Lawinenabgang in Lech - Trittkopf

• MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 16 januari 2017 · 18:21
    Presseaussendung der Polizei Vorarlberg

Am 16.01.2017, gegen 12:30 Uhr, fuhren zwei niederländischen Staatsangehörigen in Begleitung des Skiführers im Schigebiet Lech-Zürs im freien Schiraum ab. Dabei löste sich im Bereich Gamsmulde eine Lawine (Meldung durch RFL um 12:37 Uhr). Dabei wurde einer der beiden holländischen Staatsbürger von der Lawine verschüttet.

Der einheimische Schiführer setzte sofort die Bergungsmaßnahmen ein und konnte ihn auch kurz darauf freilegen. Der 33-jährige holländische Alpinist konnte jedoch nur mehr tot geborgen werden.
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 16 januari 2017 · 18:37
    Hoorde het net op de radio.... meteen stil van.

Sterkte aan de nabestaande!
  • evan
    Advanced
    evan op 16 januari 2017 · 18:46
    Buitengewoon triest nieuws. Sterkte aan alle betrokkenen en nabestaanden.

Zonder vooruit te lopen op de exacte omstandigheden van dit ongeval, zou het mij, gezien de extreem hoge poederstress in Sankt Anton gisteren, niet verbazen als gidsen op de Arlberg een groter risico accepteren om hun gasten een bevredigende dag te geven. Mij zie je daar nooit meer op een poederdag in het weekend.
    Vandaag in Gargellen was er geen hond buiten de piste te bekennen en gisteren blijkbaar ook niet want er was nog volop onverspoorde sneeuw te vinden.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 16 januari 2017 · 19:06
    Shit!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 16 januari 2017 · 19:08
    Sterkte voor de nabestaanden. Verschrikkelijk nieuws weer.

Laten we vooral geen oordelen vellen of op zaken vooruit lopen. Aannemelijk dat er bekenden / Familie of vrienden mee lezen.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 januari 2017 · 19:15
    Verschrikkelijk, sterkte aan vrienden en familie.

Het AD stelt doodleuk dat bij Stufe 3 "60% kans op een lawine is". Het zou fijn zijn als ze een keer 5 minuten aandacht aan een artikel zouden besteden in plaats van totale onzin verkondigen in dit soort situaties.
    splitfest.nl
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 16 januari 2017 · 19:20
    AD is echt zo extreem slecht in nieuws genereren, daar krijg je spontaan jeuk van. Ze lezen daar ook niks voor en plempen gewoon totale onzin neer zonder het te checken.

Verder vreselijk nieuws natuurlijk 😞
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 16 januari 2017 · 19:25
    Dames, heren...

Ik quote even @Haas

Onderzoek
    Zoals gebruikelijk doen op dit moment experts onderzoek naar het ongeluk. Daarbij zullen zowel de experts van de lawinedienst als de experts van de Alpinpolizei betrokken zijn.

Feiten...
    Naast deze experts zal ook de Nederlandse media haar 'feiten' en analyses publiceren. Zolang er geen officieel statement is van de experts wil ik jullie oproepen je te beperken tot de feiten en kennis die de experts van de lawinedienst en de Alpinpolizei tezijnertijd publiek met ons delen. Neem deze feiten tot je en verwerk ze in rust en respect en geef betrokkenen de ruimte die ze nodig hebben. Niets is makkelijker dan vanaf de zijlijn te oordelen.
    Laten we allemaal sterk staan en de betrokkenen de rust en respect geven die ze verdienen.

Laten we proberen voor nu de oordelen te laten voor wat ze zijn. In een later stadium kunnen we dan alsnog eens goed kijken naar de berichtgeving in de media. Laten we allemaal sterk staan en de betrokkenen de rust en respect geven die ze verdienen.

Meer: http://wepowder.nl/forum/topic/237407
    May the powder be with you.
  • MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 16 januari 2017 · 19:31
    Er is een reden dat ik enkel en alleen het officiële politiebericht deel. Dit is de enige betrouwbare bron voor wie niet ter plekke is en/of zelf andere bronnen kan raadplegen. Al het andere nieuws -gebracht door "journalisten" die niet ter plekke zijn- is op dit moment niet geverifieerd en dus onbetrouwbaar.
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 16 januari 2017 · 19:43
    Er is een reden dat ik enkel en alleen het officiële politiebericht deel. Dit is de enige betrouwbare bron voor wie niet ter plekke is en zelf andere bronnen kan raadplegen. Al het andere nieuws -gebracht door journalisten die niet ter plekke zijn- is op dit moment niet geverifieerd en dus onbetrouwbaar.
    MennoBoermans op 16 jan 2017 19:31

@MennoBoermans helemaal eens. Mijn post is niet bedoeld voor de schrijvers hierboven maar vooral voor schrijvers die nog willen gaan reageren.
    May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro