Vanochtend maar eens wezen testen op ijs en slush.
Na de eerste paar voorzichtige bochtjes dacht ik: Holy fuck, dit is breed!
Met een nose van 32cm, een taille van 28.2cm en een tail van 30cm is het werken om hem op zn kant te krijgen en te houden.
Maar dan, met meer kracht en aggressie in de bochten rijdt het plotseling als op rails!
Heerlijk gedempt zonder gestuiter en, ondanks dat ik zweer bij camber, is dit flat base poederboardje zooooo lekker te carven!
Hoewel de nose erg slap en lang is merk je hier op hogere snelheden vrijwel niks van, het bamboe en carbon geeft meer dan genoeg stabiliteit voor wat agressiever rijden.
Een beetje verlaat, maar hier een kleine update (zomerprojectjes voor de winter blijken bij mij pas op gang te komen wanneer de eerste tekenen van herfst in de lucht hangen).
Het plan voor de luchtdrukzak was oorspronkelijk om deze bij http://www.atlinc.com/ te bestellen maar omdat deze een belachelijke prijs en levertijd hadden, heb ik maar besloten om het zelf te doen.
totale kosten ongeveer 200e. Wat de totale kosten van de pers op ongeveer 500e brengt (het hout was gratis)
De brandweerslang is afgeklemd met massief alu 20x50x400mm en de sleuven voor de luchttoevoer heb ik er ingefreesd met een gewone bovenfrees (wonder boven wonder gaat dit prima met een normaal freesbit)
Mijn excuses voor het wat lame filmpje hieronder, maar ik wil graag de werking en de testdruk van 5 bar even laten zien.
(ondertussen getest tot 6,5 bar en alles houdt het prima zonder lekken)
Zo, testboardje nummer 2 is af. Ik denk dat ik kan zeggen dat het een succes is 馃槂.
De kinderziektes van boardje nummer 1 zijn er uit en ik ben veel kennis en materiaalervaring rijker geworden.
Heerlijk om te doen dit. Wie heeft er zin om een boardje te komen bouwen?
En ter vergelijking boardje nummer 1 en 2. Exact dezelfde shape en maat, alleen een ander profiel.
Gaaf man. Ziet er uit als een heel fijn speelplankje. Mooi ook die subtiele bergketen er op. Hoe lang is deze nu? En is ie nu wat minder breed, om 'm iets makkelijker te kanten dan de vorige?
De lengte van het boardje (horizontaal gemeten en niet met de curve mee) is nu 161,5 geworden i.p.v. 163,5 .Dit komt echter alleen door de steilere neus en tail.
Verder is ie qua shape exact hetzelfde, zoals hierboven al geschreven.
nose 33,0
tail 30,8
taille 28,4
effectieve kant 110,5
Er zit nu echter geen carbon meer in maar meer vds rubber.
Het idee was ook met opzet dezelfde shape en maat te maken, omdat dan het testresultaat en de verschillen tussen beide duidelijker en eerlijker is.
Puik project hoor @thomas , vooral op dat lekkere kontje van die achterste plank op de laatste plaat ben ik wel een beetje jaloers. Kan me indenken dat dat heerlijk draait en danst.
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.