of woon je daar niet? Of krijg jij de Tiroler snowcard met gereduceerd tarief?

De Tirol regio card wordt waarschijnlijk niks dus dat wordt dan kiezen tussen de
    - Tiroler snowcard - 81 skigebieden - € 608 (veel gebieden maar niet de gletschers Zugspitse en Garmisch Partenkirchen) of de
    - Top snow card - alleen Garmisch en Zugspitse (ook gletscher) en omgeving voor € 565.

Beste een lastige keuze omdat we in Ehrwald zitten ongeveer 500 metop 2 km van de Zugspitser gletcher.

And snow it is.....
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 17 oktober 2010 · 11:35

[quote author=les alpes link=topic=1722.msg23586#msg23586 date=1287241282]

Les alpes dank je wel voor de info. Ik begrijp dat jij in Inssbruck zit en dus ook niet aan een regio card kan komen?
    Of werk of woon je daar niet? Of krijg jij de Tiroler snowcard met gereduceerd tarief?
    [/quote]

Nee dan begrijp je me verkeerd. Ik heb een Snowcard aan gereduceerd tarief. Maar daarvoor worden de noodzakelijke documenten gevraagd en nagekeken. Vandaar dat ik je weinig kans geef zonder die papieren.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 29 oktober 2010 · 17:50
    Les alpes ik heb je een PM gestuurd.
    And snow it is.....
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 9 november 2016 · 15:23
    Hee Guys,

Is er nog steeds een gereduceerd tarief voor werkenden en/of wonenden in Tirol.

Daarnaast heb ik ook een vraag mbt. de functie van de kaart. Is er bijvoorbeeld een regel dat je maar een aantal dagen (2 - 7 - 14 ) achter elkaar in een gebied mag skiën en dat je er dan een dag niet in mag... of zoiets dergelijks? K kan t in de AGB's in ieder geval niet vinden.

T lijkt me een gekke regel... maar k wil er liever niet achter komen na zoveel geld uit gegeven te hebben

Zijn er nog andere met positieve of negatieve ervaringen ??

mvg. Mitchel
    Skiing is Freedom!
  • FreekBardoel
    Advanced
    FreekBardoel op 10 november 2016 · 00:39
    Voor studerende, anrainer (degene met hauptwohnsitz in Tirol) en werkende in Tirol is nog altijd een gereduceerd tarief, er word hier inderdaad streng op gecontroleerd. Ik heb hem een maand geleden gekocht voor €566, normaal prijs is voor meer dan €700 volgens mij. Voor de rest zijn er geen extra regels zoals jij beschrijft, het kan wel zijn dat je tot bepaalde evenementen (zoals cloud 9) geen toegang hebt. Wanneer je in Innsbruck of omgeving woont dan kan het freizeitticket ook een goede optie zijn omdat hier nog wel veel extra's bij zitten, alleen minder skigebieden..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro