TK: K2 Hellbents en Fischer Watea

• cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 22 januari 2017 · 15:14
    Na een aantal jaar me het leplazarus te hebben gesjouwd met ski's en andere bagage gooi ik het dit jaar over een andere boeg. 1 paar ski's, een bescheiden koffer en een rugzak moet voldoende bagage zijn. En laten we eerlijk zijn, de keren dat ik meer dan 1 paar ski's heb gebruikt in dezelfde week zijn op 1 hand te tellen.

Daarom, in de verkoop, een setje Hellbents.
    Absoluut de allermooiste wintersportmomenten op deze ski beleefd, maar de laatste jaren staan ze ongebruikt in de schuur, en dat is zonde.

Staat nergens op internet, maar ze blijken glow-in-the-dark te zijn. Of radioactief.

Dit is het model wat nog volledig gerockered is. lengte 179, maar in werkelijkheid en paar cm langer. 122mm onder de voet. Inclusief marker griffon bindingen.
    Goed gebruikt, en een paar reparaties gehad.

Wepowderprijs:
    100€ inclusief bindingen.

Daarnaast een set Fischer Watea 94.
    Tweedehands gekocht als tussenmaatje, maar net te lang voor mij, en minder speels dan ik had gehoopt. Dat zal ook wel door de verkeerde lengte komen.

186cm lang en 94mm onder de voet. Met een setje Fischer X11 bindingen.

Prijs: 90€

Tot slot nog een setje mini-ski's, of hoe dat heet. Leuk voor in Snowworld of de Uithof. Heb ze zelf onder een zelfgebouwde skifiets gebruikt, maar die dingen zijn levensgevaarlijk. Zit een mooie draagtas bij.

30€ of gratis bij de andere twee.

Op te halen in Utrecht, langs de Amsterdamsestraatweg.
  • Roland
    Beginner
    Roland op 24 januari 2017 · 11:10
    Ik ben zelf 174. Zouden de Hellbents kunnen qua lengte?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 24 januari 2017 · 12:02
    @Roland denk je te lang of te kort? ik zou zeggen dat 179 zeker niet te lang is. Met een nogal soepele full rocker skiet deze ski kort.
    189 zou wel meer aan de lange kant zijn maar in mijn ogen nog steeds niet te lang.
    Toerisski
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 24 januari 2017 · 12:34
    Welke BSL zijn die Wattea's gemonteerd?
    It's all about the turns duuuuuude!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 24 januari 2017 · 13:05
    Als je inderdaad ervaren bent kan +10 cm prima voor een full rocker... 😉
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 25 januari 2017 · 08:22
    @Roland Andere lengtes waarin deze ski's te koop waren zijn 169 en 189. 169 lijkt me aan de korte kant, dus dan is dit de aangewezen lengte. Zoals sanno en rollie ook aangeven, hebben ze een vrij extreme rocker, waardoor je die lengte nauwelijks voelt. Ik zal daar nog een foto van proberen te maken.

@Avdl Zelf heb ik BSL 317 mm, en de bindingen kunnen nog beide kanten op versteld. Ik zal vandaag of morgen proberen in te schatten wat de range ongeveer is voor beide sets.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 30 januari 2017 · 18:10
    De Fischers zijn verkocht! Kan helaas niet de openingspost aanpassen.

De Hellbents zijn dus op BSL 317 ingesteld, en kunnen nog ongeveer een centimer korter, of anderhalve centimeter langer. Bij interesse kun je natuurlijk het best een keer met een skischoen langskomen om te passen.

Bijgaand ook nog een foto van de rocker.

• TijmenK
    Beginner
    TijmenK op 31 januari 2017 · 12:04
    @cellofaan - Zijn de Hellbents er nog? Heb wel interesse.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 2 februari 2017 · 08:52
    Ze zijn er nog, maar er zijn al wat gegadigden voor je. Ik zal je per PM op de hoogte houden.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 2 februari 2017 · 19:33
    En de Hellbents zijn ook verkocht!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro