Binding: Expert advies gewenst

• Kuro
    Advanced
    Kuro op 5 januari 2017 · 15:04
    Beste Freeriders,

Ik heb mij onlangs de Kästle BMX 128 aangeschaft. Een ouder poederbeest met een old-school tintje dat al enige tijd in mijn achterhoofd rondspookte.

Uiteraard ben ik nu op zoek naar de ideale match met een binding. Mijn eerste gedacht brengt mij bij het merk 'Plum'. Ultralicht en kennelijk performant. Echter over dat laatste heb ik wel mijn twijfels. Jammer genoeg ontbreekt het mij aan ervaring met deze binding en hoop ik skiers onder jullie te vinden die mij meer duiding kunnen geven bij het 'Alpine charge' gehalte van dergelijke binding. Het merk ken ik, hun aanbod beperkt en geen ervaring dus.

Kunnen jullie mij wijzer maken omtrent deze bindingen en mij jullie ervaringen delen?

Mijn zoektocht is nog pril en dus sta ik open voor andere/betere suggesties. Het hoeft niet per sé Plum te zijn. Wel wil ik Marker en Salomon vermijden omwille van de gewichtsfactor en verder omwill van uitgebreidere eigen ervaring met deze bindingen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en fantastische poederdagen gewenst!

Kuro
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 5 januari 2017 · 15:15
    Wil je serieus gaat touren op deze ski?

Ik zou alleen een tech binding monteren op een ski waarmee je veel en lange touren maakt. DIt lijkt mij eerder een ski voor een alpine of frame binding. Hard knallen en een veilige relaese.
    Dus... als je perse geen salomon of marker wil..... tyrolia? Maar ik zou er persoonlijk gewoon een baron op zetten.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 5 januari 2017 · 15:33
    Ik heb evt een setje adrenalins te koop, wel din 13. Ik wil juist over naar tech vanwege de nadruk op het naar boven lopen ipv het afdalen.

128 / 2600 gram is grof om mee te touren
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 januari 2017 · 18:37
    Een tech binding bij die ski's zou ook niet mijn eerste grdachte zijn, maar op zich zal het geen probleem zijn.
    Maar adrenalines lijken me beter
    Toerisski
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 5 januari 2017 · 20:15
    Heb je de Marker Kingpin al bekeken?
    Ik ski zelf al jaren Plum en ook wel eens op een ski van 120mm maar de betere kracht overbrenging van een Kingpin is toch wel lekker. Idd wel een paar gram zwaarder maar bij zo'n ski maakt dat dan toch niet meer zoveel uit?
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 5 januari 2017 · 20:17
    Indien je wel voor een tech binding wilt gaan kan ik de Marker Kingpin sterk aanraden. Ik was zelf ook een beetje klaar met Marker na een gebroken Tour F12 en een gebroken Marker Baron. (plastic meuk) Echter na veel twijfelen toen de Kingpin geprobeerd en tot nu toe de best presterende freeride tech binding die ik heb gehad. Ik ski de kingpin op Atomic Automatic's met 118mm onder de voet. Nog nooit een pre-release gehad en zelfs niet vol gas skiend op de piste. Ik lock de toe ook nooit, iets wat ik bij mn Dynafit ST's wel altijd doe. (ben 82kg)
    One step at a time.
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 10 januari 2017 · 10:16
    Bedankt allen! hier kan ik wel mee verder.

Kuro

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro