waarde rossignol soul 7 of sin 7 2015

• Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 28 januari 2017 · 14:22
    Hey Mannen van het goede leven,

Ik wil jullie vragen om advies. Ik ben op zoek naar een tourset om na een noordwand ijsklimmen weer omlaag te skiën.
    Ik heb dit tot nu toe gedaan op mijn volk mantra 2011 met salomon guardian binding. Maar nu mijn touren langer worden sjouw ik liever niet meer met 8 kilo aan ski's omhoog (die trouwens mij ook niet meer speels genoeg zijn).

Ik ben dus nu aan het kijken naar de soul of sin 7 van rossignol. Maar ik ben erg benieuwd naar een waardeschatting. Sommige vragen voor deze set namelijk nog de hoofdprijs. Zit ik met 200 a 250 zonder vellen/harscheisen echt helemaal verkeerd in mijn inschatting?

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langlaufen/m1123...

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Jasper
    Be safe out there
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 28 januari 2017 · 15:09
    Lijkt mij een beetje overpriced voor een gebruikte set. Tuurlijk een goeie ski + goeie binding maar vind die prijs aan de hoge kant

Dit niet een goed alternatief?
    https://www.2dehands.be/sport-fitness/wintersport/skilatten/rossignol-...
    Go hard or go home
  • bvvb
    Tourist
    bvvb op 28 januari 2017 · 15:21
    Ik heb rond de kerstperiode nieuwe (van ekosport.be) sin7's gekocht van het jaar 2016 + tyrolia attack 11 voor 280 euro.. Zijn weliswaar geen tourbindingen maar om even een beeld te geven dat je de sin 7, ongebruikt, goedkoop kan aanschaffen. Als ik me niet vergis kon je toen voor een meerprijs ook tourbindingen op laten zetten. Ik zou zeker eens een kijkje nemen 😃 www.ekosport.be
  • svenk
    Advanced
    svenk op 28 januari 2017 · 16:13
    Hoe kom je bij een SIN uit? Je geeft aan dat gewicht een 'ding' is. De SIN weegt iets van 2,1 kg zonder binding staat mij bij.....Niet echt een lichtgewichtje. En, een totaal andere ski dan een Mantra natuurlijk.
    If in doubt, don't go out!
  • Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 28 januari 2017 · 16:34
    Een goede vraag, eigenlijk heb ik geen uitgesproken reden dat ik voor de sin ga. Maar ik weet dat ik deze rocker lekker vind skiën in verschillende sneeuwsoorten (is handig als je noordwanden en lange toeren skiet).
    Ik heb eerder een awak geskied en ik ben nog bezig om die horror ervaring te vergeten.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een niet zo nerveuze lichtgewicht ski. Van de sin 7 weet ik dat hij voldoet aan dat beeld
    Be safe out there
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 januari 2017 · 16:45
    Als je toch voor een vernieuwde Mantra zou gaan, want mogelijk speelser door de rocker (?), maar zonder het gewicht, dan is hier een interessante aanbieding van Snowcountry: https://www.snowcountry.eu/volkl-nanuq-16644.html?utm_medium=email&...
    Tis dat ik sinds kort Rangers Carbonlite heb, maar anders had ik het toch weer overwogen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro