Ervaring met Black Crows Navis Freebird?

• Shortie
    Beginner
    Shortie op 15 januari 2017 · 11:37
    Iemand ervaring met de black crows navis freebird? Wil er zowel met touren maar moeten ook nog goed presteren op de piste.
  • Mary
    Advanced
    Mary op 15 januari 2017 · 15:55
    Ha ik heb de black crows Navis freebird. Heb er al veel offpiste afdalingen mee gemaakt. Top ski laat je nooit in de steek. Voelt superlicht aan en heeft voldoende grip op de piste. Ik rij hem zelf met een dymafit binding en een beast Carbon dynafit schoen. Dus een echt een topset. Voor vragen mail info@siem.nl .
  • Mary
    Advanced
    Mary op 15 januari 2017 · 15:57
  • Shortie
    Beginner
    Shortie op 15 januari 2017 · 16:53
    Nice, thanks. Ik wil ze zelf liever met framed touring bindingen gebruiken - geen ervaring nog met dynafit en past niet met mn schoen - of maakt dat de ski echt minder fijn rijden? Nadruk ligt bij mij uiteindelijk toch op downhill.
  • Mary
    Advanced
    Mary op 16 januari 2017 · 07:09
    Nee hoor kan met beide bindingen heb hem ook met normale binding gereden,
    Blijft top ski.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 januari 2017 · 07:52
    Het maakt wel degelijk uit of je met een frame- of een lowtech binding skiet. Ik heb beide geskied (nu met Dynafit) en merkte het verschil duidelijk.

Met een framebinding kun je de ski bijna niet meer flexen onder je voet. Of het minder fijn is is aan jezelf om te bepalen.
  • Shortie
    Beginner
    Shortie op 16 januari 2017 · 11:25
    wat bedoel je precies met flexen? Zit nu stiekem toch te kijken naar een marker king pin binding (en dan dus ook nieuwe schoen)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 januari 2017 · 13:13
    @Shortway Als je een framebinding gebruikt kun je de ski onder de binding bijna niet meer buigen (flexen) vanwege het 'frame' van de binding.

Ik heb zelf Fritschi Freeride Pro's gehad en dat ging helemaal prima. Omdat ik geen begenadigd skiër ben en aan mijn techniek wilde werken (en ook wilde touren) heb ik op aanraden van @Kanski heb ik de Fritschi's verruild voor Dynafit Radicals.

Zelf vind ik de Dynafits fijner skien dan de Fritschi's, BTW.
  • El-Andres
    Beginner
    El-Andres op 16 januari 2017 · 14:47
    Die Marke Kingpin's kan ik alleen maar aanraden. Licht genoeg en je merkt niet dat je in een tourenbinding zit. Gebruik ze zelf met de Rossignols Soul 7 HD's.

Er zijn lichtere bindingen maar aangezien de afdaling toch het belangrijkste blijft, maak ik liever geen concessies aan controle.

Gr. Andrei
  • Shortie
    Beginner
    Shortie op 16 januari 2017 · 15:16
    Dank allemaal erg nuttig! Ik ga het een en ander nog even afwegen maar neig nu toch erg naar de kingpin's
  • kanski
    Elite
    kanski op 16 januari 2017 · 20:31
    Kingpin's it is! The way forward.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Shortie
    Beginner
    Shortie op 18 januari 2017 · 08:47
    kingpin it is! maar welke maat? ski is 102mm bij de voet, en de kingpin komt in 75-100mm en 100-125mm. In de 75-100mm gaat hij net niet passen vrees ik, maar is die van 100-125mm niet net wat te breed?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro