Tourbinding laten monteren maar waar??

• Esjeanna
    Beginner
    Esjeanna op 8 februari 2017 路 20:27
    Dag allen,

Ik ben opzoek naar een goede shop die mijn tourbindingen op mijn ski's kan monteren. Iemand enig idee, liefst ergens in het oosten?

Groetjes, Es
  • BudhaNl
    Tourist
    BudhaNl op 8 februari 2017 路 20:46
    MK Skiservice, aan de Oostkant van de randstad 馃槈: Bilthoven.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 8 februari 2017 路 20:56
    MK, vraag naar Menno.
    Tukker(ik)
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 februari 2017 路 05:43
    Om welke binding gaat het?
    Toerisski
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 februari 2017 路 07:25
    Om welke binding gaat het? sanno op 9 feb 2017 05:43Denk deze: http://wepowder.nl/forum/topic/238191
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 10 februari 2017 路 12:59
    Mocht je niet in de buurt van Bilthoven wonen, is Bever ook altijd goede optie!
  • josromate
    Tourist
    josromate op 10 februari 2017 路 13:11
    Baumsport, Hengelo (OV)
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 februari 2017 路 13:14
    Voor een Marker Tour heb je toch geen goede shop nodig maar iemand met een mal (geldt eigenlijk met alle bindingen, aleen sommige mallen zijn breder verspreid dan anderen)
    Toerisski
  • Flant
    Beginner
    Flant op 10 februari 2017 路 13:49
    Voor een Marker Tour heb je toch geen goede shop nodig maar iemand met een mal (geldt eigenlijk met alle bindingen, aleen sommige mallen zijn breder verspreid dan anderen) sanno op 10 feb 2017 13:14

Als het nieuwe latten zijn klopt wel aardig. Maar als er al wat opzat is het vaak toch goed overdenken wat je gaat doen tov de oude boorgaten. Ook blijken bindingen dan niet altijd recht en gelijk geboord op beide ski's. Nu 2 maal bij MK laten doen. En in beide gevallen was het echt even puzzelen en een compromis vinden. Of te wel, blij dan niet zomaar iemand er aan ging zitten.
  • Ors
    Advanced
    Ors op 10 februari 2017 路 13:56
    En als je echt vol bent van vertrouwen op je eigen handigheid dan kun je een papieren 'mal' gebruiken. https://www.wildsnow.com/backcountry-ski-pdfs/baron-duke-mount.pdf...

Meer info op
    https://www.wildsnow.com/2209/marker-duke-baron-mounting-template/...

Heb je wel de juiste boortjes nodig of een goede diepteboor. Voor een metalen topsheet heb je een boor met 4.1 mm doorsnede nodig en een 'normale' topsheet eentje van 3.6 mm
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • 49
    Advanced
    49 op 10 februari 2017 路 14:02 montagna bianca, ti amo
  • Mary
    Advanced
    Mary op 10 februari 2017 路 16:35
    Gewoon bij Siem de Jong funsports die hebben de juiste spullen en de juiste mal.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 10 februari 2017 路 21:11
    @rutgerberge 49 op 10 feb 2017 14:02

Lol 馃槈 volgens mij hadden we een papieren mal gebruikt of zijn we naar MK gegaan.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 10 februari 2017 路 21:39
    Het is geen rocket science ofzo hoor...
    White room,Pillow lines,I rule
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 10 februari 2017 路 21:41
    Papieren mal, kolomboormachine. Dan eerst even op een balkje of plankje oefenen (of oude ski), check dan even gewenste bsl mogelijkheden en of de midsole marker goed uitkomt. Boren, wat witte houtlijm er in, zorg voor goed passende schroevendraaier en gaan! Kan echt heel weinig mis al je zorgvuldig (na)meet en met de diepteaanslag van de boormachine even het belag "beschermt" 馃槂馃槂馃槂
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 11 februari 2017 路 02:17
    Ja papier via binding freedom.
    Loopt als een trein 馃槂
  • sanno
    Tourist
    sanno op 11 februari 2017 路 07:49
    1 keer geprobeerd met een papiertje, maar halverwege mee gestopt.
    Ik gebruik of gewoon de binding en teken het af op de ski of maak zelf een mal in een stevige plank.
    Een kolomboor heb ik ook meestal niet bij de hand, maar het is wel prettig om goede boorbitjes met boorstop te hebben.

1 keer heb ik een mooi rond gat in mijn ski geboord maar dat was gelukkig een oude ski die ik net daarvoor voorzien had van een twintip door de achterkant in wen bankschroef te zetten en hard te trekken. Dat was in 1991 maar elke keer als in een verse ski een gat wil gaan boren denk ik daaraan terug en meet ik alles nog een keer voordat ik echt boor (met het juiste boorbitje).

Als je het zelf doet is het vooral belangrijk er genoeg tijd voor te nemen. s Avonds ergens in een slecht verlichte kelder in de alpen terwijl buiten de poeder zich opbouwt en elke minuut harder schreeuwt on aandacht is niet optimaal, maar soms wel noodzakelijk.
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro