Ervaringen met een gimbal & go pro to leen?

• Juulski
    Advanced
    Juulski op 8 februari 2017 · 09:12
    Wie o wie heeft er ervaring met het gebruiken van een gimbal? Kan iemand wellicht een bepaald brand / type aanbevelen?Uiteraard wordt de gimbal gebruikt in koude temperaturen in de sneeuw!

En mocht iemand nog een go pro hebben liggen, die ik zou mogen lenen, hoor ik dat ook graag! (uiteraard in ruil voor iets leuks!)

Vertrek eind volg week voor 3 weken naar BC (Fernie, Whitewater, Revelstoke) en ga wat experimenteren met korte filmpjes. Resultaat komt uiteraard op Wepowder en mochten jullie nog BC tips zoeken, shout! Ik heb er wel 20 blogs over geschreven.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 8 februari 2017 · 09:22
    Ha @Juulski weer canada bound, Nice!

Ik weet dat Rogier wat beelden geschoten heeft met de DJI Osmo, dat is opzich een mooi ding. DJI maakt goede spullen die net wat hogere kwaliteit zijn. Aanschafwaarde is dan wel 600 euro maar dan heb je ook de camera erbij.

een Gimbal is leuk voor followshots en sfeerbeeld. Mocht je wat willen gaan zeggen op camera en dat uit de hand willen schieten dan is een gimbal niet handig ivm het feit dat ze zelf ook geluid maken en je dat dus hoort op camera. Ook is de focal length van de camera die DJI gebruikt niet handig om hem in je handen te houden.

Ik heb zelf een chinees exemplaar waar je een gopro (zonder weathercase) in kan zetten. Opzich prima ding, alleen de battery life is niet super in de kou. Ik ben dus nog opzoek naar betere batterijen (of ip termijn een upgrade).

Voor de gimbals die je tot nu toe kan kopen geldt dat ze niet waterdicht oid zijn en je ze dus niet goed kan gebruiken bij intense sneeuwval. Er is wel een kickstarterproject voor een gimbal (met gopromount) die wel sneeuw / regen geschikt zou moeten zijn: product heet SLICK, maar komt pas in maart april op de US market, dus gaat te laat zijn voor je trip.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 februari 2017 · 09:32
    Ik heb wel een Gopro Hero4 Black voor jullie te leen, gebruik 'm zelf toch eigenlijk bijna nooit. Ben ergens over een dag of 10 weer terug in Nederland, stuur maar even een berichtje dan.
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 februari 2017 · 11:31
    Wij hadden een DJI Osmo mee naar Canada. Bij -25 graden kun je 20 minuten filmen. Daarna is de batterij leeg. We hebben 'm dus niet gebruikt uiteindelijk.
    May the powder be with you.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 8 februari 2017 · 11:36
    @meteomorris dat is wel een flink minpunt dan. Valt de osmo toch weer af.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Rene
    Beginner
    Rene op 8 februari 2017 · 11:52
    @vinnie niet helemaal, elke batterij heeft het met -25 zwaar te verduren. Meeste elektronica is gemaakt op + temperaturen en werkt meestal nog goed tot een graadje of -5. We schieten met Wintersporters en WePowder veel met de Osmo en hebben over het algemeen nooit problemen, maar -25 is natuurlijk wel even een ander verhaal 😉
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 8 februari 2017 · 12:30
    Thanks voor alle tips so far, nuttig!

@meteomorris had je die gehuurd of gekocht?
  • Niels
    Advanced
    Niels op 8 februari 2017 · 13:14
    Check even de facebook van Seb Montaz: https://www.facebook.com/Sebastien.Montaz.Rosset/

Lenen zal lastig worden, maar een shitload aan kennis om met klein materiaal goede beelden te maken in de bergen. Hij gebruikt een Feiyu Tech G5 meen ik en die beelden zien er zelfs vanaf trailrunners erg goed uit.
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 8 februari 2017 · 18:45
    @juulski bij budgetcam.nl kan je ze huren. Voor 3 weken ben je dan wel iets meer dan 300 e kwijt...
  • Planteydt
    Beginner
    Planteydt op 9 februari 2017 · 10:19
    ik heb een week gefilmt met een feiyutech g4, beviel erg goed. ik hoorde bij het terugkijken van de beelden geen extra geluid van de gimbal. deze kan helaas ook geen weatherproof case dragen, en is zelf ook niet waterproof, dus met opstuivende sneeuw werd ik toch een beetje nerveus
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 9 februari 2017 · 14:25
    In Val thorens afgelopen januari beelden gemaakt voor wintersporters.nl met de Osmo. Het was 's ochtends -22 en met drie batterijen (twee leeg en een op 73%) de gehele dag alles kunnen filmen wat ik wilde filmen.

Sowieso is de vraag of je per dag meer dan 20 minuten wilt filmen met zo'n apparaat. De beelden zijn zo goed, je gooit minder weg dan met de gopro. En met dit soort spullen is het handig om meer power mee te hebben. Dat hoort er gewoon bij. Het is minder als met de gopro aanzetten en gaan, en dan zien we wel wat er gebeurt... Je moet er iets over nadenken en iets minder skiplezier. Maar de beelden zijn er wel naar.
  • nielssie
    Beginner
    nielssie op 9 februari 2017 · 16:57
    Ik heb de Karma grip + Gopro 5. Tot nu toe heel blij mee. Door de batterij in het handvat kan je enorm lang filmen. Lenen wordt lastig, gebruik hm zelf in die periode. Andere keer lenen zou moeten kunnen.
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 9 februari 2017 · 20:01
    Thanks voor de goede tips, zeer waardevol!! Ik wil ook absoluut (korte) maar kwaliteit filmpjes maken. Dat schokkerige van de go pro vind ik niet zo fijn kijken.

@rogier: begrijp dat de osmo absoluut niet waterdicht is. Is dat dan uberhaupt werkbaar? En gebruikte je de Osmo met ingebouwde camara of degene waar je een telefoon/go pro op kunt monteren? Zit daar nog enige kwaliteitsverschil in denk je?
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 9 februari 2017 · 20:51
    @juulski Hij is inderdaad NIEt waterdicht. Maar ik heb hem gebruikt bij lichte sneeuwval en dat is echt geen probleem. Ook een spray die eroverheen gaat is geen probleem.

In hele heftige sneeuwval gebruik ik hem niet. Ik heb de OSMO met ingebouwde camera.
  • Teon
    Advanced
    Teon op 9 februari 2017 · 21:11
    Ik ben zelf ook op zoek naar een ietwat waterbestendige gimbal. Voor de sneeuw, maar ook voor op de MTB, spetters en mudproof dus.
    Ik hou de Removu S1 (https://www.removu.com/removu-s1/) en de SLICK (https://www.slick.video/) in de gaten. Beide goed tot zeer goed spatwaterdicht. De Removu is flink duurder, maar daar krijg je dan ook een GoPro-Karma-achtige grip bij met een remote-control. De SLICK is wel wat slicker... 😉 , maar ik denk niet dat ik dat ding op m'n boardhelm ga dragen, eerder chestmount ofzo.
    Schade. Ernussmarmalade.
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 9 februari 2017 · 22:06
    Wat een kennis, super! @planteydt die feiyutech ziet er ook top uit!

Ik ga me dit weekend ff grondig inlezen en laat uiteraard weten welke het wordt / wat mijn ervaringen zijn etc!

En zie kom net deze gimbal tegen, schijnbaar wel waterdicht/afstotend:
    Feiyu G5 Handheld Gimbal for GoPro
  • Teon
    Advanced
    Teon op 10 februari 2017 · 09:56
    Die G5 is ook mooi, maar is wel echt handheld. Wil je hem als skier niet op je borst dragen?
    Schade. Ernussmarmalade.
  • dick
    Advanced
    dick op 11 februari 2017 · 17:53
    Iemand ervaring met SteadXP? http://steadxp.com/produit/hardware/steadxp-2/
    --

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro