OPZOEK NAAR: tas voor paar skis (190cm) en volledige uitrusting (voor donderdag)

• luuk999
    Advanced
    luuk999 op 2 januari 2017 · 21:31
    Hallo iedereen!

Donderdag stap ik op een vlucht naar Noorwegen voor een half jaar studeren.
    Ik hoop dat ik voor die tijd nog een mooie tas op de kop kan tikken.
    Ik ga mijn ski's en gear versturen via de post.

Ben benieuwd of het nog lukt, anders wordt het gwn wat knutselwerk met een kartonnen doos!

Gr Luuk
  • waingro
    Advanced
    waingro op 2 januari 2017 · 21:44
    Hmm. Kan me haast niet voorstellen dat opsturen/mogelijke invoerkosten goedkoper is dan meenemen in het vliegtuig. Vlieg je met KLM dan heb ik misschien een oplossing...
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 2 januari 2017 · 22:00
    Anders is dit misschien iets: https://www.travel-light.nl/ ? (zelf niet mee bekend maar las er ergens een artikeltje over...)
    If in doubt, don't go out!
  • evan
    Advanced
    evan op 2 januari 2017 · 22:16
    Anders is dit misschien iets: https://www.travel-light.nl/ ? (zelf niet mee bekend maar las er ergens een artikeltje over...)
    svenk op 2 jan 2017 22:00
    Zo te zien verzenden ze niet naar Noorwegen en mogen ski's maximaal 1,8m meten.
    Als al je spullen in een skitas passen en alles bij elkaar minder dan 32kg weegt, zou ik die tas gewoon zelf meenemen.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 2 januari 2017 · 22:37
    Hmm. Kan me haast niet voorstellen dat opsturen/mogelijke invoerkosten goedkoper is dan meenemen in het vliegtuig. Vlieg je met KLM dan heb ik misschien een oplossing... waingro op 2 jan 2017 21:44

2 weken geleden mijn ski's met GLS verstuurd vanuit Oostenrijk.
    Naar Nederland is het 20 Euro en mag je pakket 30kg wegen. Zeker als je met Transavia vliegt veel goedkoper en minder gezeul.

Geen idee of GLS ook ski's vanuit Nederland naar Noorwegen doet.
    Toerisski
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 2 januari 2017 · 23:45
    Ah goede tips! GLS ga ik morgen eens een bel geven. Via ups had ik ook een optie gevonden voor 65 euro.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 3 januari 2017 · 06:36
    Je kunt ook nog dpd proberen. Geef duidelijk je maten op bij de prijsaanvraag. De meeste pakketdiensten werken met maximale maten. Tevens kan het zijn dat het lokaal door bring.no wordt afgehandeld. In Sommige gevallen moet je naar een industrie terrein om het pakket af te halen. Vraag dit dus ook na. Kan lastig zijn als je geen auto hebt.

Zoals ik al eerder zei, zoek wel even uit of je invoerrechten moet betalen. Volgens mij ontkom je hier namelijk niet aan. Dit kan het namelijk flink duurder maken. Noorwegen is geen EU.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • evan
    Advanced
    evan op 3 januari 2017 · 12:47
    2 weken geleden mijn ski's met GLS verstuurd vanuit Oostenrijk.
    Naar Nederland is het 20 Euro en mag je pakket 30kg wegen. Zeker als je met Transavia vliegt veel goedkoper en minder gezeul.

Geen idee of GLS ook ski's vanuit Nederland naar Noorwegen doet. sanno op 2 jan 2017 22:37
    Hoe heb je dat toen gedaan, @sanno? Je bagage afgeven en ophalen bij een depot van GLS?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 3 januari 2017 · 14:21
    @evan idd weggebracht bij een GLS shop (was een electronica zaak) en dan wordt het gewoon thuis gebracht. Nu zit GLS niet in elk dorp van Oostenrijk dus is het mogelijk dat je wat om moet rijden om het af te leveren, maar als het in de buurt is zeker een aanrader.
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 3 januari 2017 · 14:58
    Dank voor de tip, @sanno. Vooral voor de terugweg lijkt me dat een interessante optie. Zo te zien zijn er aardig wat verzendpunten nabij stations in Oostenrijk. Dat biedt mogelijkheden als je per bus/trein/vliegtuig reist.
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 9 januari 2017 · 20:18
    Bedankt voor alle snelle reacties! Helaas kon GLS het niet doen ivm dat Noorwegen buiten de EU is... DHL wel maar dat zou 250 eu gaan kosten. Heb ff lopen zeiken bij de airliners en ik mocht toch de set meenemen! Uiteindelijk heb ik mijn gear en kleren via DHL opgestuurd. Een grote doos onder de 10 gk internationaal voor 28 eu! Goede deal lijkt mij zo!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 9 januari 2017 · 20:48
    Vliegtuig. Als je verhuist hoef je geen invoerrechten over je inboedel te betalen, maar moet je dit wel aangeven. Als je gewoon met je bagage op t vliegtuig stapt, en je wat andere spullen laat nasturen, kan ik me ook niet voorstellen dat je invoerrechten moet betalen (tenzij t veel dure, nieuwe, ongebruikte gear is).

tas: een echte skitas met wieltjes is t fijnst, een surfplanktas van de decathlon is groter en goedkoper.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro