4-11 maart freeriden (waar sneeuw is)

• Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 22 januari 2017 · 19:02
    de week van 4-11 maart wil ik gaan skiën in een groot gebied waar zowel op de piste als daarnaast veel en toegankelijk te skiën is. De aan Ski Arlberg, Espace Killy... dat soort gebieden.

Wie wil mee?

Ik ben 35, ervaren skiër en beginnende, maar geen onervaren freerider. Ik ben niet het type dat koste wat het kost maagdelijke hellingen wil skiën op plekken waar geen liften komen. Een luie lift-served freerider zeg maar. Maar wel goed voorbereid, kennis van terrein en risico-management (niveau theorie en praktijk 1, gevolgd in Frankrijk een paar jaar geleden) en van alle gear voorzien (met regelmatige oefening en opfrissing).

Ik ben op zoek naar gezellige reis- en skigenoten. Ik heb een auto die winter-proof is en een flinke skikoffer. Maar in Espace Killy - bijvoorbeeld - heb je geen auto nodig en sta ik ook zeker open voor een busreis (hele nacht tukken, uitgeruster op zaterdag al de piste op of de easy poeder in). Après-ski geef ik niks om, een wijntje drinken in het appartement wel.

De week staat vast voor mij. Bestemming nog niet, ik vind het niet erg om last-minute te boeken (maar bonnefooi ben ik niet zo van). Gezien het huidige prijspijl valt Zwitserland een beetje af, wat mij betreft...

Iemand? M/V, 20-40 lijkt me het leukst.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 22 januari 2017 · 19:34
    We powder
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 9 februari 2017 · 23:50
    Niemand die mee wil? Zit nu vooral te kijken naar Espace Killy...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 februari 2017 · 09:28
    @Cheizz, volgens mij start de meerderheid buiten de geijkte vakantiemomenten pas zijn motoren als er een poederalert is. Waarbij het alert bepaald waarheen de reis leidt.

Misschien een idee om eens mee te gaan met de wePowder kick off? Dan leer je nieuwe mensen kennen waar je later in het seizoen mee op stap gaat.
    May the powder be with you.
  • ireenschrijvershof
    Beginner
    ireenschrijvershof op 10 februari 2017 · 12:58
    Hay cheizz,

super tof dat je lekker de bergen ingaat. Wij gaan een maandje later, en ben net zoals jij ook gevorderd...boarder in mijn geval...maar beginnend freerider...ik heb de nodige lawine cursussen gehad en als doktertje in de dop ook op bergsportmedisch gebied...maar goed, het echte leerproces begint pas door naar buiten te gaan en te ervaren.
    Kijk eens bij Poederbaas, ik weet dat zij in maart een freeride festival/trip hebben in Frankrijk. Wie weet leuk om daar bij aan te sluiten!

@ meteo; in welke maand organiseren jullie de kick-off altijd...zet ik hem vast in de agenda.

cheers!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 10 februari 2017 · 14:22
    Net geboekt. Dit topic mag gesloten worden.
  • arnefreriks
    Beginner
    arnefreriks op 10 februari 2017 · 23:25
    Waar ga je naar toe? Die week zit ik met een andere freerider + goede basiskennis in val d' isere. Zeker niet vies van een wepowdergathering...
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 11 februari 2017 · 11:02
    Zit in Tignes Val Claret samen met 1 ervaren, kundige, goed uitgeruste andere freerider (maar beiden door omstandigheden geen top-conditie, dus dikke hikes gaan hem niet worden). Ook nog een ervaren snowboarder erbij, maar newby op het gebied van freeriden...

Even contactgegevens uitwisselen via PM? Als de condities dan goed zijn, kunnen we zeker meeten en samen skiën...
  • ireenschrijvershof
    Beginner
    ireenschrijvershof op 15 februari 2017 · 11:01
    Gaaf zeg! Veel plezier.
    Mochten jullie tweede week april voor nog een weekje willen (mits de condities het toelaten), dan kan er misschien een wepowder gathering 2 georganiseerd worden.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 15 februari 2017 · 11:50
    @ireenschrijvershof
    Begin april gaat hem voor mij niet worden. Eind maart zit ik al in de Alpen om ski's van 2018 te testen (eerst 2 dagen freeride ski's testen in Kaunertal, aansluitend drie dagen de rest in Obertauern).

In het paasweekend wil ik wel 4 dagen gaan (vrijdag t/m maandag skiën) en ook vanaf Koningsdag wil ik 4 dagen gaan (donderdag 27 t/m zondag 30 april).

Voor beide lange weekends in april heb ik al 1 poedermaatje,maar er kunnen er altijd meer bij natuurlijk. En waar? Waar sneeuw is (en eind april: waar dan ook nog wat liften draaien).

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro