Fieberbrunn 4 - 7 maart

• Westendorf
    Beginner
    Westendorf op 23 januari 2017 · 09:02
    Van 4 tot 7 maart vertoef ik samen met 3 vrienden in Fieberbrunn. Bedoeling is om op 6 maart de freeride world tour wedstrijd te bekijken en op de andere dagen met een gids op pad te gaan. Zijn er mensen die interesse hebben om een gids te delen? Voorlopig met drie skiers en één snowboarder (allemaal lawine 1 achter de rug). Waarschijnlijk ook van plan om eens te gaan toeren (dagtocht of halve dag) als het weer mee zit.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 23 januari 2017 · 09:31
    Helaas, dan gaan we net vertrekken. Geboekt tot 05.03 ivm schoolvakantie. Aanrader voor gidswerk: Michel van S4 Skischule in F'brun.
  • Westendorf
    Beginner
    Westendorf op 24 januari 2017 · 09:14
    Spijtig.. Dank voor de gidsentip!
  • Berber
    Expert
    Berber op 25 januari 2017 · 17:23
    https://www.facebook.com/freerideskischool/?fref=ts... / http://www.freeride-skischool.com/ kan ik absoluut aanraden voor een gids en inderdaad skischool S4 in Fieberbrunn is grandioos.. maar die hebben dan heeeel veel werk met de FWT .. Veel plezier alvast!
  • Westendorf
    Beginner
    Westendorf op 25 januari 2017 · 17:55
    Is er toevallig al iemand gaan kijken naar één van de FWT-events? Vraag mij af hoe het er aan toe gaat. Moet je tickets kopen? Waar best kijken (ik vermoed dat ze toch een groot deel van de berg afsluiten..)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 25 januari 2017 · 18:01
    Was er niet bij, maar zover ik in Fieberbrunn kon zien, kun je daar best een verrekijker meenemen 😃
  • Berber
    Expert
    Berber op 25 januari 2017 · 21:25
    Er is een grote Screen met een live feed in de 'Zuschauer' Area! Supercool .. een verrekijker is ook iets om mee te nemen als je er 1 hebt, mocht je vanaf een ander plekje mee willen kijken. In de Public area zijn ook moderatoren, dj and so on. Is wel het leukste omdat je dan ook de ridersnamen hoort en de resultaten. Het is allemaal buiten dus kan fris worden 😉 De wedstrijd is gratis te bekijken, liftkaart om boven te komen.. De feestjes rondom hebben evt. wel een kostenplaatje.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 januari 2017 · 22:00
    Doen! Vorig jaar naar de FWT comp in Chamonix geweest, mooie ervaring! Inderdaad goed inpakken en een verrekijker mee om de actie echt goed te zien. Daar konden we gewoon onderaan de lijn zitten, dat hangt natuurlijk af van de plek. Aanrader als je het overweegt in ieder geval!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Berber
    Expert
    Berber op 25 januari 2017 · 22:10
    Ja in Fieberbrunn kun je ook easy bij de finish area komen. zullen neem ik aan ook moderatoren etc. zijn! Misschien zelfs ook een groot screen.. het is uiteindelijk heel overzichtelijk en gemakkelijk te bereiken allemaal dus zeker Doen en laat je verder verrassen!
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 26 januari 2017 · 09:57
    Paar jaar terug ook daar geweest, echt wel de moeite. Beneden aan de lift is er een fwt dorp met standjes enz. Boven is er een tribune in de sneeuw gemaakt, wel koud ! De dagen ervoor zit je met de rijders in de lift als ze zich aan het inrijden zijn. Zaten regelmatig met bekende in de bak. Enige nadeel, alles afgekrast. Wedstrijd zelf is toen afgelast wegens föhn, paar dagen later doorgegaan in Kappl, wij waren met camper dus daar ook naartoe gegaan. Voor herhaling vatbaar.....
  • Berber
    Expert
    Berber op 26 januari 2017 · 16:06
    Helemaal rechts is de lift
    uitstap. De face rechtsachter in beeld is de wedstrijdface - de wildseeloder. Links in de voorgrond (over de piste omhoog) wordt de public area. Foto is van vandaag 😉.. Beetje sneeuw heeft de face nog wel nodig.. Maar er is nog tijd!
  • Berber
    Expert
    Berber op 26 januari 2017 · 16:08
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 januari 2017 · 17:14
    Bekend hekje 😃
  • Westendorf
    Beginner
    Westendorf op 26 januari 2017 · 20:18
    Ok super. Nu moet ik al niet meer zoeken. Alleen nog hopen op extra sneeuw en wat lijnen waar de pro's nog niet geweest zijn
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 26 januari 2017 · 20:35
    @berber we zitten a.s. Weekend t/m dinsdag in hinterglemm en fieberbrunn (camper). Kunnen we daar nog beetje poeder vinden (met of zonder jou hulp). Of moeten we de tourskietjes meenemen om nog wat te vinden? Of misschien heb je ander leuk idee?
    And snow it is.....
  • Berber
    Expert
    Berber op 26 januari 2017 · 20:55
    @GerritA Er zijn nog wel wat dingen te rijden maar het houdt niet over.. en de temperatuur is ook hard gestegen sinds gisteren. toerskietjes en stukjes hiken zijn opties. We hebben de hele week inversie weer gehad. -12 dal en vandaag tot +6 boven.. noord faces /schaduw en lagere bossen met genoeg sneeuw waar de kou geconserveerd is, meeste kans voor het weekend.. wel moet ik jullie echt op een slimme routekeuze wijzen.. Fieberbrunn ligt niet veel sneeuw.. van Saalbach richting Fieb. is stukken beter.
  • Berber
    Expert
    Berber op 26 januari 2017 · 21:07
    Ik ga morgen de gletsjer op.. denk dat ik daar nog wel een paar mooie turns weet te vinden .. maar ik verwacht er niet al te veel van. Voor mij is verspoort en 'bumbiejumpie' terrein, net zoals het poeder skien, ook een feestje 😉
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 26 januari 2017 · 22:07
    @GerritA Er zijn nog wel wat dingen te rijden maar het houdt niet over.. en de temperatuur is ook hard gestegen sinds gisteren. toerskietjes en stukjes hiken zijn opties. We hebben de hele week inversie weer gehad. -12 dal en vandaag tot +6 boven.. noord faces /schaduw en lagere bossen met genoeg sneeuw waar de kou geconserveerd is, meeste kans voor het weekend.. wel moet ik jullie echt op een slimme routekeuze wijzen.. Fieberbrunn ligt niet veel sneeuw.. van Saalbach richting Fieb. is stukken beter.
    Berber op 26 jan 2017 20:55

Dank je wel voor de info @berber... we gaan het mee maken. De piste skietjes gaan ook mee...
    And snow it is.....
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 27 januari 2017 · 07:47
    @GerritA as maandag(middag) en dinsdag ski ik met @Berber met hetzelfde doel, misschien kunnen jullie aanhaken als Berber het goed vind? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd 😃
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Jeffrey2
    Advanced
    Jeffrey2 op 27 januari 2017 · 20:52
    @Westendorf ik zit van 5 tot 12 maart met de familie in Fieberbrunn.
    Als de omstandigheden er naar zijn wil ik wel een rondje doen.
    We houden wel contact tegen die tijd.
  • Westendorf
    Beginner
    Westendorf op 30 januari 2017 · 09:36
    Ok @Jeffrey2 ik stuur nog een PM.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 2 februari 2017 · 21:18
    @avdl lees helaas nu je berichtje pas. Had graag mee gegaan volgende keer een pm dan krijg ik het ook binnen in mijn mail.
    Was het leuk en leerzaam met @berber?
    And snow it is.....
  • Berber
    Expert
    Berber op 11 februari 2017 · 18:06
    😃 Ik lees mee @avdl ... 😉
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 13 februari 2017 · 15:52
    @GerritA Nou moet ik ff iets positiefs zeggen...😉
    Nee, skiën met @Berber is altijd leerzaam en heel gezellig, alleen niet zo heel leuk omdat zij een meisje is en véééél beter skiet dan jij. ^_^
    Zeker een aanrader. Zit je in het Salzburgerland, neem contact op en ski een dag(deel) met haar, en daarna gaat het allemaal veel fijner. En soms sta je stil omdat je ff moet kletsen en bijna vergeet dat je aan het skiën was 😃
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Berber
    Expert
    Berber op 13 februari 2017 · 15:56
    @avdl 😀 Hihihi.. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende keer! Je bent een brave cursist! 😃 😃
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 13 februari 2017 · 19:00
    @GerritA Nou moet ik ff iets positiefs zeggen...😉
    Nee, skiën met @Berber is altijd leerzaam en heel gezellig, alleen niet zo heel leuk omdat zij een meisje is en véééél beter skiet dan jij. ^_^
    Zeker een aanrader. Zit je in het Salzburgerland, neem contact op en ski een dag(deel) met haar, en daarna gaat het allemaal veel fijner. En soms sta je stil omdat je ff moet kletsen en bijna vergeet dat je aan het skiën was 😃 AvdL op 13 feb 2017 15:52

Grappig.... als ik weer in de buurt ben ga ik @berber zeker contacten.
    And snow it is.....

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro