freeride info S枚lden

• GuyF
    Beginner
    GuyF op 9 januari 2017 路 15:11
    Hallo,
    Volgende week vrijdag vertrek ik voor 3 dagen naar S枚lden.
    Dankzij de sneeuw van afgelopen (en volgende) week ziet het er zeker niet slecht uit 馃槂.
    Ik ben momenteel de freeride routes hier op wepowder in een gpx aan het gieten om in mijn garmin te importeren. Misschien wel handig om dergelijk gpx files te linken aan de bestemming pagina's.

Is er in Solden een freeride trefpunt, bv een shop, waar je kan binnenstappen en naar de huidige condities kan informeren van de verschillende routes?
    Kan je deze informate ook bekomen in het freeride center of word je er buitengekeken als je geen gids boekt?

groeten,
    Guy
  • Bedde
    Advanced
    Bedde op 9 januari 2017 路 16:52
    Guy,

Stap eens bij Yellow power binnen, deze helpen je zeker verder.

Groetjes
    Bedde
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 9 januari 2017 路 23:05
    check het freeride center van solden. Super aardige lui!
    http://www.freeride-center.at/freeride_soelden.html...
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 10 januari 2017 路 08:27
    Merci voor tip Bedde.
    @jurjen, dat vroeg ik me dus af, je kan er zonder probleem info inwinnen zonder iets te boeken? Hebben ze trouwens ergens een vast infopunt, ik vind geen adres in Solden?

Is er een deftige freerideshop in Solden. Ik wil zelf een paar all mountains 90-100 mm testen. Een paar mails verstuurd voor blizzard, enforcer, .. te huren, weinig positieve reacties.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 10 januari 2017 路 10:20
    sport4you in solden (4 shops) heeft op zeker de beste service. testen betekent echter wel huren denk ik!
    prijzen liggen overal gelijk. behalve bij online boeken kan er verschil in zitten. als je op de berg wilt wisselen zal je bij sport2000 of intersport moeten zijn meen ik.
    je kan ook een echt gave freeride foto's laten maken door mountainmadnezz die wonen/werken in solden
    als je met de juiste outfit (3 eenheid) bij de skischolen om info vraagt komt het vaak wel goed.
    maar aanhaken met het freeride center is ecat de beste optie denk ik.
    het is een mooi freeride gebied. maar ik denk dat hoogalpine de basis nog dun is.
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Basjuh
    Beginner
    Basjuh op 10 januari 2017 路 21:15
    Ik zal er ook vanaf zondag zijn voor een weekje. Zover ik weet (niet zo heel veel) is het inderdaad oppassen boven de boomgrens op dit moment.
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 11 januari 2017 路 09:13
    @Basjuh, dan zullen we elkaar juist missen, ik arriveer zaterdag 21/1. Je mag volgende week altijd een update en/of tips meedelen 馃槂.
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 19 januari 2017 路 14:15
    @Basjuh, Hoe is het sneeuwdek momenteel in Solden? Valt er nog iets te scoren ..
  • Basjuh
    Beginner
    Basjuh op 20 januari 2017 路 15:08
    Ik lig nu een paar dagen ziek in bed. Maar boven de boomgrens heel tricky. Zijn wel enkele mogelijkheden maar dan moet je verdomd goed weten wat je doet (gids). De berichten links en rechts zeggen genoeg. Voor mij was het een no-go. Dan ben ik net slim genoeg om te beseffen hoe onwetend ik ben.
    Onder de boomgrens ben ik wezen touren, daar zul je snel stenen of wat anders raken.
    Ik heb ook geen gids meer geboekt. De route van bed naar de wc is veilig.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 20 januari 2017 路 15:47 May the powder be with you.
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 20 januari 2017 路 17:00
    @basjuh Veel beterschap. Ik heb de situatie deze week wat gevolgd en verwachtte deze reactie ergens wel.

@meteomorris, idd, dat topic heb ik al gelezen en het lawinebericht van vanmorgen duidt ook op dit gevaar. En dan het ongeval aan de Rotkogeljoch .. 馃槥

Mijn slalomcarvers liggen ook in de auto.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro