Vraag over paragraaf in de Academy

• JWWietsma
    JWWietsma op 1 januari 2017 · 16:26
    Goedemiddag,
    Vandaag de eerste module aangeschaft en daar kom ik (voor mijn gevoel) een tegenstrijdigheid tegen. Het gaat om dit fragment https://www.highly.co/hl/IodUtZkKaZCAKj

Waarbij eerst staat dat skileraren hun gasten buiten de piste mogen nemen, en vervolgens staat er dat alleen de Moniteur zijn gasten buiten de piste mee mag nemen, maar een skileraar is niet standaard een moniteur toch?
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 1 januari 2017 · 16:59
    Volgens mij is het zo dat je afhankelijk van je opleidingsniveau je gasten mee offpiste mag nemen. Ook in bv Oostenrijk mag je met bv enkel Anwarter of Landes 1 geen gasten mee off piste nemen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 januari 2017 · 17:13
    @JWWietsma, de tekst bedoeld het volgende te zeggen.
    In Frankrijk ben je pas echt een skileraar als je je Diplôme d'Etat de ski, moniteur national de ski alpin in je zak hebt. Daarvoor mag je jezelf eigenlijk geen skileraar noemen. Je bent dan nog in opleiding. Pas als je je diploma hebt mag je mensen meenemen off-piste.

In de Franse context klopt de passage, want je bent pas een skileraar als je je diploma hebt. Frankrijk kent slechts 1 diploma. Je kunt het of je kunt het niet.

zie ook: http://www.ensa.sports.gouv.fr/index.php?option=com_content&view=a...
    May the powder be with you.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 2 januari 2017 · 11:57
    @meteomorris, dit betreft een kleine nuance 😉

Volgens mij als je BASI Level 3 of Landes (volledig inclusief Alpin Kurs) hebt en je slaagt voor je Slalom Techniek Test (op tijd) dan stroom je in in in de Franse Opleiding en mag je ook off-piste (in bereik van de piste) les geven.
    Wel moet je binnen een gestelde tijd je Opleiding afronden (Euro Test en Euro Alpin Test).
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 januari 2017 · 11:58
    Logisch. Als je kan slalommen kan je ook mensen offpiste meenemen. 😃
    splitfest.nl
  • BMT
    Advanced
    BMT op 2 januari 2017 · 12:01
    Logisch. Als je kan slalommen kan je ook mensen offpiste meenemen. 😃 ieism op 2 jan 2017 11:58

Hahaha, nee dit heeft meer te doen dat je een Safety Off-Piste opleiding hebt. Slalom techniek is gewoon onderdeel van de Franse opleiding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro