Let op weinig base, kirchberg/kitzbuhel

• AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 16 januari 2017 · 14:28
    Gisteren eerste dag van dit seizoen snowboarden voor mij! Op het oog lag er genoeg sneeuw en de avond ervoor was er alweer een vers laagje gevallen. Na een aantal stukjes net naast de piste, in de lift het Freeridemap kaartje van kitzbuhel erbij gepakt. Route gekozen passend bij het lawine gevaar (overzichtelijk, te overzien vanuit de lift)...

De eerste bochten waren top! even gestopt om te wachten en de stoke te delen met m'n maat. Daarna weer verder, ik ga stukje rechtuit om snelheid te maken en moment dat ik m'n bocht wilde inzetten voel ik een steen onder m'n board en nog 1 en nog 1... Ik raak uit balans en ga voorover eraf en val met m'n rug op een andere steen net onder m'n airbag...
    Ik kon gelukkig nog zachtjes naar beneden komen en de piste was dichtbij...
    Nu lig ik dus op de bank... met vooruitzicht dat deze week snowboarden waarschijnlijk niet meer gaat.

Wees gewaarschuwd! Er ligt nog niet overal genoeg sneeuw in deze regio, al lijkt dat op het eerste gezicht wel zo!
    Riding on the edge!
  • Ors
    Advanced
    Ors op 16 januari 2017 · 14:43
    Auw! Hoop dat de pijn snel overgaat
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 16 januari 2017 · 14:59
    Sterkte Alexander!
  • emistos
    Advanced
    emistos op 16 januari 2017 · 15:31
    Ahh dat is jammer, hopen dat je later deze week weer wat rondjes kan maken.
    Waar was je precies als ik vragen mag? Zou het kunnen dat je boven de boomgrens was op een zuid helling? Zelf was ik in het Tannheimer Tal dit weekend en ben alleen tussen de bomen gebleven, dit was gelukkig heel goed te doen met erg veel diepe sneeuw(zo te zien wat meer dan in Kitzbühel). Maar tijdens een korte hike om verderop weer in het bos te komen moesten we een stukje boven de boomgrens uit. Hier had de wind het sneeuwdek onregelmatig gemaakt en werden er ook wat sharks geraakt af en toe. Als anderen deze week nog gaan zou ik aanraden om iets westelijker te gaan en een mooi <30 graden bos op te zoeken om het veilig te houden.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 16 januari 2017 · 16:00
    Thanks!
    @emistos Yes net boven de boomgrens... nu achteraf lijkt het door de wind te komen denk ik ook. Want we hadden al wat toppen gezien die ook kaal waren... had alleen niet verwacht dat dat stuk kaal zou zijn. Daarbij komt dat het de perfecte weide leek... toen ik omhoog keek waar ik gevallen was zag ik dat dat stuk ook een aardig stuk steiler was dan de omliggende delen... dat had ook een aanwijzing kunnen zijn van rotsen natuurlijk... al was het zeker niet +30 graden.
    Maargoed... we wachten komende dagen even af en laten de jagermeister z'n werk doen
    Riding on the edge!
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 16 januari 2017 · 16:09
    Au ... maar dit hoort ook bij 'Riding on the edge!' 😃

Kuro
  • BasV
    Beginner
    BasV op 16 januari 2017 · 19:01
    Sterkte Alexander! Ik ga nog maar een sneeuwdansje doen dan. Zit half februari een weekje in Kirchberg, nog genoeg tijd voor wat extra laagjes sneeuw hopen we dan maar. Zal ook een paar pasjes doen voor je herstel (en zodat je niet alle Jager daar opmaakt).

Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro