Rossignol soul 7 hd

• RLH
    RLH op 13 januari 2017 · 18:14
    Ik ben van plan om een ski te kopen die off piste in verschillende omstandigheden goed presteert.

Nou zit ik er aan te denken om de rossignol soul 7 hd aan te schaffen.
    Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze ski?
    En hoe verhoudt deze zich tot een ski als de black crow atris of atomic backland 109 (welke ik ook overweeg te kopen)?

Bij voorbaat dank!
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 13 januari 2017 · 23:06
    Ik ski al een aantal jaren op de Soul7 en ik vind het een prima ski die je het leven in het terrein makkelijker maakt. Je kunt er ook nog aardig mee op de piste terecht als die niet super hard is tenminste. Zet er een toerbinding op en je kan ook prima een uurtje mee omhoog vellen. Echt een alleskunner dus.
    Voor mij een aanrader
  • Westendorf
    Beginner
    Westendorf op 13 januari 2017 · 23:26
    Idem. Zeer tevreden over als beginner in de backcountry. Ik combineer ze met een guardian binding. Doe er tourtochten tot 4u mee (wel behoorlijk zwaar). Deze kerstvakantie mee op de piste geskied. Gaat idd prima zolang niet te ijzig. Geen idee wat betreft de andere twee ski's.
  • RLH
    RLH op 14 januari 2017 · 17:26
    Dank voor jullie reacties, klinkt als een ski waar ik veel plezier mee kan beleven!

Ik zal het jullie laten weten als het 'm wordt 😉
  • Lim
    Lim op 15 februari 2017 · 22:49
    Ik heb net ook de Soul 7 gekocht (nu € 350 bij Snowcountry , dus dat kon ik niet laten lopen). Ik wil nu ook stijgvellen er bij . Heeft één van jullie een tip voor welk merk/breedte. Ik zag ook ergens op een website dat er op maat gemaakte vellen bestaan voor de Soul 7. Is een split-skin een goede optie (lijkt me namelijk wat onhandig om op de ski te plakken)
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 17 februari 2017 · 11:24
    Splitsskin moet je niet doen. Heb ik slechte ervaringen mee. Relatief weinig grip. Lastig bevestigen je moet zorgen dat ze goed langs de rand plakken en dat kost tijd. Verder kun je vellen heel makkelijk op maat snijden.
    En een tweede keer splitsskin op de dag plakken was kansloos en heb je een paar losse dingen onder je ski's hangen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro