Update Chamonix - Courmayeur

• RoelandVanOss
    Elite
    RoelandVanOss op 5 februari 2017 · 12:58
    Het sneeuwt in Chamonix....eindelijk. Een korte update over de condities.

Chamonix heeft nog weinig base: afgelopen vrijdag kwam er op Brevent af en toe nog gras door de piste omhoog... Gister (zaterdag) heeft het in het dorp veel geregend...sneeuw hogerop. Vandaag sneeuwt het in het dorp.
    Vallee Blanche is gedaan maar nog flink wat spleten. Touwen waren er vorige week nog niet op de graat.
    Toula is skibaar
    Crochues-Berard is gedaan maar was vorige week erg ijzig. Exit naar Buet had nog veel stenen.

Gister in Arpy (Morgex, Italië): daar lag 30-40 cm poeder op 1600 meter! Dus iets meer sneeuw aan de Italiaanse kant.
    Wel erg veel wind al vanaf 2000m, en op 2500 was de situatie kritisch met constant vele scheuren in het sneeuwdek.

Veel plezier!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 5 februari 2017 · 13:40
    Goede update! Ik hoorde dat de touwen op de graat nu wel hangen en t pad gegraven. Maar idd veel spleten en zonder zicht (nog) niet te doen, ik doe hem wo of do! Vandaag in les houches tussen de bomen geskied en ongeveer 20cm vers sinds vanmorgen! Onderin wel erg zwaar/nat, boven in mooi droog! En idd best een 'dust on crust' gevoel op plekken. T lijkt nog even door te sneeuwen! Twijfel over morgen brevent/grandmontets/letour.. even afwachten wat t weer doet.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 5 februari 2017 · 18:41
    Overigens (een klein beetje je topic kapen @RoelandVanOss); als iemand mee de gids wil delen voor de Vallée Blanche wo/do/vrij, let me know!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 5 februari 2017 · 20:41
    Een topic kapen is nooit cool @Tim3 maar als je nog een gids nodig heb kan ik je @RoelandVanOss van harte aanbevelen! 😋
  • Tommy80
    Tommy80 op 5 februari 2017 · 21:54
    @Tim3 Vrijdag niet, maar zaterdag tot dinsdag eventueel?
  • evan
    Advanced
    evan op 5 februari 2017 · 22:38
    Heb je beeldmateriaal van Arpy? Mooi toeren daar?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro