Directional semi-stijve lat 100mm+

• Tim3
    Beginner
    Tim3 op 23 januari 2017 · 14:09
    Yes, het zoveelste 'ski's gezocht' topic dat hier rond gaat zwerven, maar ik probeer het toch!

Ik ben op zoek naar redelijk stijve latten, die in hardere condities tot zijn recht komen. Tussen de 175 en 190 lang en >100mm onder de voet. Het liefst een (bijna) platte, stijve, staart, rocker in de neus en traditional camber. Hij moet dus veel kantengrip hebben op ijzig poederloos terrein/piste, maar met z'n breedte nog wel voldoende float voor als het gevarieerd terrein is. Budget is rond de 300. Heb jij iets dat aan een of meerdere van deze berg eisen/wensen voldoet en je wilt het wel verkopen, let me know!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • rollie
    Beginner
    rollie op 23 januari 2017 · 14:16
    K2 annex / k2 pinnacle, voldoet precies. Kijk anders even op sport conrad, die hebben er veel gehad
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 23 januari 2017 · 14:34
    Ha @Tim3 ik heb voor dat werk dit seizoen een Kastle TX97 in 187.
    97mm onder de voet, flink wat camber en alleen frontrocker, je hebt dus veel effectieve edge.
    1700gr, dus met een techbinding is het ook prima vellen.

ik moet ze nog skien, dus kom er later nog even op terug.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 23 januari 2017 · 14:41
    Kijk anders of je ergens een Line Supernatural 108 kan vinden...
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 23 januari 2017 · 14:45
    als je een oude volkl katana kan vinden... dat is DE ski die je beschrijft.
    Verder: Blizzard Cochise, Salomon Qlab, of een willekeurige andere ski met veel metaal. Gewicht is uw vriend.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 23 januari 2017 · 15:00
    Thanks, dit zijn alvast tips waar ik wat mee kan! Een nieuwe Annex 108 177 bij sport conrad zit ook nog eens zo goed als binnen het budget.. Verder ga ik eens speuren naar een tweedehandsje met de types die jullie noemen!
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 23 januari 2017 · 16:31
    Ik zit er aan te denken om afstand te doen van mijn Salomon Rocker2 115 (eerste versie, maar is met shift naar Q115 nooit aangepast). Vind ze voor mijn skistyle toch net niet lekker en vragen naar een iets krachtigere skieer. Staat van de ski is erg net, en hij is eigenlijk gewoon veel te weinig gebruikt (max 4 ski weken).
    Lengte is 188 als ik het goed heb
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 23 januari 2017 · 19:50
    Iets groter en breder en duurder.. wel stijve platte staart en mega grip op de piste... misschien is het wat voor jou.

http://wepowder.nl/forum/topic/238058
    And snow it is.....
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 23 januari 2017 · 20:58
    Verkoop ze niet, maar vind mijn Salomon Q Lab erg fijn en voldoen aan je eisen. In 184 104mm, de 193 105mm (uit mijn hoofd) onder de voet en verder gebaseerd op de race ski's van ze.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 23 januari 2017 · 21:19
    die kastle tx97, afgelopen jaar op getourd. zelf vond ik die echt te stijf, lees ik kreeg dat kreng de bocht niet om. maar dat kan meer aan mn ski kunsten liggen dan aan de ski.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 23 januari 2017 · 22:21
    Big Daddies? geen rocker of zo maar verder een harde stijve rechte steigerplank, wel van 1.93m, maar dat mag geen naam hebben toch..
    60 pleuris.... das dus bijna gratis
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Kip
    Advanced
    Kip op 24 januari 2017 · 22:01
    Uit eigen ervaring weet ik dat de volgende ski's voldoen aan je vraag: Kästle BMX 98, BMX106 en de Völkl mantra.
    En wellicht de Line sick day, ik heb daarvan de 125 mm versie maar er zijn ook nog wat smallere versies...
    Ik doe overigens niets weg 😀
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 januari 2017 · 09:43
    And the winner is; K2 Annex 98! Ga hem morgen ophalen bij een mede-wepowderaar. Dank voor de tips. Overigens, in mijn zoektocht kwam ik de Line sick day 125, Armada Norwalk en nog meer mooie bakken uit eerdere seizoenen tegen op de website van den berg surf, voor 199 per stuk. Wellicht een goede tip voor iemand.
    Ben benieuwd, volgens mij is de K2 Annex met dukes, inderdaad precies de lat die mijn quiver af maakt en het goed zal doen in pittige condities, zoals mogelijk volgende week. We shall see. Thanks!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro