Off piste Mellau-Damüls

• El-Andres
    Beginner
    El-Andres op 10 januari 2017 · 21:00
    Hallo Freeriders,

Aanstaand weekend zit ik in Mellau Damüls met een grote groep collega's. Op zich goed maar ik ben een beetje gefrustreerd omdat ik al twee maanden tegen een paar gloednieuwe Soul 7 HD's aankijk zonder deze in te zetten.
    Gezien de sneeuwcondities zou ik zaterdag de pistes graag over willen slaan, maar ondanks veelvuldige bezoeken aan Damüls ken ik geen goede routes.

Heeft iemand wat tips? Of is iemand daar dit weekend? Ik neem liever niet weer de carving skis mee...
  • Derrar
    Derrar op 10 januari 2017 · 22:20
    Ik kom al jaren in Mellau-Damüls, maar ik heb er nog nooit echt off-piste geskied omdat mijn ouders bezorgd waren (ben immers nog maar 17). Ik ken wel een paar leuke spots, en heb al die jaren goed rondgekeken en daarom kan ik je denk ik wel helpen.

Voor Mellau:

Als je uit de Wildgunten lift stapt ga direct linksaf richting piste 29, je kan nu weer linksaf en dan heb je een vrij kort stukje naar beneden richting piste 25.Je kan ook nog een stuk rechtdoor en dan rechtsaf gaan en een beetje klimmen waarna je een lekker stukje kan rijden, wel opletten dat je goed uitkomt met de lift en pistes omdat je anders nog een lange wandeling voor de boeg hebt.
    Onder de Wildgunten lift ligt een leuk stuke, maar het is daar nogal smal en bijna altijd bultig (je moet er maar van houden).
    Naast de zwarte piste 32 ligt een stuk steiler terrein, maar pas wel op dat je niet in het meer valt (gewoon niet over touwen klimmen en dan komt dat wel goed).
    In deze video komt ook nog een mooi off piste stuk aan bod (
    ) rond 2 minuut 47 mocht de link het niet goed doen. Hoe je er precies moet komen weet ik niet exact maar volgens mij moet je gaan hiken bij 25 of 28.

Voor Damüls:
    Ben onlangs op deze site terecht gekomen (https://www.outdooractive.com/de/ski-freeride/bregenzerwald/damuels-ra...). Is jammer genoeg de enige route die ik online heb kunnen vinden.
    Bij de afdaling van Damüls naar Mellau kun als het goed is direct rechts naar de tunnel, waarna je in een mooie kom beland. Wel even goed kijken waar je weer naar links moet om bij de liften in mellau uit te komen.
    Vanaf Hohes Licht kun je een stuk hiken richting de Mittagsspitze. Is gewoon een lekker stukje off piste wat goed zichtbaar is vanuit de lift.
    Je kan ook altijd nog terecht naast de pistes in Damüls, dus die Souls kun je zeker wel ergens goed gebruiken.

Nu zijn heb ik eigenlijk een heel lang stuk tekst geschreven met maar 2 echte "routes" erin -_-
    Hoe dan ook, ik hoop dat je veel plezier hebt, oh en voor lekker en goedkoop eten kun je bij de Schihütte en de Adler terecht in Mellau.

Kaartje ter referentie http://ski2.intermaps.com/damuels/skimap_touch.asp?lang=de...
  • El-Andres
    Beginner
    El-Andres op 11 januari 2017 · 09:28
    Dat ziet er alvast goed uit. Bedankt!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro